Autor Subiect: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)  (Citit de 11575 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline FritzVonSpritz

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #20 : 28.Nov.2019, 10:06:08 p.m. »
Foarte scump
Eu in Cluj la un service/vulcanizare am schimbat cu 24 lei toate cele 4 roti - fara echilibrarea
I-am mai dat 10 lei "baiatului" ce mi le-a schimbat pentru a verifica presiunea in roti, la 2 dintre ele aveam in jur de 3 bari (rotile de iarna le-am luat din reprezentanta, ei le-au pus pe masina, eu nu le-am verificat, oricum le-am tinut pe masina doar 2-3 saptamani, dupa care am trecut la roti de vara).
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 

Offline ntire2000

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #21 : 28.Nov.2019, 10:44:46 p.m. »
Pus gume de iarna cu tot cu echilibrare la o vulcanizare fara pretentii - am dat 80 de lei.
10 lei ciubuc tipului care a avut o grija deosebita cu jantele (l-am rugat sa se poarte cu ele ca si cu bibelouri, sa nu le zgârie sau loveasca)
A nimerit presiune identica în toate cele 4 roti, în 400 de m toti senzorii erau ok.

Domnia... se plătește, nu?

O remarca cel putin nepotrivita. Nu are voie omul sa fie domn (cu toate ca pe unii îi apuca reumatismul toamna si de aia nu pot pune mâna pe un cric)?
Pe bani multi nu trebuie sa fie servit civilizat?  :-/
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #22 : 28.Nov.2019, 10:52:47 p.m. »
    Da, parerea mea este ca inca in Ro meseriasul trebuie supravegheat in timp ce executa o lucrare(indiferent care ar fi ea!). Problema este ca si noi ca beneficiari cam trebuie sa stim cum se face si care ar  fi etapele prin care trebuie sa se treaca pt. a se finaliza corect lucrarea respectiva.
   In cazul de fata, avem de-a face cu :
- demontare roti
- echilibrare roti de iarna
- verificat presiune roti
- verificat care si unde se vor monta rotile de iarna(daca s-a scris pe ele unde au fost montate anul precedent) functie de uzura - cele mai putin uzate se vor monta pe fata
- montaj roti+strans suruburi(prezoane dupa caz) cu pistolul/cheia pneumatica
- strans final cu cheia dinamometrica
Cam asta e procedura, dar daca mi-a scapat ceva, corectati/completati ca sa lasam aici scris corect.
  In situatia in care nu stim si ne lasam numai pe mana meseriasului, vom avea toate sansele nu numai sa plangem dupa bani, dar sa avem si vreun "accident", exact ca in situatia colegului nostru.
   La mine s-au facut operatiile de mai sus si m-au costat 90 lei la "hotelul" unde le tin.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Catalln

Offline Soimu

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #23 : 29.Nov.2019, 06:19:57 p.m. »
Trebuie sa recunosc ca ma bucur ca am scapat de subiectul acestui topic, si ca daca am noroc, nu voi schimba roti, ani de zile.
Pai am socotit ca masina o voi folosi cam 90% in oras(Bucuresti) si destul de putin (cam 6000-6500 km/an).
Asa ca am decis sa-i pun anvelope AllSeasons.

 Inainte sa vina masina le aveam deja livrate acasa. Cand masina era pe drum, si mai erau cateva zile pana la livrare, am pus cauciucurile de pe masina(de vara) la vanzare(pielea ursului din padure!). Cum a venit masina, a doua zi le-am schimbat. Si le-am vandut pe cele de vara cu 1000 lei(jumate pret), si pe cele  cumparate am dat 1400 lei (Toyo-tot japoneze)....si de acum sint linistit, nu mai mut nimic, nu mai schimb nimic, cost total cam 500 lei, am anvelope AllSeasons pe jentile originale de aliaj(si senzorii) cu care a venit masina....oricum nu intentionam calarirea muntilor cu Ignisul iarna, asa ca sper sa ma descurc in Bucuresti cu cauciucurile astea si AllGrip...acum urmeaza prima iarna, o sa vedem!
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #24 : 29.Nov.2019, 07:46:43 p.m. »
Daca ninge serios oricum o sa ti-o îngroape aia cu deszapezirea de n-o mai poti scoate din parcare.  :-))
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Soimu

