Autor Subiect: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina  (Citit de 101607 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline flip

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • SX4 1.6 GS 4WD
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #300 : 29.Apr.2015, 12:32:08 p.m. »
De unde ai info ca Suzuki a updatat softul ca sa remedieze P0420? Nu gasesc nicio referinta in alte parti, doar pe suzuki-club s-a mai pomenit de cateva ori chestia asta...
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #301 : 29.Apr.2015, 01:26:58 p.m. »
Informația exista și pe forumurile de limba germana iar eu personal o am și de la un dealer din Elveția.

Offline Leutz

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #302 : 07.Mai.2015, 01:21:33 p.m. »
Am ajuns si eu la martorul "check engine" si eroarea P0420. Punand cap la cap discutiile de pe acest topic cu cele gasite pe diverse forumuri si cu contextul in care mi s-a intamplat mie, am ajuns la o concluzie ... care pare sa fie pertinenta. Am explicat partial pe jurnalul de bord ce si cum, dar cred ca e mai bine sa continui aici.

Pe un forum am vazut discuandu-se despre 2 intervale de erori, una grupata in jurul valorii 420 si una ceva mai sus (numeric vorbind). Caut din nou discutia respective si o pun aici. Nu o gasesc acum. Erorile din prima categorie sunt in principal legate de senzorul de oxygen. Un sensor functionand imperfect si care continua sa se deterioreze, poate duce catre a doua categorie de erori care sunt legate de catalizator. Deci poate duce la deteriorarea prematura a catalizatorului (asta daca termenul internautic "cat" se traduce din engleza prin catalizator). In continuare ma voi referi la prima categorie: eroarea 420&Co.

O discutie (din US) pe forumul citat in jurnalul de bord sugereaza ca senzorul de oxygen incepe sa faca probleme pe la 60000 de mile si se recomanda schimbarea lui chiar daca nu incepe sa genereze erori. Pentru ca, chiar daca nu depaseste deviatia de la care se declanseaza warning-ul/eroarea, el nu mai functioneaza optim si asta influenteaza amestecul in sensul cresterii consumului si al noxelor ... => (posibil) uzura sporita/prematura a motorului.
La @rexkroki, motor 1.6, piata din Europa, ... coincidenta sau nu ... s-a aprins martorul pentru prima data la 112000 de km ... adica tot pe la 60000 de mile. Asta confirma spusele americanilor si ne spune ca problema nu e legata de o anumita motorizare, ci efectiv de functionarea acelui sensor.
La mine e Australia. Acelasi motor ca la americani, dar volan pe dreapta. Martorul s-a aprins la 140 de mii, eroarea 420. Sa zicem ca a rezistat senzorul mai mult pana sa o ia razna, dar tot prin zona aia se afla ... 100 si ceva de mii de km. La mecanic ... s-a demonstrat ca e senzorul (care a fost "ajutat" cu niste ulei la ultima revizie, de un mecanic "priceput" ... vezi jurnalul meu de bord).

Trag deci concluzia ca nu-i rau sa se schimbe acest sensor ca masura profilactica pe la fiecare 100 si un pic de mii de km. Nu e atat de scump; si se poate schimba si acasa. E adevarat, se poate sterge eroarea si se merge cu el asa ... pana la adanci batraneti. Sau pana pica si catalizatorul ... care implica apoi costuri mai mari.

Are sens ce zic? Sau vorbesc prostii ...  :dknw:
« Ultima Modificare: 07.Mai.2015, 01:25:04 p.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline LeonardSZK

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #303 : 07.Mai.2015, 02:36:54 p.m. »
Pe un forum german (de Swift Sport, acelasi motor) povestesc ca s-a schimbat sonda lambda si catalizatorul si eroarea a revenit dupa x km. Daca softul original a fost gresit, in anumite conditii motorul poate evacua gaze cu o temperatura mai mare sau arse incomplet, ceea ce duce, in timp, la distrugerea catalizatorului. Motorul este mai zgomotos inainte de a apare eroarea. La mine a aparut prima data eroarea la 60.000km.
Suzuki SX4 1.6 GS 4x4, Lagoon Turqoise
 

Offline ASZ

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #304 : 07.Mai.2015, 05:13:24 p.m. »
La mine a aparut eroare pe la 40.000 km ....

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #305 : 22.Aug.2015, 10:53:59 a.m. »
a aparut si la mine eroarea P0420 pe la 90 k am sters-o, intre timp am instalat gpl pe masina iar acum la 130 k a inceput sa imi apara mai des(cind sunt pe gpl) dar am sa incerc sa schimb sursa de gpl.
Am o jucarie pe bluetooth care o cuplez la Obd2 si o sterg cum apare
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #306 : 22.Aug.2015, 11:05:27 a.m. »
Eu aveam eroarea asta cand alimentam mai des de la Lukoil. Am renuntat de mult timp din cauza ca au un gaz cu multe impuritati.
Go Terios!!!:)
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #307 : 22.Aug.2015, 11:03:37 p.m. »
Cind mi-a aparut prima dar si a doua oara eroarea aveam gaz de la lukoil, acum am bagat rompetrol.
Dar am facut citeva mi bune de km cu gaz de la Lukoil si nu am avut probleme, doar ca am fost la arantie ca se blocase ceva la soft si a umblat pe la setari si de atunci mi-au aparut cele doua erori
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #308 : 23.Aug.2015, 12:21:39 a.m. »
Eu am fost la 3 montatori de GPL si toti mi-au spus sa ma feresc de Lukoil. Cel mai bun gaz, spun astia, este cel e la Butan. O singura statie au in Bucale, chiar langa mine. :)
Go Terios!!!:)
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #309 : 23.Aug.2015, 11:24:22 a.m. »
Am sa încerc și Butan dar cu preponderenta folosesc 1.Rompetrol, 2.MOL, 3.Petrom și Lukoil, 
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite