In functie de sarcina in care e motorul, in jurul turatiei de 2500 masina zgomotul esapamentului intra in rezonanta. Eu il percep in a 2-a, in frana de motor in jurul turatiei aleia. Deci e doar rezonanta, nici o anomalie in functionarea motorului.
La fel, in functie de sarcina, motorul poate consuma mai putin la turatie mare. Pt ca nu e chinuit, la deal te chinui mai tare cu a 3-a decat a 2-a. Bine, in limite rezonabile. Are de a face cu eficienta volumetrica, si puterea specifica dezvoltata per cantitate de carburant arsa. (Brake specific fuel consumption). BSFC e mai bun la 3000, si chiar si mai bun la turatia de cuplu maxim. Cat timp turatia nu e f mare ca frecarile in plus sa balanseze puterea obtinuta mai eficient, poti obtine consum mai mic la o anumita sarcina intr-o treapta inferioara fata de o treapta superioara.
Un pic contra-intuitiv, dar nu chiar. Practic nu se chinuie masina asa tare, de aia consuma mai putin.