Autor Subiect: Stiri si zvonuri din industria auto  (Citit de 346886 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #3150 : 07.Sep.2023, 08:18:03 a.m. »
Topul eficientei energetice pe branduri in Europa făcut de GREENPEACE.
Cum ma așteptam, Tesla e pe primul loc. Socul a venit la al doilea...
PS: Sunt  vreo 30 de mărci evaluate, si nemții sunt la coada toți...posibil in principal din cauza volumului imens de ICE din portofoliu (peste 95% din mașinile lor. PHEV nu sunt EV, ci o păcăleală rostogolita împreună cu media care vinde publicitate).
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #3151 : 22.Sep.2023, 12:54:45 p.m. »
Panda Knight, un mini "off-roader" electric la superpreț.
« Ultima Modificare: 22.Sep.2023, 01:40:34 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: nick5roo

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #3152 : 22.Sep.2023, 06:08:35 p.m. »
OK, toată lumea trebuie sa știe ca orice mașină care costa 10000$ in China costa 20000€ in Europa. Dacia Spring nu este decât un Dongfeng Nano cu emblema de Renault/Dacia. VW a cumpărat o bucățică de X-Peng (care este in pierdere in China) ca sa aibă acces la platforma lor mai veche. Dar mai ales  ca sa OPREASCA PRODUCTIA DE EVE IN EUROPA si sa o mute in China. Da, orice VW electric vedeți, in curând va fi Chinezesc.
Sincer, privind in uram cu necaz, ma gândesc cat de idiot a fost Ceaușescu. El de la chinezi trebuia sa învețe, nu de la nord coreeni...
Lumea nu așteaptă pe nimeni, din punctul meu de vedere occidentul este terminat din mai multe motive, iar cei care se ridica-BRICS, au problemele lor... Vom vedea cat va mai conta ce se mai face prin Vest de asemeni.

PS: Aici in Gothenburg am putut admira direct mergând pe strada sau pe lângă ei pe autostrada BYD Atto3, Nio ET3, MG EV, ZEEKR 001 (1000 km autonomie!!!) si încă altele...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #3153 : 25.Sep.2023, 12:47:22 a.m. »
OK, toată lumea trebuie sa știe ca orice mașină care costa 10000$ in China costa 20000€ in Europa. Dacia Spring nu este decât un Dongfeng Nano cu emblema de Renault/Dacia. VW a cumpărat o bucățică de X-Peng (care este in pierdere in China) ca sa aibă acces la platforma lor mai veche. Dar mai ales  ca sa OPREASCA PRODUCTIA DE EVE IN EUROPA si sa o mute in China. Da, orice VW electric vedeți, in curând va fi Chinezesc.
Sincer, privind in uram cu necaz, ma gândesc cat de idiot a fost Ceaușescu. El de la chinezi trebuia sa învețe, nu de la nord coreeni...
Lumea nu așteaptă pe nimeni, din punctul meu de vedere occidentul este terminat din mai multe motive, iar cei care se ridica-BRICS, au problemele lor... Vom vedea cat va mai conta ce se mai face prin Vest de asemeni.

PS: Aici in Gothenburg am putut admira direct mergând pe strada sau pe lângă ei pe autostrada BYD Atto3, Nio ET3, MG EV, ZEEKR 001 (1000 km autonomie!!!) si încă altele...

Ok, masinile electrice chinezesti sunt viitorul omenirii. Probabil ca o sa imi iau si eu peste 20 d eani, daca voi mai putea conduce....

Deocamdata, as vrea sa stiu in cat timp se incarca cel mai repede, o baterie de masina electrica comercializata, nu prototip?
Este vreuna ce se incarca mai repede decat e alimenteaza una cu combustibil conventional? Sau macar in timp dublu, nu de 10 ori mai mare ...

