Autor Subiect: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)  (Citit de 11571 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Cristi

Dupa cum spune si titlul, am doua seturi de cauciucuri (vara + iarna), dar momentan un singur set de jenti de aliaj: cele stock. Intrebarea mea este: pot aparea probleme daca schimb de doua ori pe an cauciucurile intre ele pe acelasi set de jenti? Daca da, cam dupa cat timp si cat de grave?

Ce am auzit este ca ar putea din cauza ca la fiecare montare/demontare se zgarie interiorul jentii si ca s-ar forma destul de repede (1-2 ani) un canal prin care ar incepe sa scape aerul...Pe net nu prea am gasit multe resurse pe tema asta iar ce am vazut era dupa 120 000 de km si in principal din cauza coroziunii sau a accidentelor la montaj. 120k km nu mi se pare grav, pentru ca oricum jentile se mai avariaza in folosirea lor zilnica si cel mai probabil trebuie schimbate.

Aaa, si nu vreau deloc jenti de tabla!  :D
- Kizashi Sport M/T
- ex SX4 1.9 DDis, 4WD @ 143 BHP
- ex Jimny Cabrio
 

Offline BXXENL

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #1 : 27.Mar.2011, 10:38:46 p.m. »
La fiecare schimb de cauciuc pe janta platesti pt cric+demontat+dejantat+pus cauciuc+echilibrat+montat. X4 rpti X2/an...

Daca jantele pe aluminiu sunt mai mari si cauciucurile vor fi de regula mai scumpe. Iarna se folosesc jante de tabla din mai multe motive: cele de aliaj crapa mai repede in multele gropi de iarna, corodeaza mai repede. Cu jante de tabla cu diametru mai mic si cauciucuri cu balon mai mare protejezi masina, cauciucurile mai inguste ofera tractiune mai buna pe zapada..etc

Sunt multe avantaje. Singurul dezavantaj este investitia intiala mai mare, pt jante de tabla+cauciucuri, dar in functie de cat dai pe aceastea investitia se amortizeaza mai repede sau mai incet. Dar este oricum mai economic decat sa folosesti aceleasi jante pe care sa tot schimbi caucicuri, si cand invariabil se strica sa le inlocuiesti.

Pe cand cu 2 seturi de roti, plastesti o singura data montarea cauciucurilor pe jante si echilibrarea, iar apoi in functie de sezon pui singurel cricul si le schimbi pe rand.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Cristi

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #2 : 27.Mar.2011, 10:53:38 p.m. »
In cazul jentilor de tabla, ceea ce spui tu este adevarat. Dar in cazul jentilor de aliaj este mai rentabil sa schimbi si cauciucul in fiecare an decat sa dai 800e pe un al doilea set de jenti de aliaj. Amoritzarea se face in mai mult de 4 ani.

Problema gropilor pe care o mentionezi este una reala in Romania, dar la mine nu reprezinta o problema.

Iar de "pus singurel cricul" ... :">
- Kizashi Sport M/T
- ex SX4 1.9 DDis, 4WD @ 143 BHP
- ex Jimny Cabrio
 

Offline Green Goblin

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 123
Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #3 : 27.Mar.2011, 11:10:34 p.m. »
Gentile de tabla ofera protectie mai buna pe timp de iarna sistemului de franare.
Sunt mai "inchise" si permit mai greu nisipului si sarii sa intre la discuri si saboti.
 

