Autor Subiect: trapa manuala sau electrica  (Citit de 3725 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline bogdannicola

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
trapa manuala sau electrica
« : 01.Apr.2011, 11:11:55 p.m. »
buna seara la toata lumea.

daca dadu coltul la iarba de atata soare, ma gandii la o trapa pt sx4 , ca sa mai admiri oleaca norii de pe cer . ca daca are vitara, de ce sa nu aiba si sx4 ,nu?

la un simplu click , iti apare marca webasto ca fiind consacrata. are niste variante si pt sx4 , care variaza ca pret de la 100 d`epuroi pana la...sky high.    inconvenientele apar ulterior , mare parte datorita erorilor de montaj, plus ca nu sunt multe firme care sa faca treaba asta-montajul adica , avantaj bucuresti  :P .

in rest, alte firme .... nu prea dau coltu pe net, mare parte si datorita faptului ca nu au service-uri autorizate.

ma mai batea gandu sa dau jos tot acoperisu si sa pun policarbonat - stiu , fara sa tai partea metalica de face legatura la mijloc, pe care o imbracam cumva in piele, -dar nici in cazu asta nu am avut prea mare suces, din cauza ca in ro nu prea se face asa ceva.... si daca s-ar face ...aceleasi probleme ca mai sus: montajul care poatea lasa de dorit.

deci, si-a instalat cineva trapa : unde, cum , cat, impresii la "x"km dupa eveniment... ?

va multumesc anticipat.

drum usor si fara incidente.


 

Offline WayOfLife

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2846
  • Gen: Bărbat
  • Fuffy POWER! - 0724.19.64.19
Re: trapa manuala sau electrica
« Răspuns #1 : 01.Apr.2011, 11:41:05 p.m. »
Sincer nu-ti prea recomand sa tai din plafon deoarece la sx4 e destul de subtire si rugina ar aparea imediat indiferent cat de bine izolezi si terosonezi partea taiata.O izolare ca la carte nu-ti prea face nimeni ca-n fabrica plus ca-ti trebuie si vopsit si dupa aia izolat si etc....
4 roti:Do not fear, 'cause the SWIFT is here! Suzuki Swift 1.3 GS Superior White WIP!Nume de cod: White Fury!
2 roti: DHS Climber 2642 Full Suspension
 

Offline bogdannicola

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
Re: trapa manuala sau electrica
« Răspuns #2 : 02.Apr.2011, 02:30:37 p.m. »
buna ziua ,

si multumesc de sfat.

deci raman la ideea sa tai tot plafonul si sa trag un policarbonat deasupra....

ramane sa mai fac un schimb de mailuri cu cei care monteaza trape sa vad ce spun si ei..

o zi cat mai buna in continuare
 

Offline bogdannicola

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
Re: trapa manuala sau electrica
« Răspuns #3 : 02.Apr.2011, 08:50:47 p.m. »
totusi domnule draga ,

 daca ati binevoit sa dati un replay la tema propusa , va rog sa faceti un pustiu de bine si sa explicati un pic termenii tehnici expusi mai sus, sau mai bine zis   ce pasi ar trebui facuti  ca sa iasa treaba ca la carte , ca e drept, nimeni nu prea face treaba ca din fabrica, dar daca stii ce sa ceri , sa ai rabdare sa stai langa baeti si sa sufli in vopsea, lac, silicon izolator ca sa fii sigur ca se usuca sub ochii tai , si bineinteles destui gologani , treaba poate iesi asa cum trebuie.

deci ce ar trebui facut ca la carte pt instalarea unei trape ? si nu va zgarciti in detalii tehnice ( explicate cat de cat , va rog )

va multumesc. 

 

Offline WayOfLife

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2846
  • Gen: Bărbat
  • Fuffy POWER! - 0724.19.64.19
Re: trapa manuala sau electrica
« Răspuns #4 : 02.Apr.2011, 09:29:15 p.m. »
Disclaimer: Ce scrie mai jos este doar o parere personala si nu sunt raspunzator pentru eventuale daune produse masinii in timpul sau dupa montaj.De asemenea nu spun ca aceasta este singura metoda sau cea mai buna.Nu am vazut niciodata efectuata o asemenea operatiune drept urmare nu stiu daca este o solutie viabila.. Este strict o parere personala.Si nu pot spune ca e ceva "ca la carte" pentru asa ceva neexistand "carte" de instalare manuala.In fabrica se poate face "ca la carte"

Taiere laser pe dimensiuni deja stabilite ale trapei deja achizitionate si masurate. Taierea se face cu ~1 mm mai mult decat dimensiunea trapei pentru montarea cu usurinta a unui cheder exterior care sa protejeze impotriva ploii. Bineinteles inainte de taiere plafonul trebuie curatat de vopsea si primer pentru a ramane numai tabla. Partea cu taierea finitiei de plafon este cea mai delicata deoarece finitiile de plafon pentru masinile prevazute cu trapa din fabrica sunt prevazute cu margini curbate catre plafon in zona trapei pentru a preveni intrarea de frunze si praf in masina atunci cand se merge cu trapa deschisa. Taierea finitiei de interior sincer CHIAR NU STIU cum se face manual. Stiu doar ca in fabrica finitia vine cu rama din plastic care incadreaza trapa deja montata.

Dupa efectuarea acestor operatiuni se trece din nou la plafon si se rotunjesc marginile interioare ale plafonului taiat pentru atasarea cu usurinta a unui adeziv puternic si a chederului.
Montare cheder + ansamblu trapa.

