Autor Subiect: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina  (Citit de 101638 ori)

0 Membri şi 11 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #150 : 04.Iul.2012, 01:26:57 p.m. »
La Cluj mi s-a recomandat sa bag cate un aditiv din cand in cand, la un plin de rezervor, ca sa nu mai apara problema asta.

Asta pare a fi din ciclul "a vorbit deoarece tăcerea devenise apăsătoare".
Îmi amintesc, copil fiind, de indicaţiile preţioase ale unui depanator radoi-TV care îi explica cuiva să nu mai deschidă/închidă DIAMANTUL de la butonul dedicat ci să introducă/scoată ştecherul în/din priză. Din cauza folosirii butonului se defecta TV-ul, vezi Doamne !
Sunt convins de calitatea slabă a combustibililor comercializaţi în RO dar ce ne facem că şi în lumea civilizată maşinile Suzuki reuşesc să clipească din respectivul beculeţ ??? Vezi postările lui @Rexkroki...

WOW, mă opresc că e postul 666 !
« Ultima Modificare: 04.Iul.2012, 01:28:32 p.m. de sxtelu »
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline adrian_r5

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #151 : 04.Iul.2012, 01:36:53 p.m. »
e indicaţiile preţioase ale unui depanator radoi-TV care îi explica cuiva să nu mai deschidă/închidă DIAMANTUL de la butonul dedicat ci să introducă/scoată ştecherul în/din priză. Din cauza folosirii butonului se defecta TV-ul, vezi Doamne !
Sa stii ca avea dreptate ... si spun din proprie experienta  >:)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #152 : 04.Iul.2012, 01:39:56 p.m. »
Sa stii ca avea dreptate ...
Vorba lui Esca: se f**u butonul".  :)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline adrian_r5

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #153 : 04.Iul.2012, 01:53:23 p.m. »
se f**u butonul".  :)
Cine stie ... cunoaste   :clap: :clap: :clap:
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline emanu900

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #154 : 04.Iul.2012, 11:22:42 p.m. »
Eu tocmai trecui de 100.000 in 3 ani si 3 luni si nu m-am izbit de aceasta problema si sper ca nu va aparea deloc.
La mine vede ture de 3500-4000 frecvent, poate ca asta ajuta si catalizatorul.
SX4 1.5 SE
 

Offline Laurentiu

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #155 : 05.Iul.2012, 08:45:28 a.m. »
...trecui de 100.000 in 3 ani si 3 luni si nu m-am izbit de aceasta problema ... vede ture de 3500-4000 frecvent...
...apare de la un mers subturat al motorului ...
Incep sa se confirme si aici ca de altfel si in alte posturi, ceea ce spuneam pe la inceputul topicului (cu vreo 20 de pagini in urma). :)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Livius

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 278
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
  • Drive safe, safe drive!
    • Bucuresti
Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #156 : 05.Iul.2012, 10:32:28 a.m. »
aveam aceeiasi problema la ignis de ceva vreme si inclin sa cred ca tot de la mersul subturat in oras era...pe la service nu m-au lamurit, am fost de-a lungul timpului in mai multe locuri...de curand am incercat sa folosesc numai benzina de 95 si mers mult mai turat si  deocamdata n-a mai aparut dupa ce i-am dat reset de la borna...dar nici drumuri mai lungi n-am facut, de obicei se re-aprindea check-ul la drum intins, dupa vreo suta doua de km de la reset...sa vedem ce-o mai fi...
S-auzim de bine!
« Ultima Modificare: 05.Iul.2012, 10:35:21 a.m. de Livius »
  • Vitara Passion AllGrip
"Cel ce luptă, chiar şi singur pentru Dumnezeu şi neamul său, nu va fi învins niciodată"
 

Offline ASZ

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #157 : 24.Iul.2012, 10:01:50 a.m. »
Mi s-a stins la un moment dat martorul din bord (dupa cca 2000 km) insa dupa alti ~ 200 km mi s-a aprins din nou. (majoritatea acestor km facuti pe autostrazi din HU su A).
Asa ca am decis sa caut pe net informatii legate de aceasta problema si asa am dat de forumul asta , in care se descrie modalitatea prin care poti AFISA+STERGE codul de eroare, FARA aparat de diagnostricare !!!

Voi incerca sa-mi fac timp si sa postez traducerea metodei, evident si dupa ce o voi testa pe masina mea.

P.S. Este forum dedicat SX4, in care scriau si faptul ca dupa 40 de cicluri de "ïncalzïre" a motorului, martorul se poate stinge de la sine.
« Ultima Modificare: 24.Iul.2012, 10:06:36 a.m. de ASZ »
 

Offline Laurentiu

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #158 : 24.Iul.2012, 10:19:47 a.m. »
Voi incerca sa-mi fac timp si sa postez traducerea metodei, evident si dupa ce o voi testa pe masina mea.
Asteptam traducere  :).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ASZ

Re: Martor ,,evacuare'' / noxe / check engine aprins - motor benzina
« Răspuns #159 : 24.Iul.2012, 10:31:53 a.m. »
Deci, stergerea unor erori simple (ei le definesc ca nefiind active ... nu stiu ce ar insemna asta ... din explicatii ar parea ca cele active ar fi cele care necesita investigarea imediata a masinii, fara a ne mai putea deplasa cu ea) se poate face dupa cele scrise in ace forum, astfel (repet, fara a avea tester):

Pentru AFISAREA codurilor de eroare:
1. Se opreste motorul
2. Se pune cheia in contact, pe pozitia ON si se repeta pasii a)->d), in termen de 10 sec
   a) Se pune comutatorul de faruri, in pozitia HEAD
   b) Se pune comutatorul de faruri, in pozitia OFF
   c) Repetati pasii a) si b) de INCA DOUA ori
   d) Apasati si eliberati de 3 ori consecutiv, butonul de inchidere al usii soferului (cred ca este vorba de butonul care ne semnalizeaza ca usa este lasata deschisa)
3. Notati codurile de eroare (care reprezinta codurile DTC ... zic ei) afisate pe indicatorul dela kilometraj

Pentru STERGEREA codurilor de eroare(aceleasi operatiuni efectuate de 4 ori):
1. Se opreste motorul
2. Se pune cheia in contact, pe pozitia ON si se repeta pasii a)->d), in termen de 10 sec
   a) Se pune comutatorul de faruri, in pozitia HEAD
   b) Se pune comutatorul de faruri, in pozitia OFF
   c) Repetati pasii a) si b) de INCA 3 ori (deci de 4 ori in total)
   d) Apasati si eliberati de 4 ori consecutiv, butonul de inchidere al usii soferului
3. Dupa efectuarea pasilor de mai sus, verificati daca se mai AFISEAZA coduri de eroare (cu procedura anterioara)


Se pare ca aceste indicatii SUNT in manualul de service, eu nu le-am testat inca, insa cu siguramta ca o voi face zilele urmatore.