Autor Subiect: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina  (Citit de 101642 ori)

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ASZ

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #190 : 11.Mar.2013, 04:31:01 p.m. »
Apropo ... masina a trecut in septembrie de testul de fum de la ITP ... cu acea eroare afisata pe bord (martorul era aprins !!!)

Offline BXXENL

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #191 : 11.Mar.2013, 04:37:50 p.m. »
De ce nu incerci o "curatare" (golire a ceea ce este in interior) si o stergere a erorii ?

Eu am inteles de aici ca ii propui golirea catalizatorului ca solutie la problema beculetului. Ceea ce este o tiganie. Nu vad cum ar putea fi altceva. Nu trebuie sa eviscerezi catalizatorul ca sa iti dai seama daca e de la el sau nu.

Ce problema intermitenta au unii utilizatori cu check engine de se aprinde e mai degraba un glitch, o eroare de soft, o scadere temporara a eficientei datorate scaderii de temperatura in anumite situatii... Daca era motorul sau catalizatorul eroarea aia era in permanenta acolo, nu disparea cu nimic.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline bronco

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 1
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #192 : 11.Mar.2013, 04:38:42 p.m. »
M-am confruntat si eu cu aceasta problema,mecanicii spuneau ca e catalizatorul eu nu i-am crezut am cumparat un dispozitiv care prin Bluetooth citeste erorile si m-am convins ca de fapt sonda Lambda defecta,ba chiar am aflat ca prima de dinainte de catalizator,am cumparat una de pe E-bay universala cu 140 lei (la Unix e vreo 360 tot universala).Eu am umlat cu becul ala aprins vreo 8 luni am resetat de mai multe ori dar se aprindea din nou.M-am decis sa=l schimb numai pt.ca acum 2 luni am fost la ITP si nu mi-au iesit noxele si am citit undeva ca daca umblu mult cu sonda defecta se duce catalizatorul
 

Offline ASZ

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #193 : 11.Mar.2013, 04:44:03 p.m. »
Ok, as avea nevoie de mai multe informatii ca sa depistez daca si la mine e sonda lambda (numarul de eroare ti-a indicat sonda si nu catalizatorul ?)
As putea cauta apoi pe ebay si eu componenta de inlocuit... si poate 3 ani am iar liniste pe aceasta parte.

Offline BXXENL

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #194 : 11.Mar.2013, 04:50:43 p.m. »
ASZ daca ai trecut la noxe inseamna ca nu e prima sonda (cea de reglaj) ci a 2-a (cea de control, de diagnoza, de verificare, sau cum i se mai spune). Si daca e o problema intermitenta atunci poate ca sonda nici macar nu are nimic, ci doar rezistenta ei de incalzire.

Asta daca e sa fie de la sondele lambda problema. Daca era prima sonda masina ar fi mers in regim de avarie, amestecuri imbogatite, consum mare, miros de benzina nearsa. Ca sa te convingi, scoate mufa de la prima sonda si ai sa vezi. Pt ca pe baza informatiilor de la prima sonda se realizeaza amestecul aer-benzina, deci fara ea masina ar merge pe baza unor harti prestabilite ce incorporeaza o marja de eroare (amestec bogat pt a fi in siguranta si in caz de senzor maf prafuit, un injector mai obosit, etc).

A 2-a e doar de control, si daca nu mai merge nu se schimba functionarea motorului (nu intra in regim de avarie). Eu merg cu rezistenta de incalzire de la sonda 2 arsa de 3 ani la smart. Sonda merge bine mersi, dar fara rezistenta de incalzire care sa o aduca la temperatura de lucru mai repede, semnalul de la ea e ignorat pana cand nu se incalzeste.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline mxxa

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1459
  • Gen: Bărbat
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #195 : 20.Mar.2013, 12:05:40 p.m. »
Revin cu problema mea...am desfacut a doua sonda sa o verific de calamina, la 120k cat am cu masina mi s-a parut destul de curata.
Am cercetat piata cat ma costa o diagnoaza la service-urile autorizate, la Autonet -70 ron,  Radacini- 100 ron, pe net 40-60, am apelat la un baiat care s-a deplasat la mine in zona si mi-a facut o testare cu o jucarioara prin bluetooth, a iesit ca de vina-i prima sonda lambda cu eroarea P0031, sa ma bucur ca nu a iesit P0420 - catalizatorul?  :dknw:
Urmeaza studiul despre eroarea respectiva.


 

Offline Jerry

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #196 : 21.Mar.2013, 05:59:44 p.m. »
Mxxa, ai putea sa tragi o poza cu locul unde se afla sonda asta sa pot sa ma uit si la mine cum arata?
Jerry
 

Offline BXXENL

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #197 : 25.Mar.2013, 08:50:00 a.m. »
Ce problema intermitenta au unii utilizatori cu check engine de se aprinde e mai degraba un glitch, o eroare de soft, o scadere temporara a eficientei datorate scaderii de temperatura in anumite situatii... Daca era motorul sau catalizatorul eroarea aia era in permanenta acolo, nu disparea cu nimic.

 :happy:

http://forum.softpedia.com/topic/408172-suzuki-sx4-16-gs-4wd/page__st__288#entry12908029
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline ASZ

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #198 : 25.Mar.2013, 09:29:52 a.m. »
Acum ramane doar sa vedem cum rezolvam acest upgrade de soft .... si daca este doar aceasta cauza .... sau iar avem o cauza data la repezeala.

Offline mxxa

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1459
  • Gen: Bărbat
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #199 : 03.Apr.2013, 02:24:37 p.m. »
Mxxa, ai putea sa tragi o poza cu locul unde se afla sonda asta sa pot sa ma uit si la mine cum arata?

poze nu am, dar se afla sub masina, pana in toba intermediara, pe galeria de evacuare, aproape de filtrul de ulei, este ca o bujie cu 4 fire ce duc sus catre motor - a doua sonda

prima sonda - se afla pe catalizator, cum deschizi capota, intre radiator si corpul motorului, tot cu 4 fire

eventual cand se va face vremea mai buna sa trag doua poze

Cu ajutorul colegului @aleeq, caruia ii multumesc si pe aceasta cale, am facut o comparatie intre parametrii rezistentei sondei, am masurat cele doua fire de aceeasi nuanta(negre) - la mine moarta - zero, la el 2ohmi, deci, rezistenta de incalzire s-a bulit.