0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.
OK, toată lumea trebuie sa știe ca orice mașină care costa 10000$ in China costa 20000€ in Europa. Dacia Spring nu este decât un Dongfeng Nano cu emblema de Renault/Dacia. VW a cumpărat o bucățică de X-Peng (care este in pierdere in China) ca sa aibă acces la platforma lor mai veche. Dar mai ales ca sa OPREASCA PRODUCTIA DE EVE IN EUROPA si sa o mute in China. Da, orice VW electric vedeți, in curând va fi Chinezesc. Sincer, privind in uram cu necaz, ma gândesc cat de idiot a fost Ceaușescu. El de la chinezi trebuia sa învețe, nu de la nord coreeni...Lumea nu așteaptă pe nimeni, din punctul meu de vedere occidentul este terminat din mai multe motive, iar cei care se ridica-BRICS, au problemele lor... Vom vedea cat va mai conta ce se mai face prin Vest de asemeni.PS: Aici in Gothenburg am putut admira direct mergând pe strada sau pe lângă ei pe autostrada BYD Atto3, Nio ET3, MG EV, ZEEKR 001 (1000 km autonomie!!!) si încă altele...
pompierii cu o mașină electrică în flăcări este să arunce tone de apă pe ea, timp de ore întregi
Bănuiesc ca fiind toată viata într-o alergătură, sa faci o pauza de jumătate de ora după 400 km de condus ți se pare o blasfemie. Ei da, in aceste condiții mașinile electrice nu sunt pentru tine. Si probabil ca nici nu sa mai apuci sa conduci una, pentru ca deja se discuta la modul serios ca, condusul autonom va aduce si limitarea conducerii de către oameni (puteți sa va închipuiți ca Ai-urile care folosesc comportamentul uman conduc ilegal, pentru ca de exemplu 95% din oameni NU opresc la semnul STOP).Acum 10 ani stațiile de încărcare erau de 100kWh. Acum sunt de 250- pana la 1MWh, iar pe piață sunt EV-uri cu încărcare de 600-800kWh. Teoretic capabile sa se încarce intre 20-80% in 10 minute. Dar prea scumpe (n-a fost niciodată vorba de tehnologie, ci de costul ei. Sa plătești de multe ori mai mult ca sa stai cu 20-30 minute mai puțin la stație nu e un troc avantajos). In August piața mondiala a trecut de "the tipping point", vânzările de mașini electrice au crescut cu 160% in Europa, global au depășit 20% din numărul mașinilor noi vândute. Toyota brusc a preluat absolut toate îmbunătățirile tehnologice pe cate Tesla le-a adus in construcția de mașini si din 2025 vor face mașinile as cum Tesla le face, cu castinguri si pe bucăți mari (cel puțin așa au spus, o sa vedem)- iar după Toyota toți ceilalți japonezi vor face la fel. Germania si UE au intrat in fibrilație după ce Salonul de München, salon de casa in care nemții se lăudau cu realizările lor, a devenit anul asta salonul triumfului Chinezesc etc. Intre 1910 si 1930 tot ce se numa industrie in jurul transportului cu cai a dispărut. Asta e. Ce, nu mai avem cai astăzi? Dar nu ma vad urcând in căruță decât pe străzile Vienei si pentru turism...Da, vad si eu pe internet videourile cu cad de proste etc sunt toate făcute in China. Poate. Dar Africa are telefonie mobile de sus pana jos cu tehnologie chinezeasca. Iar China, dac anu ați observat, nu mai ataca frontal nimic, Acum de exemplu se focuseaza pe America de Sud...pentru ca e mult mai ușor de cucerit. Si BYD este nr. 1 in multe tari de acolo, mai ales in America Centrala...Ford a plecat din Brazilia, fabrica a luat-o BYD si va face EV-uri acolo...
Intre timp, ce fac chinejii cu masinile lor eectrice: https://observers.france24.com/en/asia-pacific/20210719-voitures-electriques-abandonnees-france-intox