Autor Subiect: Scartait suspensii  (Citit de 26591 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #120 : 06.Feb.2012, 08:49:47 p.m. »
Confirm pozitiv constatarile lui sxtelu, cu un adagiu: ambele manifestari apar doar la temperaturi "foarte negative" (sub -15 Celsius) si dispar relativ simultan, dupa 2-3 km de rulaj.

Si se pare ca si "greierasii" au intrat la hibernat ca parca nu le mai aud viorile...  :dknw:
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Scartait suspensii
« Răspuns #121 : 07.Feb.2012, 08:00:58 p.m. »

Nu are rost să deschid alt topic, menționez aici că la temperaturi mici, la viraje cu motorul în sarcină se aude un zgomot în față stânga, în genul unui angrenaj cu roți dințate care scapă.  Parcă e prea aproape sursa zgomotului încât să fie de la senzorul ABS, la caseta de direcție nu vreau să mă gândesc...

Fiind pasager astă seară într-un MEGANE 2, am auzit același zgomot, frate-meu (șoferul) spunând că e ceva nou și nu are o explicație. Șanse mari să se confirme diagnosticul pus de @Laurențiu, respectiv depunerea de gheață pe senzorul ABS, probabil un angrenaj cu roți dințate, cel puțin una dintre acestea fiind din material plastic.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Scartait suspensii
« Răspuns #122 : 07.Feb.2012, 10:56:48 p.m. »
Nu stiu cat poate fi de folos raspunsul meu dar, iata ce am patit cu Loganul de serviciu.Precizez ca masina are 31500 km si este din noiembrie 2007  :)
Saptamana trecuta la un moment dat a inceput sa cloncane la greu cand mergeam pe stradutele pline de hartoapele cu gheata/zapada.Ehe am facut programare si am mers in service sa vad care este problema. :-?.Ce am descoperit ?PAi masina era "glazurata" cu gheata pe dedesubt , articulatii , bucsi toooot.Dupa ce a facut un morman de gheata sub ea si era curatata a inceput sa verifice masina si ...BRICI.Am iesit in trafic...BRICI.Asa ca...mai lasati masina intr-un garaj unde e mai cald.
Go Terios!!!:)
 

Offline hugbear

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #123 : 10.Feb.2012, 01:33:30 a.m. »
Habar n-am care e solutia constructiva a senzorului ABS, da' dupa mintea mea n-ar trebui sa aibas piese in miscare (parca e ceva magnetic, nu?). Ma gandeam ca ar putea fi mai degraba de pe la planetare care de asa mult frig se contracta si capata niscai joc. Sau vreun cardan de pe la fuzete...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline macmat

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #124 : 10.Feb.2012, 04:59:05 p.m. »
Habar n-am care e solutia constructiva a senzorului ABS, da' dupa mintea mea n-ar trebui sa aibas piese in miscare (parca e ceva magnetic, nu?).
Functionarea senzorului ABS este (electro)magnetica.Discul canelat (dintat,crenelat etc)solidar cu planetara se misca cu circumferinta prin fata senzorului ABS(aflat cam la 2-3 mm,fixat de fuzeta)Alternanta de "dealuri si vai" creaza variatii ale cimpului (electro)magnetic in senzorul ABS care le transmite (impuls,electric)catre calculatorul sistemului ABS,permitindu-i sa stabileasca daca roata se invirte sau s-a blocat.Fenomenul e similar cu experientele care se faceau pe vremuri la laboratorul de fizica :apropiam si departam un miez de o bobina................. >:D<
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Scartait suspensii
« Răspuns #125 : 26.Nov.2013, 09:58:50 p.m. »
Nu cred ca este ceva defectiune , mai degraba frigul pina se pun in miscare angrenajele .

Trebuie reînviat topicul ... Temperaturile au scăzut și minunatul „sughiț” al suspensiei față la trecerea peste mici obstacole a revenit  Reiterez ideea că la următoarea înlocuire a bucșelor voi bandaja bara antiruliu cu bandă de teflon. Și promit să povestesc în iernile următoare dacă are vreun efect.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Laurentiu

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #126 : 26.Nov.2013, 10:21:12 p.m. »
... la următoarea înlocuire a bucșelor voi bandaja bara antiruliu cu bandă de teflon.
Pina atunci, n-ai vrea sa "injectezi" niste ulei siliconic sau orice altceva ce nu ataca cauciucul ?
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Scartait suspensii
« Răspuns #127 : 26.Nov.2013, 11:12:10 p.m. »
Putem analiza problema în weekend, tinându-ne de niște căni de ceai fierbinte ...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Laurentiu

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #128 : 27.Nov.2013, 09:39:23 a.m. »
Putem analiza problema în weekend ...
De ce nu ?  :)
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Scartait suspensii
« Răspuns #129 : 20.Iul.2014, 06:06:26 p.m. »
Să readucem topicul la viață !
Deoarece tot pățitu' e priceput, vă recomand colegial ca la înlocuirea bucșelor barei stabilizatoare (de torsiune, antiruliu) să cereți și înlocuirea șuruburilor de la acel semicolier ce fixează bucșa - măcar pentru bucșa din dreapta.
Motivul: pe acea bucșă se "deversează" condensul din instalația AC printr-un furtun de cauciuc. Evident, furtunul putea fi mai lung cu cîțiva centimetri dar acest fapt ar fi dublat costurile de producție a mașinii.
Ruperea șurubului ruginit excesiv în aceste condiții la încercarea de demontare se poate remedia în două moduri, cred:
- demontarea jugului trenului față, găurirea restului de șurub, refiletarea piuliței fixată pe jug;
- găurirea jugului nedemontat  de jos în sus succesiv, cu burghie de diametru crescător, cu speranța de a nimeri exact în șurubul rupt prin tabla jugului și montarea unui șurub mai lung care să traverseze - de-acum celebrul - jug.

Nu faceți economie la degripant !

Este a doua oară când înlocuiesc bucșele respective. La prima înlocuire nu mi-am dat seama că e bine să înlocuiesc șuruburile iar mecanicul (H=210 cm, M=140 Kg) a strâns șuruburile cu dăruire și pasiune. Nici cel ce a rupt ulterior șurubul astfel montat nu părea genul care în copilărie să se fi întors de la grădiniță / școală cu sandvișul în ghiozdan ...
« Ultima Modificare: 20.Iul.2014, 06:09:08 p.m. de sxtelu »
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain