Autor Subiect: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)  (Citit de 11570 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Dogy

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #60 : 06.Nov.2020, 12:55:02 p.m. »
N-am auzit nici eu de practica asta cu unsul...
Acum, ca se desfac mai greu in unele cazuri sau se rup, in si mai putine cazuri, nu inseamna ca trebuie unse. Ceea ce se strange se si desface (sau se rupe, aia e :)).
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline dthem

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #61 : 06.Nov.2020, 01:50:40 p.m. »
Normal că nu se practică. N-am auzit în viața mea ce povești am auzit aici pe forum: prezoane blocate definitiv, prezoane rupte, dai cu piciorul în roată juma de oră și nu iese... La nicio mașină din câte am avut n-am pățit așa ceva.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline Lerua07

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #62 : 06.Nov.2020, 02:03:20 p.m. »
Eu de peste 30 de ani ung prezoanele si butucul pe care se fixeaza janta cu putina vaselina sau ulei si nu am avut probleme. :dknw:
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #63 : 06.Nov.2020, 02:07:36 p.m. »
La ultima schimbare, baietii de la vulcanizare au avut o problema cu scoaterea capului hexagonal al prezonului din dispozitivul pneumatic de desurubare. Au dat cu un spray si pana la urma a iesit. De asemenea, o roata a iesit mai greu de pe butuc. Dar fara șuturi sau ciocane.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline dthem

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #64 : 06.Nov.2020, 02:08:11 p.m. »
Și eu mă ung pe degetul mic cu un ulei racing 10w60 în fiecare dimineață, asta nu înseamnă că mă și ajută la ceva. Nu mai lăudați un comportament pentru simplul fapt că-l practicați și nu s-a întâmplat nimic rău.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 
The following users thanked this post: ntire2000

Online kellogs

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #65 : 06.Nov.2020, 03:46:09 p.m. »
Din cele patite fara ungere:

- rupt o cheie de prezoane si indoit o teava de fier atasata la o a doua cheie de prezoane in incercarea de a desuruba un prezon. A fost desfacut la atelier cu cheia dinamometrica
- o roata, parca stanga fata, intepenita pe butuc. A iesit numai la baros.

gg
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline toma

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #66 : 06.Nov.2020, 04:57:31 p.m. »
A doua patanie nu are legatura cu ungerea prezoanelor... numa' zic.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Online NicNic

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #67 : 06.Nov.2020, 07:29:06 p.m. »
A doua patanie nu are legatura cu ungerea prezoanelor... numa' zic.

Nu are legatura cu ungerea prezoanelor, dar are legatura cu ungerea (mai degraba protejarea anticoroziva) a umarului de centrare a jantei.


In ceea ce priveste ungerea prezoanelor, consider mai multe aspecte:
- nu e recomandat sa ungi zona de filet a prezonului (exista risc de autodesfieltare)
- ungerea zonei conului de centrare a prezonului va facilita o solicitare mai mare la intindere a prezonului, folosind acelasi cuplu de strangere (comparativ cu strangerea unui prezon curat, "uscat")
- aplicarea de lubrifiant pe prezon poate favoriza "lipirea" de impuritati, care la strangere pot deteriora grav zona de con sau chiar cea filetata (cu efect deosebit de grav in calitatea strangerii asamblarii filetate)

Din experienta mea, am intalnit toate aceste situatii descrise mai sus:
- o masina la care toate cele 4 roti aveau prezoanele slabite (zanganea infundat masina, la rulare pe asfalt drept, de ziceam ca am o galeata de suruburi si piulite varsata prin masina...groaznica senzatie)
- prezoane rupte si chei indoite (la desfacere, de obicei). Nici nu le mai stiu numarul. Insa asta a fost pana acum multi ani, dupa care am inteles ce si cum sa fac cu ungerea si strangerea prezoanelor.
- janta blocata pe conul de centrare, de nu am reusit sa o scot decat la dalta si ciocan!. Batut doar cu barosul, am crezut ca o sa cada masina de pe cric... (apropos, acea masina era un Opel Frontera Sport, aproape nou, era prima oara cand i se puneau roti de iarna. Adica, a fost tare ciudat sa se intample asta, fiindca griparea aia s-a produs in foarte scurt timp de la fabricarea masinii)

De ceva timp incoace, spray-ul cu Cupru se aplica aproape la fiecare remontare de roata pe masina, pe conul de centrare a jantei. (se foloseste acest tip de unsoare pentru ca rezista la temperaturi mari)
Iar prezoanele, le ung rareori cu ulei (doar pe zona de con, dupa care sterg cu carpa, inainte de a le monta). Reuncosc ca si daca le pun neunse, prezoanele se comporta cam la fel. Ungerea o fac mai mult din motiv de protejare impotriva oxidarii/coroziuni...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline ntire2000

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #68 : 06.Nov.2020, 07:32:44 p.m. »
Din cele patite fara ungere:
- rupt o cheie de prezoane si indoit o teava de fier atasata la o a doua cheie de prezoane in incercarea de a desuruba un prezon. A fost desfacut la atelier cu cheia dinamometrica

Si daca erau unse nu le puteai desface. Asa le-au strâns tembelii aia de la vulcanizare - seteaza ciocanul pneumatic pe ultima pozitie ca de obicei e uzat.
Si ca sa fie siguri ca te duci tot la ei sa cotizezi, ca manual n-ai cum sa le mai desfaci.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Online kellogs

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #69 : 07.Nov.2020, 02:00:57 a.m. »
Hmm... nu mai stiu, se intampla mai demult, oi fi facut vreo pana la roata aceea si am fost cu ea la vuclanizare ? Posibil. Altfel de cand e norma cu roti de iarna am avut intotdeauna doua randuri de roti pe care le schimb in curte cu cheia manuala.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/