Autor Subiect: Scartait suspensii  (Citit de 26590 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #90 : 24.Nov.2011, 02:46:16 p.m. »
Nu cred ca are role de tanc baiatul asta.
Se mai poate lua de pe galetii oricarei senilate (excavatoare, buldozere etc) sau din fisii de cauciuc ce se foloseste la calea de rulare ale tramvaielor (intre sina si panoul de beton, se foloseste un strat de cauciuc).
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #91 : 24.Nov.2011, 03:05:32 p.m. »
Deci din taramul posibilitatilor, ce alternative putem incerca?

Sunt foarte bune ideile tale, dar chiar nu am acces la senilate, si nici sa dezgrop linii de tramvai nu ma vad apucandu-ma in curand.

Exista vreo solutie temporara macar (vreun spray cu vreun soi de unsoare) sau bucse noi care sa nu mai faca asa? Nu-i o problema majora, macar ma obliga sa trec incet peste damburi si protejez masina, dar uneori scartzaie infiorator si mi-e ca se si uzeaza accelerat atunci cand scartzaie, si sa nu ma trezesc la vara cu jocuri si batai.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline miocrl

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #92 : 24.Nov.2011, 03:20:58 p.m. »
auziti da alea de dacia 1300 nu se potrivesc?

Offline adrian_r5

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #93 : 24.Nov.2011, 03:22:17 p.m. »
si nici sa dezgrop linii de tramvai nu ma vad apucandu-ma in curand.
Pai la Constanta parca le-a dezgropat / desfiintat recent uica Mazare  >:)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline BXXENL

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #94 : 24.Nov.2011, 03:39:52 p.m. »
Pe toate. Dar a si tras asfalt peste.  Acum e plin orasul de autobuze la fel de destrabalate ca si tramvaiele, doar ca scot fum.Mult.

Deci am ratat ocazia.

Am sa imi incerc norocul cu bucsile poli, exista diverse duritati si am sa-l rog sa-mi faca un set moale, OEM replacement. Doar ca pt el e foarte pagubos sa faca un set. Si pt mine sa-l cumpar. A aflat cineva cat costa un set OEM?

Sambata seara sper sa ies mai repede de la munca si sa ma bag pe sub masina, poate ochesc bucsele, si sa pot sa scot una s-o inspectez.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Scartait suspensii
« Răspuns #95 : 24.Nov.2011, 03:56:09 p.m. »
auziti da alea de dacia 1300 nu se potrivesc?

Alea de LADA ar face furori...sar tablele de pe maşină dar bucşăraia rezistă eroic...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline hugbear

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #96 : 24.Nov.2011, 04:17:12 p.m. »
Se mai poate lua de pe galetii oricarei senilate (excavatoare, buldozere etc) sau din fisii de cauciuc ce se foloseste la calea de rulare ale tramvaielor (intre sina si panoul de beton, se foloseste un strat de cauciuc).
In Galati, intre Portul Mineralier si Combinat sunt vreo 4 km de benzi transportoare...  :->  ;)  :fluier:  >:)




Sper ca stiti de gluma!!!  :baston:
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline VAXXi

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #97 : 24.Nov.2011, 04:24:51 p.m. »
Pe scurt: bucsele care scartaie sunt deja bune de schimbat. Pot fi unse ca sa mai taca scartaitul pentru o perioada, dar e frectie la picior de lemn si vor incepe sa faca la fel in scurt timp. Cica exista sprayuri care protejeaza cauciucaraia de la Wurth si Fuchs, n-am incercat ca nu m-a interesat. Se mai recomanda spalarea articulatiilor pentru a nu ramane mizerie, care mizerie dauneaza cauciucului. Kiturile de bucse sport se vand mai toate cu vaselina, asa ca o vaselina teflonata/grafitata s-ar putea sa fie numa' buna.

Apropo, de ce "NU" bucselor poliuretanice in suspensii proiectate pentru bucse de cauciuc:

http://www.netbug.net/blogmichael/?p=103
http://www.elephantracing.com/techtopic/polyurethanefriction.htm
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline macmat

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #98 : 24.Nov.2011, 06:13:20 p.m. »
Eu cred ca mesteru' bucsar ,in raspunsul lui vorbeste de "bucsa" in general si nu in cazul particular de la bara de torsiune sx4. Bucsa de brat,bucsa de telescop etc pot duce la un raspuns mai bun al directiei daca sint dintr-un material mai dur(cu dezavantajul transmiterii mai puternice a socurilor,amortizarea mai redusa a vibratiilor ....)Mai mult,amestecam in discutii doua metode de fabricatie.Maistorul vorbeste de o matrita,ceea ce ma duce cu gindul la "turnare",la vulcanizare,oricum un proces de transformare de natura termica.....Folosirea unui "bloc" din cauciuc (indiferent din ce tanc ar proveni) ar putea "naste" o bucsa in urma unei prelucrari mecanice....gen aschiere. Eu m-as risca pe varianta "bucsarului"(stie el ce stie) la 60 RON perechea(nu-i vreo suma....) daca mai gasim adepti. Sa continuam analiza unor bucsi de la alte marci, chiar si decuparea prin"sculptura"din blocuri de cauciuc,nu stim unde e lozul norocos!! :good:
 

Offline Laurentiu

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #99 : 24.Nov.2011, 06:17:20 p.m. »
1. Cica exista sprayuri care protejeaza cauciucaraia de la Wurth si Fuchs, n-am incercat ca nu m-a interesat.
2. Se mai recomanda spalarea articulatiilor pentru a nu ramane mizerie, care mizerie dauneaza cauciucului.
1. Sint frectii bune pt picioarele de lemn .............  ale scaunelor. Singura vaselina care nu "infloreste" (distruge) cauciucul este vaselina siliconica. Atita timp cit nu e spalata de apa, isi va face treaba cu brio.

2. Spalarea cu apa e buna pina in momentul cind intervine uscarea. Dupa uscare incepe iarasi scirtiitul.

P.S. La indemina oricui poate exista un furtun gros in carne si stratificat. Se poate taia in lungime putin mai mare decit bucsa originala (sa depeseasca cam cu 5-10 mm colierul de tabla). Din aceasta bucsa, pe lungimea ei se va taia o fisie astfel incit, bucsa privita in sectiune sa arate ca un "C". Se introduce "C"-ul pe bara in locul bucsei originale si se vor stringe suruburile bratarii (colierului) pina in momentul in care marginile de cauciuc vor depasi in inaltime grosimea bratarii (colierului).
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!