Autor Subiect: Zgomot urat....  (Citit de 13322 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cristian_ionescu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 236
  • Gen: Bărbat
Re: Zgomot urat....
« Răspuns #30 : 04.Apr.2011, 10:17:39 a.m. »
Eu ma gandesc la o solutie cu tenta mai "mioritica". Daca s-ar infasura portiunile de pe bara de torsiune, care vin in contact cu bucsile, cu banda de teflon? in felul asta s-ar asigura o frecare scazuta intre cele doua suprafete, nu ar mai exista scartaitul. Am mai folosit solutia asta in trecut, la alte lagare din plastic, la un simering chiar. Banda asta face chiar minuni (in afara de instalatii :D). Treb sa fac revizia luna asta la Redtor, le voi propune treaba asta. Sper sa nu se uite chioris la mine.
Suzuki SX4, GS 1.6 4WD
 

Offline Laurentiu

Re: Zgomot urat....
« Răspuns #31 : 04.Apr.2011, 11:32:05 a.m. »
Daca s-ar infasura portiunile de pe bara de torsiune, care vin in contact cu bucsile, cu banda de teflon?
Inainte de a se ajunge la o infasurae a barei cu banda de teflon, as merge mai bine pe introducerea unui "bailagar" (metalic sau cauciuc) intre colierul metalic si bucsa de cauciuc astfel incit la stringerea colierului, acesta sa stringa mai puternic bucsa. E mai usor de rezolvat problema in varianta asta.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline bogdanb

Re: Zgomot urat....
« Răspuns #32 : 04.Apr.2011, 01:58:40 p.m. »
Am inteles eu gresit, sau in ambele cazuri trebuie demontata bara si scoase bucsile?
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline Laurentiu

Re: Zgomot urat....
« Răspuns #33 : 04.Apr.2011, 03:04:13 p.m. »
...in ambele cazuri trebuie demontata bara si scoase bucsile?
In cazul meu, se slabesc doar suruburile, se introduce bailagarul dupa care se string la loc suruburile. De asta am spus ca este mai usoara varianta mea.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Zgomot urat....
« Răspuns #34 : 04.Apr.2011, 04:39:34 p.m. »
se slabesc doar suruburile, se introduce bailagarul dupa care se string la loc suruburile.
Am facut o schita. Nu e prea reusita insa sper sa se inteleaga.


  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cristian_ionescu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 236
  • Gen: Bărbat
Re: Zgomot urat....
« Răspuns #35 : 04.Apr.2011, 05:15:08 p.m. »
Treaba asta duce la o suprasolicitare in timp a bucsii de cauciuc, solicitare pentru care nu a fost proiectata. In mod normal bucsa asta preia niste socuri transmise radial, dar scartaitul se produce in urma unei miscari de rasucire a barei in bucsa; intre rezistenta la torsiune a bucsei si rezistenta la frecare pe suprafata de contact bucsa-bara, castiga capacitatea bucsei la torsiune, => frecare, ce trebuie diminuata intr-un fel anume; d-aia m-am gandit la banda de teflon. Adica daca tot se misca (pentru ca de fapt trebuie sa se miste), macar sa nu scartaie.
Suzuki SX4, GS 1.6 4WD
 

Offline Laurentiu

Re: Zgomot urat....
« Răspuns #36 : 04.Apr.2011, 05:24:38 p.m. »
Adica daca tot se misca (pentru ca de fapt trebuie sa se miste), macar sa nu scartaie.
Bucsa nu are voie sa se miste in ghidaj; trebuie sa fie fixa. Eu asa am rezolvat problema la Dacia 1100. Din cauza imbatrinirii cauciucului, bucsa se rotea pe bara iesind de sub brida metalica.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline macmat

Re: Zgomot urat....
« Răspuns #37 : 04.Apr.2011, 07:38:35 p.m. »
Bara stabilizatoare (sau bara de torsiune dupa modul de solicitare) avea intr-o vreme rolul de a stabiliza masina in viraje,de a-i reduce inclinarea in jurul axei longitudinale,inclinare datorata fortei centrifuge.Ca mod general de actiune bara in cauza tinde sa readuca rotile puntii la aceeasi cota pe verticala(acelasi mod de actiune il are si atunci cind rotile aceleiasi punti intilnesc declivitati diferite( una merge pe ,,drept" iar cealalta urca un dimbulet  sau coboara in vreo vaisoara)
Asa ca fortele preluate de bucsa nu sint in principal radiale( :pardon: @cristian ionescu) si iar bara poate sa miste putin in ghidaj ca sa poata prelua eforturile torsionale( :pardon: @laurentiu).Problema noastra se manifesta atunci cind AMBELE roti ale puntii fata intilnesc aceeasi declivitate in acelesi timp iar bara se roteste cu un unghi mult mai mare fara sa isi mai joace rolul torsional cu aceeasi  intensitate.Altfel spus in mod normal,tendinta de rotire(torsiune) a unui capat trebuie sa intimpine rezistenta celuilalt capat si astfel unghiul de rotire in bucsi este mic,bucsa nu scirtiie!   Cam ''alambicat" sper sa ma fi facut inteles chiar daca nu v-am convins! :pardon:
 

Offline Laurentiu

Re: Zgomot urat....
« Răspuns #38 : 04.Apr.2011, 08:35:12 p.m. »
Bara stabilizatoare (sau bara de torsiune dupa modul de solicitare) avea intr-o vreme rolul de a stabiliza masina in viraje,de a-i reduce inclinarea in jurul axei longitudinale,inclinare datorata fortei centrifuge.
Descarca roata de o parte din forta din exteriorul virajului incarcind-o pe cea din interiorul lui (se incearca pe cit posibil sa se egalizeze cele doua forte - centripeta cu centrifuga).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: Zgomot urat....
« Răspuns #39 : 04.Apr.2011, 09:09:12 p.m. »
Oare nu s-ar putea face bucse direct din bara de teflon?
Solutia cu banda de teflon poate rezolva problema (poate chiar temporar) insa ma indoiesc destul de crancen ca o reprezentanta ar accepta sa faca chestia asta. Poate doar in fata blocului...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon