Problema este politica, geo-politica. China a început atacul in forță, anul ce vine aduce o serie noua de EV chinezești cu preturi mici care vor intra pe piața occidentala. Dar China a făcut si mai mult, deja investește masiv in tarile "de rang 2", cum e Mexicul. Si America Centrala. Si Africa, care spune clar ca telefoanele mobile au devenit norma in Africa datorita Chinei, nu Occidentului...
Eu vad pe Youtube ce spun jurnaliștii de auto despre mașinile ce le evaluează, vedeți fata lui Macron când vede mașinile chinezești la salonul auto de la Paris...credeți ca degeaba s-a dus la Biden? Ca Tavarez a încetat cu plângăceala ca ei nu pot face EV ieftine, ca omoară businessul, ca...? Credeți ca i-a întrebat sau ascultat cineva ceva pe aia de aveau herghelii, pe aia de făceau bice sau pe aia de făceau trăsuri când in 7 ani transportul pe benzina a înlocuit pe al tras de cai in anii 20 in SUA?
Știți ca producătorii chinezi instalează cele mai noi procesoare pe mașinile lor si ca fac update fizic la cerere la procesoare când apare o nouă generație? Pentru ca clientul chinez are de unde alege si pe piața chineza concurenta este crâncenă, peste 100 de producători de EV care se lupta pentru cota de piață. Chinezii au spus clar, vor jumătate din piața auto pana in 200 si asta înseamnă zeci de miliarde profit care se vor muta din buzunarele occidentale in cele chineze, alături de puterea de influenta... Si poate înțelegem mai bine ce miza avem aici...
https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/automotive-sales-in-china-by-month#:~:text=Passenger%20vehicle%20production%20for%20the,22.7%25%20y%2Fy%20decrease.