Autor Subiect: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina  (Citit de 101602 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #20 : 14.Apr.2011, 08:20:11 a.m. »
Cu benzina cu CO mai mare in cel mai bun caz nu simti nici o diferenta. In cel mai rau caz iti creste consumul,mai ales daca benzinei i-a fost crescuta CO amestecand-o cu etanol. Cu benzina cu CO100 ar trebui sa ai un cuplu putin mai bun, pt ca detonand (aprindere prematura, nedorita) mai greu benzina, scanteia poate sa vina mai tarziu, cand pistonul e mai aroape de cursa maxima superioara. Dar in acelasi timp s-ar putea ca venind mai tarziu scanteia, arderea sa fie incompleta. In cazul asta ECU poate saraci amestecul pt a eficientiza arderea, dar amestecul mai sarac arde cu temperatura mai mare, rezulta incalzire mai mare a catalizatorului.

Eu in suza am bagat doar benzina cu CO95, chiar si vara pe canicula. In smart, fiindca e mai vechi, il conduc mai subturat, are 10.5:1 raport compresie etc, vara amestec 1/4 rezervor CO100 cu 3/4 CO95.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #21 : 02.Aug.2011, 05:20:09 p.m. »
Din pacate trebuie sa scriu si eu in acest topic si din cate m-am mai documentat pe forumuri de afara (in special pe cele de limba germana) se pare ca de multe ori aprinderea acelui marotor de check engine se datoreaza altei cauze dacat cea a benzinei de proasta calitate.

Dar sa o luam pe rand. Prima data mi s-a aprins acel martor acum vreo 3.000 de km (acum masina are 115.600 km). Am relatat despre eveniment in jurnalul meu de bord. Nu am scris aici pentru ca am sperat ca nu e ceva grav. Atunci nu am retinut codul de eroare. Dar ieri seara, cand ma intorceaam spre casa dupa un drum pe autostrada s-a aprins din nou acel martor. De data asta aveam in rezervor benzina de 98 de la o statie din Franta. Deci probabilitatea ca benzina sa fie de proasta calitatate e destul de slaba. Masina mergea normal, nu am sesizat nimic deosebit in compartamentul motorului. Am fost azi dimineata la service si la o citire cu testerul a iesit codul de eroare P0420 adica "Catalyst System Efficiency below Threshold" adica mai pe romaneste probleme cu catalizatorul. Un diagnostic cum nu se poate mai prost. Au sters eroarea dar ea va aparea dupa spusele lor din nou, mai devreme sau mai tarziu. Solutia e inlocuirea catalizatorului si a unor sonde. Pret estimativ 1.800 - 2.000 chf doar piesele si vreo 250 chf manopera. 
Ajuns acasa m-am uitat putin pe forumurile Suzuki de limba germana si am gasit mai multe cazuri cu aceasta probleme. Se pare ca sunt afectate mai devreme sau mai tarziu toate motoarele Suzuki pe benzina ce au ca si coduri M13A, M15A si M16A, atat de pe Swiftcat si de pe SX4. De vina ar fi Crankshaft Position (CKP) Sensor  (pe germana Kurbelwellensensor, pe romana nu stiu cum se numeste). O sinteza a problemei gasiti aici din pacate in germana. Se pare ca o defectare a acestui senzor nu este recunoscuta in mod direct si imediat de computerul masinii ci doar in mod indirect cand este prea tarziu, prin problemele aparute la catalizator.
Deocamdata nu stiu ce sa fac, ma mai interesez in stanga si-n dreapta, poate totusi nu trebuie schimbat catalizatorul, costa o caruta de bani. Vineri plec in concediu, sunt programati vreo 3500 de km, sper sa nu ma lase pe drum masina.  :-S

Ati mai avut parte de codul de eroare P0420? Cu ati rezolat problema?

PS.
Nu stiu de ce nu merge linkul de mai sus, cel original e urmatorul

http://www.swift.de/technik-allgemein-f7-das-kat-problem-oder-fehler-p0420-t2495.html#entry33737

PS 2

  mi-am dat seama de ce nu merge , din cauza protectiilor de pe forum. Solutia, copiati linkul de mai sus si dupa www. introduceti doua litere inainte de swift, si anume literele "my"   :D
« Ultima Modificare: 02.Aug.2011, 05:29:53 p.m. de rexkrokiDAU »
 

Offline hugbear

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #22 : 02.Aug.2011, 09:10:14 p.m. »
din pacate in germana.
Chiar asa, din pacate. N-am inteles decat "Ursache". Or avea ceva cu mine??

mi-am dat seama de ce nu merge , din cauza protectiilor de pe forum.
Huh??

