Ce mi s-a parut interesant a fost faptul ca motorul avea 3 cilindrii(in stea!!) [...]
Si asta e un aspect ingineresc si istoric foarte interesant:
- motoarele in stea puteau fi, datorita arhitecturii, usor racite cu aer. Asta le facea foarte practice pentru avioane si mai ales pentru tehnica de lupta. Un motor racit cu lichid al carui radiator este perforat pierde rapid lichidul de racire si se supraincalzeste devenind nefunctional. Prin urmare pana pe la sfarsitul WWII au fost extrem de folosite in aviatie - fiind "pensionate" de motorul cu reactie.
- tehnologia a fost deci folosita si la masini insa cel mai mare avantaj s-a transformat in curand intr-un dezavantaj. Forma motorului in stea (radial) facea ca automobilele sa aiba forme cu performante aerodinamice reduse, lucru care a inceput sa conteze din ce in ce mai mult. In plus cresterea de putere care necesita mai multi cilindri face foarte dificila racirea unui motor radial cu mai multe randuri de cilindri.
- exista discutii si legate de problema instalarii a mai mult de doua supape pe cilindru (datorita complexitatii mecanismelor) pentru a obtine turatii mai mari si castig in raportul greutate/putere.
Deci desi a fost folosit si in industria auto, mai mult prin prisma faptului ca existau deja motoarele foarte bune folosite pe avioane si au incercat sa le adapteze la masini, nu a fost o tehnologie care sa aiba un mariaj reusit cu automobilul.
In zilele noastre, exista insa un alt tip de motor care inca se foloseste atat in aviatie cat si in automobilism: boxerul.