Fixare rama trapa pe interior cu nituri (asta am vazut-o la o trapa montata manual pe un Ford deci nu stiu daca merge si la trapele de Suzuki).

Verificare daca cu trapa inchisa ai incluziuni de aer/apa (se poate face cu un pistol de presiune aer si cu un furtun cu apa) Daca intra aer/apa in interior ai pus-o.Trebuie sa reiei operatiunea sau sa chituiesti pe langa trapa (am vazut si treaba asta dar daca se face de mantuiala si dupa 2 luni ti se scorojeste vopseaua si sare chitul nu ai facut nimic).

Vopsire plafon si verificare inca o data daca ai incluziuni de aer/apa.

Sincer, inca o data, nu iti recomand sa faci treaba asta.Plafonul de SX4 e destul de subtirel fata de cel de GV (cel de GV e de 3 ori mai gros decat la SX4/ Swift/Splash) si e posibil ca dupa montarea trapei sa se "cocoseze" efectiv plafonul de la greutate. E si asta o posibilitate, nu? Adica, daca as fi fost in locul producatorului, daca as fi putut pune trapa pe SX4 as fi pus dar e o posibilitate sa nu mearga si tocmai asta ar fi motivul pentru care nu au pus.

Cel mai bine e sa iei legatura si cu ceva tehnicieni priceputi care sa-ti masoare greutatea maxima admisa pe plafon pe centru (ca sa vezi din start daca poti pune trapa) si eventual si cu o reprezanta Suzuki cu multa experienta care sa-ti spuna daca asa ceva este posibil sau nu.

Toate cele bune!



4 roti:Do not fear, 'cause the SWIFT is here! Suzuki Swift 1.3 GS Superior White WIP!Nume de cod: White Fury!
2 roti: DHS Climber 2642 Full Suspension
 

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Re: trapa manuala sau electrica
« Răspuns #5 : 02.Apr.2011, 11:07:22 p.m. »
Eu iti recomand sa stai cumintel cu trapele, mergi cu doua geamuri deschise in schimb.....fara suparare, n-ai nimerit marca care iti doteaza cu asa ceva stock....
 

Offline WayOfLife

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2846
  • Gen: Bărbat
  • Fuffy POWER! - 0724.19.64.19
Re: trapa manuala sau electrica
« Răspuns #6 : 02.Apr.2011, 11:18:37 p.m. »
Nu neaparat marca ci modelul :D

Si eu iti recomand acelasi lucru.
4 roti:Do not fear, 'cause the SWIFT is here! Suzuki Swift 1.3 GS Superior White WIP!Nume de cod: White Fury!
2 roti: DHS Climber 2642 Full Suspension
 

Offline miocrl

Re: trapa manuala sau electrica
« Răspuns #7 : 03.Apr.2011, 09:00:28 a.m. »
http://www.trapeauto.ro/

e un filmulet in  partea dreapta care arata cum se instaleaza. eu nu as lasa imi taie acel intaritor din plafon. in situatia asta, daca neaparat vreau trapa, ma gandesc sa pun una care intra in unul din golurile din rezistenta ale plafonului altfel incat sa nu subrezesc rezistenta.

dupa cum spune titlul acestui topic.. manuala sau electrica.. eu as alege manuala. cu cat mai simplu cu atata mai bun - nu are ce sa se strice.

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Re: trapa manuala sau electrica
« Răspuns #8 : 03.Apr.2011, 10:40:25 a.m. »
Eu nu prea inteleg ce e mania asta cu trapele pe masini....ati condus vreodata o masina cu asa ceva vara cand bate soarele la amiaza direct in crestet?.... Am avut 2 masini cu trapa si in afara de primavara si toamna nu prea poti sa mergi cu ea deschisa. Inca ceva, se murdareste repejor plafonul masinii daca mergi "decapotat" prin praful de pe strazile noastre....
 

Offline bogdannicola

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
Re: trapa manuala sau electrica
« Răspuns #9 : 03.Apr.2011, 04:46:56 p.m. »
va multumesc foarte frumos la toti colegii care au postat parerile lor - profesionale si din experienta.  :pardon: :clap:

e drept ca pe gv este trapa, dar cat de groasa e tabla nu mai stiam .

e drept ca ultima masina care o condusei cu trapa era un mertz cu acoperis panoramic care jumatate culisa si asta prin luna septembrie , iar in miezul zilei , ma simteam in al 9-lea cer cu soarele deasupra... si ma gandeam ca se poate si la.... . vise deci.

la taierea cu laser ma gandeam si eu.

zona cea mai buna de instalare ar fi fost intre scaunul din fata si cel din spate,sau altfel spus intre cele 2 coloane -montantzi parca, nu le-as fi taiat pt nimik in lume ca sa fac loc la trapa .


va multumesc inca o data , ca ati linistit un om si l-ati scapat de niste bebele care s-ar fi chemat "lucru manual" ( adica ce-si face omu cu mana lui..., lucru manual se cheama )

ca sa mai descretim oleaca fruntile , va propun o mica gluma :

Un mos si o baba, sot si sotie mor intr-un accident si ajung in Rai. Acolo ingerul de serviciu ii duce pe o plaja plina de palmieri si cu o casa superba si le spune:
-Acum tot ce aveti de facut in Rai este sa stati aici si sa va bucurati de toate. Mosul se intoarce catre baba si ii zice:
-Vezi ce proasta ai fost? Puteam sa fim aici de 10 ani dar nuuuuu... tu vroiai sa mancam sanatos.


drum bun si vant prielnic in  pupa .