Autor Subiect: Consum combustibil  (Citit de 376912 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1540 : 16.Oct.2012, 09:04:30 p.m. »
i
Calculatorul de consum este unul primitiv adica mediaza (a nu se citi afiseaza), ca si calcul, doar la prima virgula. In momentul in care nu este resetat la fiecare plin si se ruleaza 2000 de km in diverse conditii variatiile de consum vor fi minime. In acel moment daca rulam in oras in trafic aglomerat chiar si pret de un plin ~450Km variatile vor fi mici. In schimb la pompa putem avea diferenta si de 2-3 l/100 Km in functie de cum au fost parcursi cei 2000 de km (extra urban/urban sau mixt)



Asa e cum zici, dar nu e nici o problema in chestia asta. Tu compari consumul mediu pe ultimii 450km (de la pompa) cu consumul mediu de pe ultimii 2000km dat de pe CB. Normal ca e diferit. E ca si cum te-ai uita la media facturilor de curent in ultimile 6 luni si apoi doar la facutura din luna  6 cand ai de fapt lasat usa de la frigider dechisa toata luna si te-ai astepta sa fie la fel.

Consumul pe aia 2000 de km e corect afisat de CB daca iei toate bonurile de benzina din ultimii 2000km si le faci media aritmetica.

PT ca eu daca am mers 1000 de km cu 5% si  500 de km cu 10%  cu CB neresetat masina arata consum total de 6.25% dar bonul o sa imi arate ca la ulimul plin am avut consum de 10%.  Ambele cifre adevarate, dar diferite intre ele pt ca de fapt compari mere cu pere.

Daca vrei sa faci plin-plin resetezi CB la fiecare plin.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1541 : 16.Oct.2012, 09:56:16 p.m. »
Vad ca sunt multe opinii privind consumul afist de CB la Sx4.
Eu intrevad doua probleme diferite, in legatura cu ce afiseaza CB despre consum:
1- cat este diferenta intre consumul afisat de CB si cel calculat la pompa. (Aici ar trebui sa avem diferente cat mai mici, daca algoritmul de calcul al CB este corespunzator)
2- care este diferenta intre consumul afisat de CB si cel anuntat in specificatii. (Aici trebuie tinut cont de faptul ca intotdeauna conditiile de drum vor diferi fata de cele de testare, deci pot apare diferente semnificative)

O prima remarca: daca la 400 km rulati exista o diferenta intre afisaj si calcul de, sa zicem, 2 l/100km, iar la 2000 km fara resetare, avem diferenta 1 l/100km, atunci la 5000 km, diferenta constatata ar trebui sa fie mai aproape de cea de la 2000 km. (mai aproape de 1 l/100km decat de 2 l/100km). 
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gigelm5m3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 308
  • Gen: Bărbat
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1542 : 16.Oct.2012, 10:33:57 p.m. »
@BXXENL

Vorbim amandoi aceeasi limba in linii mari. Nu compar mere cu pere. Am exprimat la inceputul descrierii de unde apar diferentele: "Cu cat este resetat mai rar cu atat eroarea fata de ultimul plin este mai mare."

Trebuia sa ma exprim la modul urmator: Multa lume greseste comparand consumul calculat la pompa pe ultimul plin cu CB care poate nu a fost resetat in ultimii 2000Km.

@NicNic
"O prima remarca: daca la 400 km rulati exista o diferenta intre afisaj si calcul de, sa zicem, 2 l/100km, iar la 2000 km fara resetare, avem diferenta 1 l/100km, atunci la 5000 km, diferenta constatata ar trebui sa fie mai aproape de cea de la 2000 km. (mai aproape de 1 l/100km decat de 2 l/100km). "

Asta se intampla in situatiile in care parcurgem toti acei Km in conditii similare. Numai urban/extra urban sau mixt cu aceeasi pondere pe tot intervalul.
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1543 : 16.Oct.2012, 11:30:14 p.m. »
@BXXENL

Trebuia sa ma exprim la modul urmator: Multa lume greseste comparand consumul calculat la pompa pe ultimul plin cu CB care poate nu a fost resetat in ultimii 2000Km.


