Autor Subiect: Intrebari de incepator  (Citit de 6658 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Hilberling

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
Intrebari de incepator
« : 02.Mar.2011, 11:25:42 p.m. »
Buna Ziua.

Sint nou pe acest forum si in genere in acest domeniu 4x4 de aceea va rog sa acceptati si citeva intrebari mai de incepator. Momentan nu sint posesor de Jimny dar sint hotarit sa-mi cumpar una (binenteles dupa ce-mi lamuresc unele neclaritati).

1. Pt. modelele hardtop (fabricate in Japonia) tabla este galvanizata? Daca da, incepind cu ce an au introdus tabla galvanizata si daca galvanizarea este totala sau doar pt. unele componente. As vrea sa stiu acest lucru, avind in vedere ca masina va sta parcata in fata blocului expusa tuturor intemperiilor.
2. Modelele hardtop editie mai recenta (2009 sau 2010) sint fabricate tot in Japonia sau in fabrica Suzuki din Ungaria. In caz ca sint unguresti, sint la fel de fiabile ca si suratele lor janoneze?
3. In eventualitatea mersului in excursii si drumetii am inteles ca scaunele din spate se scot relativ usor iar cele din fata se rabateaza total si astfel se poate dormi si in masina?
4. In cazul achizitionarii unei masini (second hand de prin 2006-2007) imi puteti recomnda cam ce set de piese ar trebui schimbate ca si consumabile imediat dupa cumparare?
5. Am inteles ca distributia ar fi pe lant pt toate modelele hardtop. Sa inteleg ca acel lant nu se uzeaza si nu trebuie schimbat niciodata?

Va Multumesc.
 

Offline unde

Re: Intrebari de incepator
« Răspuns #1 : 03.Mar.2011, 12:47:31 p.m. »
 Bine ai venit!  :)
 Iata si raspunsurile mele:
 1. Modelul curent cica ar fi galvanizat, dar nu as baga mina in foc pentru asta. Oricum, daca o bagi la off-road, cea mai buna galvanizare e aia facuta cu mina ta. Eu asa am facut (nu, nu galvanizare, ci grund din ala care se poate da peste rugina + antifonare).
 2. Modelul metal top se face in Japonia, modelul cabrio se face in Spania. Personal iti recomand modelul metal top. E facut in Japonia pina la ultimul surub si oricum tipul asta de caroserie se preteaza mult mai bine la conditiile din Romania, mai ales daca zici ca stai la bloc.
 3. Nu e nevoie sa scoti scaunele din spate daca vrei sa dormi in masina, dar, da, scaunele din spate se scot usor.
 4. Ca la orice masina SH, trebuie sa schimbi toate zemurile din ea (ulei motor, CV, cutie de transfer si grupuri, lichid de racire, de frina (asta se poate testa in ce stare e)). Daca ai motorul M13, distributia e pe lant, deci cam asta e tot. Daca ai motorul G13, mai adauga si distributia.
 5. Tipul distributiei e dat de tipul motorului, detaliile le ai mai sus. Constructorul nu prevede in tabelul de revizii schimbarea lantului la un numar de km, doar verificarea lui. Un lant uzat va face zgomot, deci te anunta dinainte ca se cere schimbat (spre deosebire de curea). Cele doua motoare se deosebesc optic fara probleme intre ele (M13 are 2 axe cu came si deci chiuloasa mai mare; motorul G13 are o singura axa cu came).
« Ultima Modificare: 03.Mar.2011, 12:49:32 p.m. de unde »
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Intrebari de incepator
« Răspuns #2 : 03.Mar.2011, 02:38:44 p.m. »
Si de la mine, desigur  :-))

Primo, tre' sa te hotarasti daca vorbesti de modelul pre-2005 sau post-2005, cand s-a facut "faceliftul"; sunt niste diferente relativ minore, dar care trebuie luate in seama totusi.