Offline Alex-Swift 1.3 GLX

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #4 : 28.Mar.2011, 08:25:04 a.m. »
Eu mi-am cumparat jante de tabla cu cauciucuri de iarna separat si d.p.d.v al confortului financiar e mai ok. Cred ca se amortizeaza ele cumva. Desi singurul discomfort este cel estetic. Arata terifiant masina cu jante de tabla. iar capacele la mine dezechilibrau roata asa ca le-am scos.
Am platit 1800 RON jante  +  cauciucuri + 60 RON echilibrare ca au venit dezechilibeate initial. Deci 1860 RON
Daca as fi cumparat doar cauciucuri as fi dat cam 300 RON x 4 = 1200 RON deci cu 660 RON mai putin la care se adauga in jur de 85 de ron la fiecare montare / demontare deci 170 ron pe an.
660/170=3.9 ani. De aici rezulta ca daca tii masina mai putin de 3.9 ani, nu se merita investitia. Daca o tii mai mult se merita.
Pe de alta parte protejezi aliajul cu cele de tabla iar balonul mai mare al cauciucului protejeaza inclusuv elementele de suspensie contribuind si ele la o mai buna elasticitate. deasemenea jantele de tabla protejeaza mai bine etrierele si tamburii avand spatii mult mai reduse prin care sa intre sarea si zgura de pe sosele.
Grea decizie.. Dar sa derulez inapoi, nu cred ca le-as mai cumpara.. arata jalnic masina cu ele :)
 

Offline BXXENL

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #5 : 28.Mar.2011, 09:17:32 a.m. »
Trebuie sa iei in calcul si ca acele jante in plus iti raman, nu sunt bani aruncati ca cei la vulcanizare.

Nu stiu ce capace ai tu de-ti dezechilibreaza roata, dar eu n-am patit asa ceva. Iar treaba cu aspectul este un argument invalid pt mine. Nu iti vezi rotile cand mergi cu masina.

Si da, iti pui cricul singurel daca nu ai vreun handicap fizic, altfel mi se pare mult mai nasol sa ma duc la vulcanizare sa dea toti neispravitii cu pistolul pneumatic de 5 ori pe langa inainte sa nimereasa un prezon si sa iti faca o groaza de zgarieturi pe janta. Sa mai stai si la coada pt asta.

Evident asta e parerea mea >:D<
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #6 : 28.Mar.2011, 11:13:26 a.m. »
Ce am auzit este ca ar putea din cauza ca la fiecare montare/demontare se zgarie interiorul jentii si ca s-ar forma destul de repede (1-2 ani) un canal prin care ar incepe sa scape aerul...
  :D Nu tot ce zboara se si maninca. Canal sigur nu se face. Presa de dejantat actioneaza asupra cauciucului pt a-l dezlipi si al scoate de pe janta; nu actioneaza si asupra jantei. ;)
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Cristi

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #7 : 28.Mar.2011, 10:11:55 p.m. »
Bine ar fi sa nu apara probleme...ma scuteste sa mai dau 800e. Nu ca nu as fi tentat sa iau oricum setul de jenti de aliaj dar pentru ca arata super, nu pentru ca trebuie.  :D

Grea decizie.. Dar sa derulez inapoi, nu cred ca le-as mai cumpara.. arata jalnic masina cu ele :)

E bine...inseamna ca nu sunt eu singurul lunatic care vrea sa renunte la jentile de tabla  :good:
- Kizashi Sport M/T
- ex SX4 1.9 DDis, 4WD @ 143 BHP
- ex Jimny Cabrio
 

Offline Laurentiu

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #8 : 28.Mar.2011, 10:34:06 p.m. »
...nu sunt eu singurul lunatic care vrea sa renunte la jentile de tabla  :good:
E pacat in schimb ca vei maltrata cauciucurile. Pe linga asta, se mai adauga timpul pierdut la statie + bani pe manopera + echilibrare roti; si toate aste de doua ori pe an.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline MrZ

Re: Schimbarea sezoniera a cauciucurilor (metode si preturi)
« Răspuns #9 : 29.Mar.2011, 02:05:20 a.m. »
Eu am ales sa fac schimbul de 2 ori /an pe jantele originale si, dupa +3 ani si 6 schimburi cauciucurile/jantele nu sunt maltratate decat de rulaj ( cauciucurile de vara sunt la ultimul schimb).
Avantajul, in afara de cel estetic, este ca am tot timpul rotile foarte echilibrate. 
Costuri la fiecare schimb + echilibrare: 70 lei.
Bafta!
« Ultima Modificare: 29.Mar.2011, 02:09:55 a.m. de MrZ »
Suzuki SX4 1.6l 4X4 GS 107CP