Autor Subiect: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina  (Citit de 101605 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline miocrl

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #280 : 21.Ian.2015, 03:09:47 p.m. »
huuh. asta suna destul de grav. majoritate nu s-au plans de oprire in mers

Offline LeonardSZK

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #281 : 22.Ian.2015, 11:00:27 a.m. »
Eroarea P0420 nu are legatura cu senzorul CKP. Este o problema de soft ECU, recunoscuta de Suzuki, la motoarele M16A ante 2010. Rezultatul este un catalizator defect mult prea devreme. Din pacate este cam greu sa rescrii softul in reprezentantele din Romania...
Suzuki SX4 1.6 GS 4x4, Lagoon Turqoise
 

Offline migabi

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #282 : 22.Ian.2015, 01:43:52 p.m. »
Pai filip zice ca eroarea P0420 este provocata de senzorul CKP care "rateaza" cateva impulsuri (sau ECU nu le citeste) si benzina ajunge in catalizator, care o aprinde si se strica. E descris in primele pagini de exkrokiDAU si (imi) pare destul de grav. Cand apare codul P0420, catalizatorul este deja afectat.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #283 : 22.Ian.2015, 01:48:58 p.m. »
La momentul acela se părea ca senzorul e cauza. Ulterior a apărut un update de soft în reprezentantele Suzuki care remediază problema, cauza nefiind acel senzor ci un interval eronat al valorilor citite la noxe în care se aprinde martorul în bord.

Asta însă nu exclude si posibilitatea ca acel senzor sa se strice în mod excepțional și să aibă urmările descrise la momentul respectiv. Iar în cazul ultimului coleg ce a semnalat problema, oprirea motorului pentru scurt timp poate avea cred legătură cu acel senzor.
« Ultima Modificare: 22.Ian.2015, 01:52:27 p.m. de rexkrokiDAU »
 

Offline migabi

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #284 : 22.Ian.2015, 02:00:44 p.m. »
Am citit forumul folosind google translate si nu pareau convinsi oamenii. Sper totusi ca e rezolvata problema, atlfel e nasol.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline flip

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • SX4 1.6 GS 4WD
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #285 : 09.Feb.2015, 11:13:21 a.m. »
A reusit cineva sa faca update de soft la reprezentantele suzu de la noi din tara?

Also, mai citeam pe alte forumuri ce bujiile ar putea avea legatura, unii au pus bujii noi si nu le-a mai aparut eroarea...a facut si la noi asta cineva?
 

Offline woe

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 220
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • Viata-i scurta si dup-aia mori..
    • Bucuresti
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #286 : 15.Feb.2015, 11:20:18 p.m. »
mai are cineva noutati pe tema asta?

ma bat si eu periodic de problema cu eroarea P0420, si la fel dadeam si eu vina pe calitatea combustibilului (benzina sau gpl)

DAR, citind acum topicul de la inceput vad ca a pomenit un coleg de CKP (senzorul de pozitie al arborelui cotit - Kurbelwellensensor), si cum ar fi afectate mai mult masinile care circula des la turatii mari (autostrada)...asa am facut legatura cu alta problema ce-am avut-o, anume: dupa mers constant pe autostrada cand o las in frana de motor moare motorul pentru o jumatate de secunda (deci se duce si servodirectia) dupa care reporneste de la sine..s-a intamplat doar de 2-3 ori si doar la viteze si turatii mari..desi martorul cu eroarea nu s-a aprins in bord ma gandesc ca totusi poate fi o legatura intre ele...
baietii de la service au dat vina pe instalatia gpl (fara sa verifice nimic), iar cei de la service-ul gpl au zis ca n-are a face...

a mai avut cineva problema asta?

eu am o problema oarecum asemanatoare la auto din semnatura, GV 2l 2008 benzina si GPL, tot asemanator, porneste tremurat cand e frig(vara nu se simte) si uneori se opreste motorul daca il las la relanti sau scot din viteze la prioritate.
Foarte periculos, ca era sa fac ceva accidente, se intareste frana si directia fara sa imi dau seama ca a murit motorul. In mers, turata, nu mi s-a intamplat, nu sunt probleme, in schimb am observat ca pare sa mearga inecat, urca greu pantele cand e incarcata. Nu pare sa aiba consum marit, dar nici nu conduc f. turat ca sa se simta. Am aprins check engine cu diagnostic missfire aleatoriu pe cilindri.

Avand in vedere ca i-am facut test de compresie si a iesit bine, iar la service-uri am lasat deja destui bani pentru ridicari de umeri sau sfaturi/sugestii, m-am apucat singur sa caut pe net si reiese cum c-ar fi cranckshaft position sensor.

Am cerut oferte de pret de la magazinele de piese, mai ramane sa caut in Bucuresti un service in care sa am incredere sa le dau masina pe mana, ca n-am gasit inca, sunt avid la sugestii.

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #287 : 15.Feb.2015, 11:58:16 p.m. »
Cam așa ceva pățesc și eu ... moare din ralanti cu schimbătorul de viteze pe liber, indiferent cu ce este alimentat în acel moment, benzină ori gaz. Ca să fie misterul complet, nu am niciun martor aprins iar ECU nu înregistrează erori.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline woe

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 220
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • Viata-i scurta si dup-aia mori..
    • Bucuresti
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #288 : 16.Feb.2015, 12:42:21 a.m. »
Nici la mine nu se aprinde check engine din prima lesinatura, ci doar atunci cand vrea el, prima data(iarna trecuta) a fost missfire pe cilindrii 3 si 4, la urmatoarele 2 diagnoze missfire aleator.
La mine se sinte si scadere de putere, in general si in special la urcare de panta, daca-s la drum si fac o depasire turata, simt variatii de putere de propulsare a masinii la apasare constanta de acceleratie. Sper ca senzorul ala nenorocit sa fie de vina si mai am mare spaima cu mecanicii habarnisti daca nu-i ala, se pare ca-i destul de exotica marca in RO si motoarele au particularitatile lor.

Offline flip

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • SX4 1.6 GS 4WD
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #289 : 16.Feb.2015, 09:58:42 a.m. »
@woe: pentru sx4 asta cred ca-i piesa cu pricina, ar trebui sa gasesti si pentru vitara acolo: http://www.epiesa.ro/senzor-impulsuri-arbore-cotit-suzuki-sx4-gy-1-6-vvt-4x4-era-550534/19547/10653/item-2862964/

Eu inca nu am schimbat-o, nu am simptomele din articol...Oare ai verificat bujiile (mai ales distanta dintre electrozi)?