1. Galvanizat nu cred ca se mai practica nicaieri, din pacate (norme ecologice, fara zinc, fara plumb, fara naiba sa-i pieptene). Nu stiu sa fie un an clar de schimbare a vopselei sau daca a fost vreodata galvanizat ceva la Jimny.
2. Clar hard-top. Din considerente de siguranta, izolare, comoditate (vezi cate pagini sunt dedicate in manualul de utilizare pentru montarea si demontarea soft-topului, si o sa intelegi  :) ).
3. TEEEORETIC se poate face pat, dar eu nu as dormi in el decat daca as fi rupt de beat sau afara ar fi -20 de grade si ursi polari infometati. Uite aici un topic haios cu poze pe tema dormitului in Jimny, ca sa te lamuresti de ce. Si daca nu ma insel, la modelul pre-2005 banchetele spate se rabateaza plat, la post-2005 raman nitel ridicate; oricum in ambele cazuri se scot usor, dar nu "cu mana" (adica tot iti trebuie vreo 2 chei si un pic de timp daca vrei sa le scoti complet).
4. Ca sa fii complet linistit: ulei motor, ulei diferentiale si cutie de transfer, filtru aer ... si hai eventual bujii, daca vrei neaparat sau se cere.
5. E pe lant la motorul M13AA; daca ai G13BB, mi se pare ca-i pe curea, dar n-are designul de DOHC in care daca s-a rupt cureaua ai nenorocit juma' din supape. Lantul rezista mult si bine (cam pan' la 100 mii km duce), dar la un moment dat se va intinde exagerat si va incepe sa bata, moment in care il schimbi (de obicei impreuna cu un intinzator).
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Hilberling

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
Re: Intrebari de incepator
« Răspuns #3 : 04.Mar.2011, 03:59:52 a.m. »
Multumesc mult pentru raspunsuri.

M-am lamurit cit de cit. Voi alege un model pe benzina dupa 2006, distributie pe lant si binenteles caroserie hardtop (tabla).
Voi reveni si cu ceva poze dupa ce-l voi cumpara (din motive pur obiective, undeva prin luna mai).

Numai Bine si inca o data multumesc.
 

Offline unde

Re: Intrebari de incepator
« Răspuns #4 : 04.Mar.2011, 08:15:55 p.m. »
 Cred ca amindoi confundati caroseria hard-top (adica aia de fibra pusa peste un cabrio) cu aia metal top, adica cabina integral metalica  ;)

 Later edit, ca tot a zis VAXXi aici: la modelul pre-2005, scaunele spate sint independente (spatar + sezut). La modelul post-2005, sezutul e dintr-o bucata.
« Ultima Modificare: 04.Mar.2011, 08:18:08 p.m. de unde »
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline Hilberling

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
Re: Intrebari de incepator
« Răspuns #5 : 05.Mar.2011, 02:34:43 a.m. »
Chiar daca exprimarea, sa zicem ca nu e cea mai corecta ... a inteles lumea ca e vorba asa cum zici si tu de modelul cu cabina integral metalica. Pentru celelalte modele adica cabrio,la care lumea le mai zice si softop fiind descoperite partea pasagerilor din spate, pot fi acoperite cu pinza sau fibra de sticla.
Deci in cazul meu sint excluse din start modelele cabrio. Sint interesat doar de ... cabina integral metalica.
Apropos, deviez un pic de la subiect pentru a va pune doua noi intrebari (posesorilor de Jimny dupa 2005)

1. Am inteles ca noul tip de benzina E10 (cu bioetanol 10%) nu este indicat motoarelor SOHC (Single Over Head Cam). Tipul de motor M13AA deci intilnit pe masinile dupa 2005 este dpdv. constructiv un DOHC (Dual Over Head Cam). Cum se comporta acesta din urma pe benzina E10? (sau cum e pe la noi E10 plus si ceva apa ...
2. Toate modelele DOHC sint si VVT (Variable Valve Timing)? Atit DOHC cit si VVT sint specificate fizic pe undeva? (in cartea de identitate, inscriptionat pe blocul motor?)

Multumesc.
 

Offline Laurentiu

Re: Intrebari de incepator
« Răspuns #6 : 05.Mar.2011, 10:34:37 a.m. »
4. Ca la orice masina SH, trebuie sa schimbi toate zemurile din ea (ulei motor, CV, cutie de transfer si grupuri, lichid de racire, de frina (asta se poate testa in ce stare e)). Daca ai motorul M13, distributia e pe lant, deci cam asta e tot.
4. Ca sa fii complet linistit: ulei motor, ulei diferentiale si cutie de transfer, filtru aer ... si hai eventual bujii, daca vrei neaparat sau se cere.
La orice masina SH cumparata schimbati obligatoriu si nu va lasati in baza celor spuse de vinzator: uleiul in cutia de viteze, uleiul in motor, filtrul de ulei, filtrul de aer si polen (deca exista), filtrul de combustibil daca exista, distributia pe curea + rolele intinzatoare, curele accesorii, lichidul de frina si racire, verificati si inlocuiti placutele si sabotii de frina, verificati densitatea electrolitului din acumulator, verificati (daca e cazul) si termostatul instalatiei de racire.
Inainte de a schimba lichidul de frina si de racire spalati si aerisiti bine instalatiile.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Intrebari de incepator
« Răspuns #7 : 05.Mar.2011, 10:55:13 a.m. »
1. Am inteles ca noul tip de benzina E10 (cu bioetanol 10%) nu este indicat motoarelor SOHC (Single Over Head Cam). Tipul de motor M13AA deci intilnit pe masinile dupa 2005 este dpdv. constructiv un DOHC (Dual Over Head Cam). Cum se comporta acesta din urma pe benzina E10? (sau cum e pe la noi E10 plus si ceva apa ...