Rezolvare grabnica, si poate mesterii de pe-acolo sunt ceva mai dezlegati la limba si "dau din casa" despre posibile verificari profilactice.
« Ultima Modificare: 02.Aug.2011, 09:11:45 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #23 : 02.Aug.2011, 09:51:57 p.m. »
Huh??

Exista un forum "concurent" la noi cu aceiasi denumire, doar ca se termina cu .ro   ;)

Rezolvare grabnica, si poate mesterii de pe-acolo sunt ceva mai dezlegati la limba si "dau din casa" despre posibile verificari profilactice.

Merci, sa vedem ce si cum. Oricum, din cate am citit eroarea P0420 nu creeaza nici un fel de probleme motoruli propriu-zis, ea are legatura doar cu emisia de noxe.  Astept sa vad cand se aprinde din nou martorul din bord si voi merge apoi din nou la service si am sa le spun sa-mi masoare functionalitatea sondelor lambda si sa schimbe Crankshaft Position (CKP) (Kurbelwellensensor). Acesta costa doar vreo 10% din valoarea unui catalizator nou. Am inteles ca acesta cam da rateuri si in Germania Suzuki il schimba de multe ori pe garantie. La mine din pacate nu mai e cazul de garantie. Defectiuni la acest senzor apar cica doar la masinile care circula mult pe autostrada, adica timp indelungat la turatie ridicata si relativ constanta, specifica mersului pe autostrada. Daca sondele lambda sunt ok si dupa schimbarea Kurbelwellensensor inca apar probleme atunci problema e 99,99 % de la catalizator.
« Ultima Modificare: 02.Aug.2011, 09:54:02 p.m. de rexkrokiDAU »
 

Offline joesewer

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 164
  • Gen: Bărbat
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #24 : 02.Aug.2011, 10:15:15 p.m. »
Ati mai avut parte de codul de eroare P0420? Cu ati rezolat problema?

Rexkroki, am avut si eu problema asta la masina dinainte(Seat Ibiza), si anume din cauza ca am folosit benzina de 98.
Eram in Austria si din greseala am pus benzina de 98, nu de 95, dupa care la cateva sute de kilometrii mi s-a aprins engine check in bord.
Am resetat eroarea la service si nu mi-a mai aparut. Sa fie aceeasi problema la tine?
SX4 GS 1.6 4WD 107CP Sunlight Copper
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #25 : 02.Aug.2011, 10:23:23 p.m. »
Nu stiu ce sa zic?  :-/  E adevarat ca ultimele doua plinuri le-am facut in Franta cu benzina de 98, pentru ca francezii au benzina de 95 doar din cea E10. Dar nu prea cred. Prima data cand s-a aprins martorul s-a intamplat in Romania si atunci aveam in rezervor benzina de 95 de la un OMV de unde mai alimentasem de multe ori inainte si nu am avut probleme cu calitatea carburantului.  :dknw:  In mod normal SX4-le meu a vazut doar benzina de 95, exceptiile cred ca sunt maxim 10 plinuri. Si asta in 115.600 km.

Offline LeonardSZK

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #26 : 02.Aug.2011, 10:46:43 p.m. »
Si mie mi-a aparut codul P0420. Prima data l-am sters la Rm.Valcea, nu am gasit nimic care sa confirme codul respectiv asa ca am presupus ca este de vina benzina. Acum a aparut a doua oara... Nu pot sa spun exact in ce conditii (de mers sau benzina...  :-/ ). Multumesc rexkrokiDAU pentru pont! Cercetam...
Suzuki SX4 1.6 GS 4x4, Lagoon Turqoise
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #27 : 02.Aug.2011, 10:53:59 p.m. »
Imi pare rau ca-ti este si tie util pontul.  :(  Sa speram ca pana la urma nu e chiar catalizatorul de vina pentru eroarea din bord.

Dupa cati km de la stergere a reaparut la tine eroarea?

Offline macmat

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #28 : 02.Aug.2011, 11:55:07 p.m. »
Nu stiu in ce masura sta in picioare varianta cu CO98.Eu nu am bagat decit carburant cu CO mare( Alto101-Rompetrol,Top premium 99+ OMV etc) in toti cei 16000 km parcursi pina azi(2ani).Nu am sesizat vreo problema in functionare sau vreo eroare la "check engine".Dealtfel,daca nu ma-nsel (o sa verific miine)pe eticheta de pe capacul de la rezervor scrie CO MINIM  95!
 

Offline adrian_r5

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #29 : 03.Aug.2011, 12:37:45 a.m. »
Din manualul de service:

 
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: