Autor Subiect: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina  (Citit de 101603 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline woe

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 220
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • Viata-i scurta si dup-aia mori..
    • Bucuresti
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #290 : 16.Feb.2015, 10:45:27 a.m. »
Bujiile le-am verificat, erau uscate si afumate. La 40miikm le-am schimbat cu niste champions-uri in cursul carora a inceput sa faca astfel, pe care le-am schimbat putin timp cu ceva Bosch si am re-instalat NGK-urile originale pe la 62000km, si cu ultimele doua seturi aceleasi simptome. Am aflat ulterior http://www.suzuki-forums.com/forenza-reno-performance/52062-code-p0300-multiple-cylinder-misfire.html ca trebuie sa ma uit si in capetele pistoanelor, sa nu aiba ceva lichide/mizerii, n-am intrebat mecanicul daca s-a uitat.
Manifestarea instabilitatii functionarii motorului la turatie mica (se agraveaza simptoma cu cat e mai frig sau mai umezeala afara) a inceput iarna trecuta, dupa ce cred ca am lasat joja ulei neinfipta cum trebuie si a improscat capota si motorul cu ulei, banuiesc ca o fi intrat pe la ceva senzori.
Am vazut senzori asemanator aici http://www.epiesa.ro/generator-impulsuri-suzuki-grand-vitara-ii-jt-2-0-tractiune-integrala/19194/subcat-10349/ , banuiesc ca primul e cranckshaft si al doilea e camshaft, cam ciudat, ca din verificari pe net mi-a rezultat c-ar fi trebuit sa fie mai scumpi respectivii senzori.
« Ultima Modificare: 16.Feb.2015, 10:56:24 a.m. de woe »
 

Offline LeonardSZK

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #291 : 24.Feb.2015, 03:17:46 p.m. »
Also, mai citeam pe alte forumuri ce bujiile ar putea avea legatura, unii au pus bujii noi si nu le-a mai aparut eroarea...a facut si la noi asta cineva?
Nu au legatura bujiile, apare si dupa schimbare...
Suzuki SX4 1.6 GS 4x4, Lagoon Turqoise
 

Offline flip

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • SX4 1.6 GS 4WD
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #292 : 02.Mar.2015, 12:07:47 p.m. »
Am fost recent la un service dotat cu un OBDII mai profi fata de ce am eu, dupa ce am vazut in Torque pe langa P0420 si niste parametrii aiurea la senzorul O2:



Dupa o analiza in mers, mecanicul a fost aproape convins ca senzorii O2 sunt functionali, si problema ar fi intr-adevar la catalizator. Mi-a recomandat sa merg doar pe benzina cateva sute de kilometri, si daca problema nu se rezolva 'eliminarea' catalizatorului.

Am bagat un aditiv de curatare (Cataclean - bine cotat pe amazon), si am facut vreo 100km la drum lung doar pe benzina pe la 3-4 mii rpm. Dupa asta problema chiar s-a rezolvat, parametrii pentru O2 din torque erau toti pe verde, veselie mare!

DAR, dupa alti 200km facuti pe gaz a aparut din nou P0420 plus parametri aiurea, deci evident e de la GPL - probabil nu e reglat bine amestecul (in cel mai bun caz), sau catalizatorul pus pe sx4 pur si simplu nu se impaca deloc cu gazul...

Voi mai continua investigatiile...
 

Offline shpeedy

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #293 : 02.Mar.2015, 12:59:33 p.m. »
@flip: Imi poti spune, te rog, de unde ai achizitionat Cataclean (aici sau pe mesaj privat) ? Thx!
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline flip

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • SX4 1.6 GS 4WD
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #294 : 02.Mar.2015, 01:09:19 p.m. »
Cataclean nu am gasit in Romania, am comandat de pe amazon uk pana la urma, de la un store ce trimite in ro: goo.gl/uLwuOR
 

Offline danr

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 80
    • Bucuresti
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #295 : 05.Apr.2015, 09:50:02 a.m. »
Eroarea P0420 a aparut cu preponderenta la masinile SX4 sau si la genertia urmatoare de Sx4-S CROSS? S-a rezolvat sau nu problema? Intre timp au cazut motoarele unor colegi cu SX4 iar vina a fost data pe GPL.
@RexkrokiDau stiu ca ai avut SX4 si apoi S-CROSS. La ambele ai avut probleme cu eroarea aceasta (P0420)?
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #296 : 05.Apr.2015, 09:59:26 a.m. »
Musca-ti limba. :) Deocamdată S-Crossul e tinerel, are sub 20K km și nu semnalează nici o eroare. :) La SX4 eroarea a apărut mult mai târziu, nu mai rețin exact dar parca pe la 80K km.  110 K km
Deocamdată nu am citit pe nici un forum ca aceasta eroare sa dea bătăi de cap posesorilor de S-Cross.

PS.  m-am inselat, am cautat acum si am vazut ca eroarea a aparut cand aveam ceva mai mult de 110 K km. Uite aici.
« Ultima Modificare: 05.Apr.2015, 10:07:11 a.m. de rexkrokiDAU »
 

Offline danr

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 80
    • Bucuresti
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #297 : 05.Apr.2015, 10:09:25 a.m. »
@RexkrokiDAU, eroarea a aparut pe la 112 000Km, am citit tot topicul. Parca ai facut in total 245 000Km cu SX4. Cand l-ai vandut motorul avea aceeasi eroare s-au a trebuit intre timp sa-l repari?
Doamne Fereste nu doresc nimanui cu atat mai putin tie sa-ti reapara aceasta eroare, dar eram curios daca Suzuki a studiat problema si a remediat-o? Iar in alta ordine dei idei, consumul la s-cross-ul tau este mai mic decat la fostul sx4?
« Ultima Modificare: 05.Apr.2015, 10:11:56 a.m. de danr »
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #298 : 05.Apr.2015, 10:21:28 a.m. »
Nu am reparat nimic la motor pana am vandut masina, totul a fost ok, mai putin aceasta eroare care aparea din cand in cand si o stergeam.

Consumul la S-Cross e mai mic in comparatie cu cel de la vechiul SX4.

Offline LeonardSZK

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #299 : 29.Apr.2015, 10:20:02 a.m. »
Eroarea P0420 apare la motoarele M16A (SX4 107CP si Swift Sport 125CP) pre-facelift si se datoreaza softului din ECU. Suzuki a modificat softul ECU pentru remedierea acestei erori (in functie de gravitate e posibil sa fie necesara si schimbarea catalizatorului). Din pacate, in Romania, este foarte greu sa faci rescrierea de soft. Suzuki Romania te trimite la reprezentante, iar reprezentantele te "paseaza"... Daca stiti o reprezentanta care se baga sa rescrie softul din ECU sa-mi spuneti si mie, va rog..
Suzuki SX4 1.6 GS 4x4, Lagoon Turqoise