Autor Subiect: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina  (Citit de 101601 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #30 : 03.Aug.2011, 01:04:49 a.m. »
Daca sondele lambda sunt ok si dupa schimbarea Kurbelwellensensor inca apar probleme atunci problema e 99,99 % de la catalizator.
La asta ma referisem cand ziceam de "profilaxie": daca se poate verifica faptul ca CPK incepe sa functioneze naspa inainte sa apuce sa distruga ce-i dupa el.
« Ultima Modificare: 03.Aug.2011, 01:24:16 a.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline miocrl

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #31 : 03.Aug.2011, 09:46:11 a.m. »
sa intelegem ca nu ar fi rau sa schimbam din timp Kurbelwellensensor ca sa nu avem mai tarziu problema la catalizator?
hai ca asteptam sa il schimbi tu si apoi tragem o concluzie

Offline adrian_r5

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #32 : 03.Aug.2011, 10:03:39 a.m. »
De vina ar fi Crankshaft Position (CKP) Sensor  (pe germana Kurbelwellensensor, pe romana nu stiu cum se numeste). O sinteza a problemei gasiti aici din pacate in germana.
CKP - senzoru' de pozitie (rotatie) al arborelui cotit (pag. 153 in manualul de service). In ceea ce priveste "sinteza problemei" ... daca ai vreme ... te rog sa ne faci si noua o sinteza a sintezei ;)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #33 : 03.Aug.2011, 10:04:05 a.m. »
Pai cam asta cred ca e solutia, dar chestia e ca nu am gasit nici unde cum sa-ti dai seama daca e defect sau nu acel senzor. Am sa intreb si la service, daca se mai aprinde martorul din bord (eu tot sper ca nu va mai fi cazul dar parca ceva imi spune ca ma amagesc degeaba) daca se poate depista din timp o proasta functionare a acestui senzor. Din ce am citit pe forumuri, acest senzor nu pica definitiv ci doar da rateuri de scurta durata, suficiente insa ca o parte din combustibilul nears sa ajunga in catalizator si in timp sa duca la defectarea acestuia. Problema e ca in timpul rateurilor nu se simte nici modificare in comportamentul motorului. Ca simptome, subiective cred totusi, unii spun ca parca ar auzi putin mai tare evacuarea in acele momente sau ca in unele cazuri la pornirea masinii turometrul scade o scurta perioade de timp pana la 500 - 600 rot/min si motorul da semne ca vrea sa moara dar isi revine repede si apoi merge normal.

Offline adrian_r5

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #34 : 03.Aug.2011, 10:10:08 a.m. »
in unele cazuri la pornirea masinii turometrul scade o scurta perioade de timp pana la 500 - 600 rot/min si motorul da semne ca vrea sa moara dar isi revine repede si apoi merge normal.
Ciudat ... chiar in perioada de warming up cind turatia este mai mare decit cea de ralanti cu motoru' incalzit.
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #35 : 03.Aug.2011, 10:17:33 a.m. »
Nu stiu daca e intradevar asa, sunt doar parerile unor useri de pe forum, nu sunt ceva demonstrat in service. Si chiar in service de multe ori lucrurile sunt altceva decat par.

Offline unde

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #36 : 10.Aug.2011, 05:57:57 p.m. »

Ajuns acasa m-am uitat putin pe forumurile Suzuki de limba germana si am gasit mai multe cazuri cu aceasta probleme. Se pare ca sunt afectate mai devreme sau mai tarziu toate motoarele Suzuki pe benzina ce au ca si coduri M13A, M15A si M16A, atat de pe Swiftcat si de pe SX4. De vina ar fi Crankshaft Position (CKP) Sensor  (pe germana Kurbelwellensensor, pe romana nu stiu cum se numeste). O sinteza a problemei gasiti aici din pacate in germana. Se pare ca o defectare a acestui senzor nu este recunoscuta in mod direct si imediat de computerul masinii ci doar in mod indirect cand este prea tarziu, prin problemele aparute la catalizator.
Deocamdata nu stiu ce sa fac, ma mai interesez in stanga si-n dreapta, poate totusi nu trebuie schimbat catalizatorul, costa o caruta de bani. Vineri plec in concediu, sunt programati vreo 3500 de km, sper sa nu ma lase pe drum masina.  :-S

Ati mai avut parte de codul de eroare P0420? Cu ati rezolat problema?

 Nu am SX4, dar am Jimny cu motor M13A. Problema asta nu apare la Jimny-uri (cu nici un motor pe benzina).
 Mai departe e un pic de contradictie in ce spune neamtul ala si anume ca in momentul in care senzorul de arbore se incalzeste apar malfunctii ale acestuia fara a afecta insa perfomantele motorului, poate doar cei cu evacuari modificate sa simta ceva. Cu alte cuvinte ECU nu prea mai stie in ce pozitie e arborele, cu toate astea performantele nu sint afectate.
 Cica ar mai fi si o sonda afectata, dar nu se intelege din traducerea lui Gogu despre ce sonda ar fi vorba.
 Personal inclin sa cred ca e vorba de un catalizator subdimensionat ca si durata de viata.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline xim

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #37 : 06.Sep.2011, 05:10:31 p.m. »
iata un link care s-ar putea sa aiba legatura cu problema de aici ... http://www.caradisiac.com/Suzuki-SX-40476.htm

vezi sectiunea Other failures si recall .. traducere cu google

"Catalytic converter. Possible rupture of the internal ceramic catalyst, resulting in noise and reduced performance on the 1.6 petrol models built between November 2005 and May 2007 (651 affected models in France). A reminder was held in May 2008."

"Recall and rectification concession
July 2007: reminder to remedy malfunctioning hand brake on models manufactured between November 2005 and December 2006. Control and eventual replacement of the cylinder of the brake cable stop to hand over 25 559 models with 2303 in France.
May 2008: control and eventual replacement of the catalytic converter, the ceramics may have broken. The vehicles concerned were manufactured between November 2005 and May 2007, 24,447 copies worldwide and 651 in France."
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 

Offline zamyx

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 128
  • Gen: Bărbat
    • Constanta
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #38 : 19.Sep.2011, 07:00:13 p.m. »
Dupa ce am pus GPL pe masina, mi s-a aprins si mie, am dat vina pe amestecul butan-propan, cand mergem la drum lung si o ''calcam'', becul se stinges, apoi a ramas aprins.
 Am fost la Pro gaz Buzau, Laurentiu a pus testerul pe masina si mi-a spus ca eroare era 402 sau 404, nu mai tin minte, oricum a spus ca este de la catalizator sau un al doilea senzor, apoi dupa o investigatie mai indeaproape a spus ca din pacate este catalizatorul, care...costa.
A sters eroarea si acum am 2700 km dupa testare si nu s-a mai aprins ''check-engine'', oricum ramane de vazut, as vrea sa fac o testare mai amnuntita, cert este ca nu se simte la masina ca nu mai trage...
  • Mercedes
Mercedes ML W166  White Cirrus, 2015
Mercedes A 180 Sport Compact Green Elbaite, 2016
Crown Line 180 Bow Rider 135cp
 

Offline LeonardSZK

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #39 : 19.Sep.2011, 08:37:00 p.m. »
Nu cumva P0420?
Suzuki SX4 1.6 GS 4x4, Lagoon Turqoise