Autor Subiect: Scartait suspensii  (Citit de 26595 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #100 : 24.Nov.2011, 06:49:54 p.m. »
Problema care apare aici este cea a durabilitatii. Poate astea de cauciuc tin cat tin, nu prea mult, dar cele din furtun? Or sa ne tina? Eu sunt deschis la nou (sau vechi), orice metoda da rezultate e buna, dar nu as vrea ca pt bucse de 60 lei sa merg de 3 ori la mecanic sa tot schimb bucse experimentale.

Mai investigam.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline LeonardSZK

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #101 : 24.Nov.2011, 09:02:44 p.m. »
In iulie, la Valcea, am dat 30 lei pe o bucsa originala Suzuki, made in Romania. Pana acum sunt tacute.
Suzuki SX4 1.6 GS 4x4, Lagoon Turqoise
 

Offline BXXENL

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #102 : 24.Nov.2011, 09:49:02 p.m. »
A trebuit sa schimbi doar una?
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #103 : 24.Nov.2011, 10:46:58 p.m. »
1. Poate astea de cauciuc tin cat tin, nu prea mult, dar cele din furtun? Or sa ne tina?
2. nu as vrea ca pt bucse de 60 lei sa merg de 3 ori la mecanic sa tot schimb bucse experimentale.
1. Nu am vorbit aici de un furtun ordinar ci de unul stratificat (armat - un strat cauciuc, un strat de pinza iar un strat de cauciuc ....). Problema nu este ca se duc sau se sfarima bucsele ci ca se taseaza (pierdere de elasticitate in timp si fara prea mare densitate) si incep sa se roteasca in bratari producind acel scirtiit enervant.

2. Solutia pe care am dat-o, nu este pt cineva care este dotat cu fonduri financiare si nu doreste sa se murdareasca pe miini. Eu sint de principiul ca atit cit pot si ma pricep, sa-mi fac singur reparatiile iar mersul prin serviceuri sa fie cit mai rar posibil.
La Dacia 1100 am schimbat bucsele de la bara anti-ruliu dupa 15 ani de zile asa ca stiu ce spun si nu vorbesc aiurea.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #104 : 24.Nov.2011, 11:03:16 p.m. »
La numarul 2 ma refeream ca daca nu sunt la indemana si nu le pot schimba singur, as preferea sa dau 60 ron pe ele si sa le iau de la suzuki sau din astea poli decat sa dau de 2 ori cate 50-100 de lei la mecanic. Si eu prefer sa fac cu mana mea daca pot, mai ales ca imi si place sa ma murdaresc chit ca nu fac mare lucru :D

Pe suzuki daca o singura piesa din miile care sunt pe masina va tine 15 ani, o iau in casa si o inramez. Masinile din ziua de azi sunt construite sa fie consumabile, sa te intorci cat mai des in service cu ele, si dupa un timp sa nu mai fie rentabil sa le repari, si sa iti iei alta noua, care are o mufa usb in plus si inca 5 zone la clima, de parca ai merge concomitent si cu gerila si cu un om de zapada in masina.

Neaprat trebuie sa ma bag sub masina sa vad cu ochii mei bucsele astea ca sa imi dau seama cam ce solutii ar fi fezabile si la indemana mea.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #105 : 24.Nov.2011, 11:04:15 p.m. »
Eu am schimbat bucsele de la stabilizatoare pe garantie pe la 45.000 km. Acum am putin sub 130.000 km si e ok. Daca luam pretul dat de @LeonardSZK, 30 lei pe bucsa, inseamana 60 lei in 85.000 km sau chiar mai multi km, ca momentan nu se aude nici un zgomot. Nu cred ca e o asa mare cheltuiala incat sa merite apelarea la improvizatii.  Daca esti o fire careia ii place sa mestereasca toata ziua pe la masina atunci da, poti face diferite incercari de dragul pasiunii dar in cazul unui sofer comun, ce verifica doar din cand in cand nivelul lichidelor de sub capota si in rest baga doar benzina (cum e cazul meu  :"> ) nu cred ca e o afacere din punct de vedere pecuniar apelarea la improvizatii sau la bucse facute de stiu eu cine. Oricum, si acestea costa, nu sunt gratis.  :)

Offline Laurentiu

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #106 : 25.Nov.2011, 12:46:04 a.m. »
Si eu prefer sa fac cu mana mea daca pot, mai ales ca imi si place sa ma murdaresc chit ca nu fac mare lucru :D
Neaprat trebuie sa ma bag sub masina sa vad cu ochii mei bucsele astea ca sa imi dau seama cam ce solutii ar fi fezabile si la indemana mea.
Ar mai fi o solutie simpla care merita incercata: scoaterea bratarii si "incarcarea" cit mai mult posibil cu leucoplast pinzat a bucsei originale astfel incit aceasta sa stea cit mai fest sub bratara dupa stringerea suruburilor.

Oricum, si acestea costa, nu sunt gratis.  :)
Mai sint si solutii gratis sau apoape de gratis care pot fi de 1000 de ori mai bune decit un asa zis OEM.

Imi pare rau c-am intervenit in a da niste solutii la indemina oricui si pt cei carora le-ar sta bine in buzunar cei 60 de firfirei. De azi inainte ma voi interesa daca cel ce posteaza o problema dispune sau nu de fonduri financiare inainte de a-i da vreun raspuns.  :)
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #107 : 25.Nov.2011, 09:25:08 a.m. »
 :-)) Buzunarele la control

Glumesc  >:D<

Am sa vad samabata ce si cum se poate, sper sa reusesc sa le scot si sa le inspectez/bandajez. Dar daca noile bucse OEM nu mai au problema celor vechi, atunci nu stiu daca mai merita incercarea cu cele poliuretanice.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline adrian_r5

Re: Scartait suspensii
« Răspuns #108 : 25.Nov.2011, 10:06:43 a.m. »


Care sint bucsele cu pricina ... cele de la pozitia 2 - stabilizer bushing  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!