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: ntire2000, vali22

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #3154 : 25.Sep.2023, 09:17:24 a.m. »
Bănuiesc ca fiind toată viata într-o alergătură, sa faci o pauza de jumătate de ora după 400 km de condus ți se pare o blasfemie. Ei da, in aceste condiții mașinile electrice nu sunt pentru tine. Si probabil ca nici nu sa mai apuci sa conduci una, pentru ca deja se discuta la modul serios ca, condusul autonom va aduce si limitarea conducerii de către oameni (puteți sa va închipuiți ca Ai-urile care folosesc comportamentul uman conduc ilegal, pentru ca de exemplu 95% din oameni NU opresc la semnul STOP).
Acum 10 ani stațiile de încărcare erau de 100kWh. Acum sunt de 250- pana la 1MWh, iar pe piață sunt EV-uri cu încărcare de 600-800kWh. Teoretic capabile sa se încarce intre 20-80% in 10 minute. Dar prea scumpe (n-a fost niciodată vorba de tehnologie, ci de costul ei. Sa plătești de multe ori mai mult ca sa stai cu 20-30 minute mai puțin la stație nu e un troc avantajos). In August piața mondiala a trecut de "the tipping point", vânzările de mașini electrice au crescut cu 160% in Europa, global au depășit 20% din numărul mașinilor noi vândute. Toyota brusc a preluat absolut toate îmbunătățirile tehnologice pe cate Tesla le-a adus in construcția de mașini si din 2025 vor face mașinile as cum Tesla le face, cu castinguri si pe bucăți mari (cel puțin așa au spus, o sa vedem)- iar după Toyota toți ceilalți japonezi vor face la fel. Germania si UE au intrat in fibrilație după ce Salonul de München, salon de casa in care nemții se lăudau cu realizările lor, a devenit anul asta salonul triumfului Chinezesc etc. Intre 1910 si 1930 tot ce se numa industrie in jurul transportului cu cai a dispărut. Asta e. Ce, nu mai avem cai astăzi? Dar nu ma vad urcând in căruță decât pe străzile Vienei si pentru turism...
Da, vad si eu pe internet videourile cu cad de proste etc sunt toate făcute in China. Poate. Dar Africa are telefonie mobile de sus pana jos cu tehnologie chinezeasca. Iar China, dac anu ați observat, nu mai ataca frontal nimic, Acum de exemplu se focuseaza pe America de Sud...pentru ca e mult mai ușor de cucerit. Si BYD este nr. 1 in multe tari de acolo, mai ales in America Centrala...Ford a plecat din Brazilia, fabrica a luat-o BYD si va face EV-uri acolo...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline saureign

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #3155 : 25.Sep.2023, 11:13:16 a.m. »
mașinile electrice mai au mult până să devină standard. Marea lor problemă nu este autonomia, ci siguranța. Odată declanșat un incendiu, nu poate fi oprit decât în condiții speciale, pentru care nici o țară din lume nu este pregătită să-l oprească în timp util. Tot ce pot face acum pompierii cu o mașină electrică în flăcări este să arunce tone de apă pe ea, timp de ore întregi, până arde de tot. Baftă!
  • S-cross 1.4 allgrip 2024 / ex-Swift 2019 allgrip / ex-Vitara Cool allgrip 2015
 

Online kellogs

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #3156 : 25.Sep.2023, 04:03:26 p.m. »
pompierii cu o mașină electrică în flăcări este să arunce tone de apă pe ea, timp de ore întregi

Gurile rele zic cam 7 zile imersata in apa.

Alte guri rele: in SUA, cand o dauna totala electrica ajunge la cimitirul de masini, aceasta este parcata cu roatele in sus. Intelegeti de ce.

Intre timp, ce fac chinejii cu masinile lor eectrice: https://observers.france24.com/en/asia-pacific/20210719-voitures-electriques-abandonnees-france-intox

Politica. Totul este politica.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline NicNic

Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #3157 : 25.Sep.2023, 04:23:37 p.m. »
Bănuiesc ca fiind toată viata într-o alergătură, sa faci o pauza de jumătate de ora după 400 km de condus ți se pare o blasfemie. Ei da, in aceste condiții mașinile electrice nu sunt pentru tine. Si probabil ca nici nu sa mai apuci sa conduci una, pentru ca deja se discuta la modul serios ca, condusul autonom va aduce si limitarea conducerii de către oameni (puteți sa va închipuiți ca Ai-urile care folosesc comportamentul uman conduc ilegal, pentru ca de exemplu 95% din oameni NU opresc la semnul STOP).
Acum 10 ani stațiile de încărcare erau de 100kWh. Acum sunt de 250- pana la 1MWh, iar pe piață sunt EV-uri cu încărcare de 600-800kWh. Teoretic capabile sa se încarce intre 20-80% in 10 minute. Dar prea scumpe (n-a fost niciodată vorba de tehnologie, ci de costul ei. Sa plătești de multe ori mai mult ca sa stai cu 20-30 minute mai puțin la stație nu e un troc avantajos). In August piața mondiala a trecut de "the tipping point", vânzările de mașini electrice au crescut cu 160% in Europa, global au depășit 20% din numărul mașinilor noi vândute. Toyota brusc a preluat absolut toate îmbunătățirile tehnologice pe cate Tesla le-a adus in construcția de mașini si din 2025 vor face mașinile as cum Tesla le face, cu castinguri si pe bucăți mari (cel puțin așa au spus, o sa vedem)- iar după Toyota toți ceilalți japonezi vor face la fel. Germania si UE au intrat in fibrilație după ce Salonul de München, salon de casa in care nemții se lăudau cu realizările lor, a devenit anul asta salonul triumfului Chinezesc etc. Intre 1910 si 1930 tot ce se numa industrie in jurul transportului cu cai a dispărut. Asta e. Ce, nu mai avem cai astăzi? Dar nu ma vad urcând in căruță decât pe străzile Vienei si pentru turism...
Da, vad si eu pe internet videourile cu cad de proste etc sunt toate făcute in China. Poate. Dar Africa are telefonie mobile de sus pana jos cu tehnologie chinezeasca. Iar China, dac anu ați observat, nu mai ataca frontal nimic, Acum de exemplu se focuseaza pe America de Sud...pentru ca e mult mai ușor de cucerit. Si BYD este nr. 1 in multe tari de acolo, mai ales in America Centrala...Ford a plecat din Brazilia, fabrica a luat-o BYD si va face EV-uri acolo...

Nu ar trebui sa confundam jocurile politico-economice actuale cu viitorul masinilor.

Sa sustiii ca masinile electrice vor fi viitorul in transport auto, e posibil sa fie adevarat. Dar nu e de actualitate, ci numai de  viitor.
Sa sustii ca acest viitor este rezultatul politicii economice a regimului chinez, e altceva. Pare o exagerare nefondata.

Si da, este normal sa evolueze domeniul electrificarii auto. Sa avem statii noi de incarcare.
Dar cate statii de peste 100 kW (fiindca puterea e problema, nu energia) vom vom avea in urmatorii 20 de ani in Romania? Suficiente, ori macar la fel de multe cat sunt acum statiile de combustibili?




« Ultima Modificare: 25.Sep.2023, 04:48:52 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #3158 : 25.Sep.2023, 04:45:38 p.m. »
Asta e alta nenorocire de dezinformare promovata si neverificata de cititori. Mașinile electrice ard mai violent, si cam atât.
1. Funcție de sursa, mașinile ICE ard de 20-100 ori mai des decât cele electrice.
2. Bateriile cu probleme sunt cele "mai ieftine" si cele de la LG. Culmea, Tesla cu baterii LG ard mult mai rar decât cele mașinile GM...
3. Chimia bateriilor este importanta. Cele "ternary" iau cel mai des foc. Daca va e  frica rău de incendiu, luați o mașină care are baterii LiFe chinezesti, sau un blade battery de la BYD.
4. Contează firma ce a produs mașina, sistemul de management al bateriei este foarte important.
« Ultima Modificare: 25.Sep.2023, 05:02:41 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Stiri si zvonuri din industria auto
« Răspuns #3159 : 25.Sep.2023, 04:48:38 p.m. »
Intre timp, ce fac chinejii cu masinile lor eectrice: https://observers.france24.com/en/asia-pacific/20210719-voitures-electriques-abandonnees-france-intox

Alta prăpastie de minciuna pe care o înghit de luni de zile cei de pe internet. Nu sunt electrice si nu sunt "nevândute", sunt mașinile a doua firme de car sharing care au dat faliment in China...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008