La benzina E10 si ceva apa in ea nu stiu ce sa zic, dar la benzina E10 pura nu trebuie sa-ti faci nici o problema. :)

Toate modelele Suzuki de dupa 1992 sunt compatibile cu benzina E10 ce are un continut de pana la 10% etanol.
E adevarat ca folosirea acestui tip de benzina va creste putin consumul. O suspiciune inca nedemonstata este legata de anumitele probleme ce pot aparea in timp la motoare in general, nu doar la Suzuki, din cauza continutului marit de etanol. Tinand cont de aceste doua considerente eu personal voi evita sa folosesc benzina E10 atata timp cat se va putea. Cred insa ca in timp benzina E5 va disparea si atunci nu voi avea de ales.

Uite aici un pdf, din pacate in limba germana, cu toate tipurile de masini, motociclete, atv-uri etc ce sunt pregatite pentru benzina E10. 

 Eu nu am remarcat pana acum dar a aparut si in Romania la pompe benzina E10?  :-/



PS. ca o completare la cele de mai sus, am inteles ca in unele tari, cum e de exemplu Franta, va exista spre vanzare doar benzina de 95 (Super) de tip E10. In acest caz proprietarii de masini ce nu sunt compatibile cu acest nou tip de carburant vor fi obligati sa alimenteze cu benzina de 98 (Super Plus)
« Ultima Modificare: 05.Mar.2011, 11:06:00 a.m. de rexkrokiDAU »
 

Offline unde

Re: Intrebari de incepator
« Răspuns #8 : 21.Mar.2011, 11:51:28 a.m. »
1. Am inteles ca noul tip de benzina E10 (cu bioetanol 10%) nu este indicat motoarelor SOHC (Single Over Head Cam). Tipul de motor M13AA deci intilnit pe masinile dupa 2005 este dpdv. constructiv un DOHC (Dual Over Head Cam). Cum se comporta acesta din urma pe benzina E10? (sau cum e pe la noi E10 plus si ceva apa ...
2. Toate modelele DOHC sint si VVT (Variable Valve Timing)? Atit DOHC cit si VVT sint specificate fizic pe undeva? (in cartea de identitate, inscriptionat pe blocul motor?)

1. Ai inteles gresit. Problema cu etanolul nu e la motor propriu zis ci la elementele de cauciuc de pe circuitul de alimentare: furtune si o-ring-uri. Acestea pot fi afectate de procentul mai mare de etanol. La Jimny cu motor M13A (cu sau fara VVT) nu exista problema asta.
Apa in benzina era si inainte. Teoretic introducerea etanolului ar trebui sa amelioreze problema pentru ca etanolul se amesteca cu apa si deci poate fi introdus gradual in camera de ardere, spre deosebire de apa care se introduce singura si brusc cu efectele de rigoare  :-))
2. DOHC inseamna doua axe cu came in cap (adica axele stau deasupra supapelor, spre deosebire de OHV, unde supapele stau cel mai sus si sint actionate de culbutori (ca la
Dacia berlina). VVT inseamna distributie variabila (deschidere variabila a supapelor). Nu exista legatura intre cele doua. Poti gasi toate combinatiile DOHC cu si fara VVT sau SOHC cu (modelul curent de Accord) sau fara (in general cam toate modele de motoare vechi fara culbutori).
 Pe blocul motor gasesti cel mult o inscriptie gen DOHC si cam atit. In acte gasesti tipul motorului, despre care google iti poate oferi informatii.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Intrebari de incepator
« Răspuns #9 : 21.Mar.2011, 11:58:03 a.m. »
Mai sunt niste info interesante despre E10 pe Jimny aici: http://www.suzuki-jimny.info/showthread.php?14558-E10
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995