De asta am precizat de vreo 3 ori ca eu la fiecare plin resetez si avg si nr. de km parcursi intre 2 plinuri.
Ca sa compar acelasi traseu si aceleasi conditii (urban-extraurban) - si tot prost imi afiseaza BC-ul.
Deja am vreo 129 km mersi doar in oras si BC-ul imi da consum 7,6%.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1544 : 16.Oct.2012, 11:45:16 p.m. »
@BXXENL
Asta se intampla in situatiile in care parcurgem toti acei Km in conditii similare. Numai urban/extra urban sau mixt cu aceeasi pondere pe tot intervalul.

Tocmai asta e ideea: in 4000 de km ai mai multe sanse sa ai aceleasi conditii de mers ca in 2000 de km, fata de o comparatie cu doar 400 km.
Aceasta se bazeaza pe ipoteza ca orice sofer are o anumita utilizare pentru masina sa, care se repeta, si de la un anumit numar de kilometri in sus o poti considera cvasi-constanta, deci conitiile sunt egale, independente de distanta parcursa!


  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline SuzukiCRC

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 79
  • Gen: Bărbat
Re: Consum combustibil
« Răspuns #1545 : 17.Oct.2012, 01:57:52 a.m. »
Eu ma intreb totusi producatorul cati km are rulati cu masina (motor pe banda bineinteles) cand afiseaza un consum mediu la specificatii. M-am uitat pe niste siteuri si sunt in jur de 700-800 km, dar doar la alte masini, deci aproape un plin.
Carpe diem!
SX4 1.6 120 cp 4WD NAVI - Black
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1546 : 17.Oct.2012, 08:42:32 a.m. »
4km pt consumul urban si 7 pt cel extra-urban. S-a postat link pe pagina anterioara cu procedura de test folosita.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline MOTANUL

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1547 : 18.Oct.2012, 11:23:09 a.m. »
4km pt consumul urban si 7 pt cel extra-urban. S-a postat link pe pagina anterioara cu procedura de test folosita.

Si precizeaza ca nu se folosesc de rezervorul masinii de loc. Au un soi de eprubeta gradata la nivel de mililitru si de acolo trage motorul combustibil.
Pentru consumul urban motorul trebuie sa fie oprit si rece (rece am precizat ce inseamna 6 ore minim inainte de testare tinuta toata masina la temperatura intre 20-30 grade).
Pentru consumul extraurbat testul se porneste de la motorul oprit dar cald (imediat dupa terminarea celui pentru ciclul urban).

Nu am apucat sa va impartasesc care este din punctul meu de vedere hiba mare a acestui sistem de testare pe stand cu role:
Practic si o masina cu coef. aerodinamic de 0,28 si una cu coef. aerodinamic 0,5 scot acelasi consum intrucat ei nu testeaza decat motorul si transmisia.

Ori, cand iesi cu masina pe drum aia cu coef. 0,28 va consuma doar un pic mai mult; aia cu 0,5 va consuma cu 20-30%.
Asta este unul din motivele pentru care SX4-ul meu nu consuma atat cat m-am asteptat.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline NicNic

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1548 : 18.Oct.2012, 01:51:01 p.m. »

Ori, cand iesi cu masina pe drum aia cu coef. 0,28 va consuma doar un pic mai mult; aia cu 0,5 va consuma cu 20-30%.
Asta este unul din motivele pentru care SX4-ul meu nu consuma atat cat m-am asteptat.

Imi poti explica de ce Sx4 are diferenta de consum mult mai mare in regim urban  (asa e la mine, cel putin), unde coeficientul de aerodinamicitate al masinii are o influenta foarte mica in bilantul fortelor de rezistenta la inaintare,  comparativ cu ce se intampla in extraurban?
Intr-adevar, Sx4 nu e o masina foarte aerodinamica, dar asta se vede la consumul pe autostrada. In oras, prin consumul inregistrat se poate observa eficienta (randamentul) motorului de pe Sx4.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline dreamhakeem

Re: Consum combustibil
« Răspuns #1549 : 18.Oct.2012, 02:58:28 p.m. »
Si eu sunt de acord ca in oras diferenta dintre CB si real este mai mare.
Have an apple. It's good for you.