Autor Subiect: Furtunel cu dop  (Citit de 3619 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline discovery

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Furtunel cu dop
« : 04.Apr.2011, 10:38:53 a.m. »
Salut.
La voi exista un furtulnel negru, de vreo 10 cm, care "sta bat", orientat in sus, are un dop in cap si "iese", cumva, din cutia de viteze? Ce rol are?
  • Ignis 2 din 2003, 1328 cm3, 2W
Ignis, 1328 cm3, 2WD - GLX+ din 06 2003, fara ABS.
 

Offline VAXXi

Re: Furtunel cu dop
« Răspuns #1 : 04.Apr.2011, 02:40:25 p.m. »
Breather ?
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline discovery

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Furtunel cu dop
« Răspuns #2 : 04.Apr.2011, 02:46:37 p.m. »
Posibil (si cel mai probabil), dar nu-mi amintesc sa mai fi vazut la alte masini... Deasemenea, am cautat si prin manualul de service si nu l-am gasit (mai mult ca sigur, insa, ca nu am stiut cum si unde sa caut... poate da cineva de el  :D)
« Ultima Modificare: 04.Apr.2011, 02:50:34 p.m. de discovery »
  • Ignis 2 din 2003, 1328 cm3, 2W
Ignis, 1328 cm3, 2WD - GLX+ din 06 2003, fara ABS.
 

Offline Iahim

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 345
  • Gen: Bărbat
  • Suzeta Splash 1,2
Re: Furtunel cu dop
« Răspuns #3 : 05.Apr.2011, 07:45:37 a.m. »
Mai toate cutiile de viteza au acel furtunel - are rol de ''respiratie'' a uleiului din cutia de viteze, eliminare a presiunii uleiului creata de balbotare si incalzire in timpulu rulajului.
 

Offline danker

Re: Furtunel cu dop
« Răspuns #4 : 05.Apr.2011, 10:47:09 a.m. »
O poza ar fi de ajutor, trebuie gasit si in schema.  ;)
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline discovery

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Furtunel cu dop
« Răspuns #5 : 05.Apr.2011, 06:40:45 p.m. »
Am facut poza. Este vorba despre acel furtunas erect, spre care am desenat o sageata.



pentru localizare, vezi sageata din poza de mai jos:





...si acum sa va spun de ce am deschis topicul:   :D

Dupa ce am scos uleiul din cutia de viteze, am constatat ca nu pot sa desfac busonul de umplere. Au fost acolo lupte grele, dar degeaba... si am decalibrat si patratul, pentru ca pana la urma, cheia a inceput sa scape... 

Atunci am bagat aer prin acel furtunas cu pompa si am constatat ca aerul iese pe unde a curs si uleiul... gandindu-ma, asa cum au spus si colegii, ca este un "breather",  am luat decizia sa risc si sa bag uleiul pe acolo. A intrat mai greu, dar a intrat. Am bagat 2,15 litri. De atunci am facut vreo 250 km si masinuta merge "brici". ...dar sincer, cu toate astea, si acum ma mai intreb: "unde o fi ajuns uleiul ala?"  :-?

« Ultima Modificare: 05.Apr.2011, 06:52:10 p.m. de discovery »
  • Ignis 2 din 2003, 1328 cm3, 2W
Ignis, 1328 cm3, 2WD - GLX+ din 06 2003, fara ABS.
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Furtunel cu dop
« Răspuns #6 : 05.Apr.2011, 08:08:16 p.m. »
Interesant furtunelul.  :)

Poate nu m-am uitat eu exact la tipul de motor care trebuie dar dupa cum ai arata tu in poze furtunelul ar trebui sa apara in prima din schemele atasate mai jos. Dar nu-l vad. In schimb apare ceva asemanataor, mai ales dopul furtunelului in schema doi, dar aia zice ca este pentru variantele 4WD, ori la tine in semnatura apare ca ai varianta 2WD.   :dknw:




Offline Laurentiu

Re: Furtunel cu dop
« Răspuns #7 : 05.Apr.2011, 08:44:26 p.m. »
Am bagat 2,15 litri.
Atit scrie si in manual ca ar trebui sa intre in cutia de viteze ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline discovery

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Furtunel cu dop
« Răspuns #8 : 05.Apr.2011, 11:44:44 p.m. »
rexkrokiDAU, culmea ironiei este ca pe cartea de identitate a masinii scrie "tractiune integrala". Tot timpul am crezut (si inca mai cred asta) ca a fost o greseala a celui care a completat-o. Mai mult decat atat, in rubrica "Tipul/varianta" este completat: MH/Y51S/Ignis. Am inteles ca Y-ul ala il au doar cele 4WD. Cu toate astea, numarul de identificare este corect (identic cu cel de pe caroserie), adica TSMMHX51S...etc. Atentie, este inclus acelasi cod ca la tip, dar cu X in loc de Y, asa cum au cele 2WD (si asa cum este de fapt, masina). Eu mi-am imaginat ca a gresit cel care a scris  codul din rubrica "Tip/varianta" (a pus Y in loc de X) si un alt angajat de la RAR, cand a vazut Y in cod, a scris, la randul lui gresit, "integrala" in rubrica "tractiune". Sa fi gresit, oare, doar al doilea, iar primul sa fi pus Y pentru ca asa o fi scriind pe undeva, pe la motor, datorita faptului ca masina o fi avand si componente de 4WD?  :-?

Laurentiu, in cartea de service scrie 2,2 litri.
« Ultima Modificare: 05.Apr.2011, 11:47:09 p.m. de discovery »
  • Ignis 2 din 2003, 1328 cm3, 2W
Ignis, 1328 cm3, 2WD - GLX+ din 06 2003, fara ABS.
 

Offline Laurentiu

Re: Furtunel cu dop
« Răspuns #9 : 05.Apr.2011, 11:48:22 p.m. »
Laurentiu, in cartea de service scrie 2,2 litri.
E OK. Bine ca nu ai pus prea mult. In afara de faptul ca-ti maninca mai mult timp la inlocuire, nu trebuie sa-ti faci probleme.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!