Offline Flamaropol

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #25 : 02.Nov.2020, 06:40:48 p.m. »
Salutare,
Tocmai ce m-am intors din curte unde am schimbat rotile de vara (jante aliaj) cu cele de iarna (jante otel).
Operatiunea a inceput pe la orele 13:00.
Ca sa scot rotile de vara a fost un adevarat cosmar.
Pur si simplu nu voiau sa iasa.
Parca erau sudate. Nici nu cred ca mai aveam nevoie de prezoane, rotile ar fi putut sta si fara (aici glumesc).
Pana la urma le-am scos dupa nenumarate piceoare in roti.
Insa ingrijorarea mea este alta.
Cand am pus rotile de iarna, am observat ca nu a intrat toata janta pe cilindrul de centrare (cred ca asa ii spune, e gaura aia de vreo 6 cm din miljoc, pe care intra roata).
O parte din cilindrul de la janta nu e intrata.
Prezoanele le-am strans bine.
Atasez cateva poze.
Rog un binevoitor care are jante de otel sa imi faca o poza, ca sa vad cum sunt asezate jantele la masina lui.
Momentan, parca am o retinere sa circul asa.
Multumesc
  • Suzuki Vitara Passion, 1.4 Boosterjet, MT
 

Offline gxx

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #26 : 02.Nov.2020, 06:54:15 p.m. »
Tot așa sunt
  • Vitara 2019, 1.4 allgrip, echipare passion
 

Offline Flamaropol

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #27 : 02.Nov.2020, 07:10:13 p.m. »
M-am linistit.
Aveam impresia ca s-a ingrosat cilidnrul ala de la rugina si nu mai intra complet.

Merci!
  • Suzuki Vitara Passion, 1.4 Boosterjet, MT
 

Offline enicky

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #28 : 02.Nov.2020, 08:32:10 p.m. »
Salutare,
Tocmai ce m-am intors din curte unde am schimbat rotile de vara (jante aliaj) cu cele de iarna (jante otel).
Operatiunea a inceput pe la orele 13:00.
Ca sa scot rotile de vara a fost un adevarat cosmar.
   Le-ai schimbat repede !
Am crezut ca esti ingrijorat ca nu le-ai mai echilibrat. :)
  Am avut si eu o situatie acum vreo 9-10 ani cand a IVa roata n-a vrut sa se desprinda si am fost nevoit sa merg la o vulcanizare, asa ca m-am lasat de "sportul" asta !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #29 : 02.Nov.2020, 10:40:06 p.m. »
Salutare,
Tocmai ce m-am intors din curte unde am schimbat rotile de vara (jante aliaj) cu cele de iarna (jante otel).
Operatiunea a inceput pe la orele 13:00.
Ca sa scot rotile de vara a fost un adevarat cosmar.
Pur si simplu nu voiau sa iasa.
Parca erau sudate. Nici nu cred ca mai aveam nevoie de prezoane, rotile ar fi putut sta si fara (aici glumesc).
Data viitoare cand le montezi dai cu o pelicula foarte fina de ulei (cu o pensula) suprafata pe care face contact janta cu butucul.
Altfel, acolo intra apa murdara (provoaca si coroziunea butucului) care dupa o jumatate de an se comporta ca adezivul din cauza supraîncalzirilor si racirilor repetate (de la frânare).
Problema mea când dau jos jantele e alta - îi înjur de toti sfintii pe imbecilii de la vulcanizare care strâng excesiv prezoanele.
Dar m-am lecuit, de câte ori îmi strânge câte unul din ala inteligent prezoanele cu ciocan pneumatic, nu plec de pe capul lui pâna nu verific daca pot desface prezonul manual.
Ii pun cheia în mâna, îl rog sa desfaca manual si ma distrez de el.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού