Autor Subiect: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina  (Citit de 101606 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #50 : 14.Nov.2011, 10:11:04 a.m. »
ai impresia asta pentru ca erau simple si nu aveau atita electronica ...
Nu numai la partea electrica-electronica m-am referit. Probleme de fiabilitate sint peste tot. Piesele sint facute din ce in ce mai proaste, mai scumpe si tin extrem de putin in comparatie cu ce-a fost. Nu vad ca la o masina actuala sa tina piesele cit au tinut cele de la o masina veche si aici dau citeva exemple: pivoti - 100.000 km, discuri frina - 150.000 km, planetare - 170.000 km, ambreaj - 120.000 km etc

Cand s-a aprins a doua oara la mine acest martor cei de la service mi-au spus ca se poate repara prin schimbarea catalizatorului.
Acum nu sint inca sigur dar din cite am vazut, CBul s-ar putea sa analizeze gazele inainte de catalizator si dupa el facind apoi un anumit raport intre cele doua valori. Daca unul dintre senzori da valori eronate sau chiar deloc (defect), nu e posibil sa se aprinda martorul ???
« Ultima Modificare: 14.Nov.2011, 10:15:46 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #51 : 14.Nov.2011, 10:19:54 a.m. »
La aia mica s-a ars rezistenta de incalzire de la a 2-a sonda. Aceleasi simptome, sau mai bine zis lipsa lor. Masina merge la fel, consuma la fel, doar ca e martorul aprins.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #52 : 14.Nov.2011, 08:46:26 p.m. »
Acum nu sint inca sigur dar din cite am vazut, CBul s-ar putea sa analizeze gazele inainte de catalizator si dupa el facind apoi un anumit raport intre cele doua valori. Daca unul dintre senzori da valori eronate sau chiar deloc (defect), nu e posibil sa se aprinda martorul ???

Din cate am inteles tot citind pe net, in legatura cu catalizatorul, inainte si dupa acesta sunt doua sonde lambda. CB analizeaza informatiile de la cele doua sonde si daca acestea sunt identice, sau difera intr-o mica masura atunci trage o concluzie din care reiese ca acesta, catalizatorul, nu-si face treba cum trebuie. Se poate ca acesta sa fie intradevar defect sau sondele lambda sa nu functioneze in parametrii. In ambele situatii se aprinde acelasi martor din bord dar se pare ca difera codul de eroare. In cazul catalizatorului defect e codul P0420. In cazul in care defectul e la sondele lambda nu stiu daca e acelasi cod sau e diferit.  :dknw:  Trebuie sa mai studiez problema, sa ma mai documentez.

Am fost azi la service si au citit eroarea, e acelasi cod P0420 ca si in cazurile anterioare. Au sters mesajul de eroare si acum becul din bord e stins, sa vedem pentru cat timp.

Ce ma nedumereste pe mine e de ce se aprinde din nou check enginul dupa o perioada aleatorie. De ce nu se aprinde imediat dupa pornire daca catalizatorul e defect? La mine a doua oara s-a aprins dupa aprox 3.000 km de la resetare iar a treia oara dupa aprox 11.660 km.

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #53 : 15.Nov.2011, 08:08:25 p.m. »
Intrebare pentru cei ce ati avut codul de eroare P0420, dupa ce ati sters eroarea ati facut cumva ITP-ul? Cum au iesit gazele?

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Martor ,,evacuare' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #54 : 16.Nov.2011, 07:16:29 a.m. »
Eu ieri am facut itp-ul. Totul a fost ok la gaze, mai putin o chestie care in loc sa fie 0,20%(cred ca asta era maximul) a fost 0,26%. Dar la mine e posibil sa fie si din cauza catalizatorului lipsa. Acum nu-l mai am decat pe primul
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline Laurentiu

Re: Martor ,,evacuare' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #55 : 16.Nov.2011, 09:12:42 a.m. »
Acum nu-l mai am decat pe primul
1. Adica ai numai primul senzor, cel din fata catalizatorului ?

2. Firele de la al doilea senzor le-ai lasat in aer ?

3. In locul catalizatorului ai montat conducta simpla ?

4. Mai ai in bord acea "eroare" aprinsa ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #56 : 16.Nov.2011, 10:00:59 a.m. »
E rândul meu, vă rog !
Carele  va să zică, în urmă cu vreo 10 zile, făcând plinul cu GPL, constat un consum pe plinul anterior sub 9 litri/100 km, cu toate corecţiile de anvelope, etc...
Mintea mea şi-a zis în gândul ei :"trebuie că s-a înfundat vreun injector, s-a colmatat o conductă, un filtru, ceva"
Erau singurele explicaţii logice, circulasem în RO, alimentasem la Lukoil.
După alimentarea cu pricina, încep opriri necomandate ale motorului...la trecerea pe GPL, la turaj mic pe  GPL...De fapt , la funcţionarea pe GPL, motorul abia menţinea ralantiul, turaj oscilant, de la 500 rot/min p\nă spre 800 - cu motorul cald.
Nu trece mult şi se aprinde lampa ce dă conţinut acestui topic, care nu vrea să se stingă, am încercat să merg doar pe benzină, măriri de turaj, etc...
Întrebare: singura soluţie este ştergerea erorii (contra cost) în service , nu merge ceva de genul scos borna + a acumulatorului ?
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline miocrl

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #57 : 16.Nov.2011, 10:10:17 a.m. »
mai mergi 2-3 zile, alimenteaza la peco si ar trebui sa se stinga daca nu, poate fi alta problema mai urata

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #58 : 16.Nov.2011, 10:16:52 a.m. »
Mulţam, voi posta ce păţesc în continuare...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Livius

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 278
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
  • Drive safe, safe drive!
    • Bucuresti
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #59 : 16.Nov.2011, 11:34:55 a.m. »
Martorul se stinge la dupa scoaterea bornei de la baterie. Problema e ca apare din nou, in functie de "defectiune" sau cauza, dupa un anumit numar de kilometri...N-am constatat niciodata stingerea lui de bunavoie, fara a fi "resetat" cumva...
« Ultima Modificare: 16.Nov.2011, 11:38:31 a.m. de Livius »
  • Vitara Passion AllGrip
"Cel ce luptă, chiar şi singur pentru Dumnezeu şi neamul său, nu va fi învins niciodată"