Autor Subiect: Intrebare de incepator  (Citit de 7447 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Intrebare de incepator
« Răspuns #10 : 20.Iul.2011, 08:16:17 a.m. »
am schimbat filtrul si a aparut un miros, nu"pute" dar e ceva ca hartia uda.

Ai pus cumva filtru fara carbon activ?
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline drkang

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
Re: Intrebare de incepator
« Răspuns #11 : 25.Nov.2011, 05:21:26 p.m. »
Pt inceput salutari tuturor.In al doilea rand imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie dar nu stiam unde anume as putea sa o fac si sa deschid un alt subiect nu ar fi fost bine venit.
Acum o saptamana am avut placerea sa imi gasesc oglinda stanga rupta.caut de atunci pe toate site'urile de dezmembrari si nimic.La magazine de piese auto noi nu se vinde decat oglinda fara carcasa si as vrea sa stiu daca stie cineva,vreun parc de dezmembrari specializat pe suzuki.
multumesc.
 

Offline Livius

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 278
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
  • Drive safe, safe drive!
    • Bucuresti
Re: Intrebare de incepator
« Răspuns #12 : 25.Nov.2011, 06:17:04 p.m. »
Salut! Eu ma gasit oglinda in Bragadiru la un centru de dezmembrari mai mic...undeva la iesirea spre Cornetu a localitatii...Incearca la nr asta de tel: 0723 469301...era un singur Ignis care nu mai avea mai nimic pe el - asta prin primavara...in schimb am luat oglinda dreapta iar cea din stanga o mai avea atunci, poti incerca un telefon...De asemenea eu ma interesasem si la ingaraj.ro si aveau la pretul de 392 lei. pe cea de la dezmembrari am dat 150 lei, cam fara tocmeala ce-i drept...Poti incerca un telefon, bafta!
  • Vitara Passion AllGrip
"Cel ce luptă, chiar şi singur pentru Dumnezeu şi neamul său, nu va fi învins niciodată"
 

Offline Marci

Re: Intrebare de incepator
« Răspuns #13 : 15.Feb.2012, 10:35:01 p.m. »
Domnilor,am o mica intrebare;din ce am citit Ignisul are o garda la sol de 17 cm,dar nicaieri nu s-a facut precizarea cu ce cauciucuri , de 14 sau 15 inch. Eu iarna umblu cu 14,vara cu 15;si cei care au vazut masina ziceau ,cu cele pe 15 arata mai inalta.Acuma eu nu am stat sa masor cu ruleta distanta mai ales ca acuma e mai greu,masina fiind incaltata cu pneuri de 14.Acuma poate va intrebati de ce ma roade aspectul asta;simplu,la zapada care o am aici cred ca conteaza fiecare cm,si tare as vrea sa stiu care-i sunt limitele. Cei cu vechime pe forum pot sa-mi confirme care este inaltimea maxima peste care trece Ignisul fara probleme. Tin sa precizez ca in afara de zapada necurata de pe drum e de luat in calcul si faptul ca de la casa mea urc cam 1 km. pana la drum drept.Presupun ca daca trece de 20 cm nu mai ajung la munca,nu? ,ca doar nu e plug sa impinga zapada.
  • S-Cross 1.4 AllGrip, ex. S-Cross1.6 Premium AllGrip
 

Offline Batranul

Re: Intrebare de incepator
« Răspuns #14 : 16.Feb.2012, 01:55:51 a.m. »
Nu am avut curiozitatea asta atat de exacta, dupa cum nici tu, daca ai sti garda la sol a masinii, n-o sa iesi cu ruleta afara din masina sa masori stratul de zapada.
Limita masinii e data de cele mai multe ori de sofer.
Daca zapada este proaspata, poti intra linistit si-n 25 cm de zapada. Daca zapada este tasata, 15 cm s-ar putea sa fie maximul in care poti intra. Si aici iar incep discutii: depinde si cati sunteti in masina, cum sunteti dispusi inauntru, specificul portiunii de drum.

Acu trei zile ma duceam sa scot pe unu cu bemveul (seria 3) dintr-un sant. Din pacate pentru el, a ajuns inaintea mea unul cu q7 - dorinta maxima sa-l ajute, dar dorinta si entuziasmul nu tin loc de creier. Nu am vrut sa-l umilesc scotand eu bemveul din sant (avand in vedere si faptul ca ambreiajul mi-e obosit), insa i-am zis ce sa faca sa reuseasca sa scoata masina aia din sant (dupa ce s-a chinuit vreo 10 min in zadar sa scoata masina). Solutia a fost extrem de simpla: eu si inca trei grasani ne-am urcat pe bancheta spate a q7-ului care avea acu aderenta pe toate 4 rotile, nu doar pe doua cat avea fara noi - usoara fiind in spate, acesta se ridica si q7-ele tragea numai cu fata.

Daca ar fi dupa mine, in zapada de 15 cm afanata poti intra fara emotii, iar pe distante scurte, poti baga si mai adanc (cum ar fi locuri de parcare nedeszapezite). Cu putina indemanare si uzura de ambreiaj nu ramai intapenit.

Uite pe aici (pe la min 1:20 ala gri intr-un camp cu zapada) sa iti faci o idee despre ce poate ignisul

Spor sa ai!
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Offline miocrl

Re: Intrebare de incepator
« Răspuns #15 : 16.Feb.2012, 12:08:09 p.m. »
ca doar nu e plug sa impinga zapada.
oare de ce nu s-a inventat un plug de dimensiuni mici, si usor sa fie atasat la masini mici pentru uz propriu. ai garda de 15, plugul sa fie pus la 15cm si tot ce e peste merge in lateral

Offline Marci

Re: Intrebare de incepator
« Răspuns #16 : 16.Feb.2012, 06:47:35 p.m. »
Am avut noroc,noaptea a trecut plugul pe ulita si pana dimineata stratul de zapada depus nu mai era asa de inalt,asa ca m-am descurcat bine. Dar totusi am avut sansa sa o probez pe o distanta mai mica in curte la servici (cativa zeci de m) cu zapada ce depasea cu cativa cm protectiile negre(fustita).Masina s-a descurcat bine ,dar totusi nu stiu daca facea fata pe o distanta mai mare si in panta. Pe aceasta cale ii multumesc ,,Batranului'' pt. raspunsul promt (de la 2 noaptea),;eu l-am descoperit dimineata la 6. M-am mirat un pic ca sta cineva noaptea pe forum,cred ca-si iubeste tare mult masina . Batrane tare as vrea sa te cunosc,ti-am citit si eu noaptea trecuta jurnalul de bord si se vede ca esti pasionat de masina ta si te mai si pricepi la una alta.Daca ajungi in MM cauta-ma,sa schimbam impresii la un pahar.
  • S-Cross 1.4 AllGrip, ex. S-Cross1.6 Premium AllGrip
 

Offline cribo25

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 577
Re: Intrebare de incepator
« Răspuns #17 : 16.Feb.2012, 08:49:14 p.m. »
^ @MARCI, aduc ceva completari pentru ce inseamna mersul prin zapada: nu atat garda la sol este de unica importanta cat un cumul de factori care ajuta. Sa detaliez:
1 - conteaza intr-un anume procent si amprenta (portiunea care intra in contact cu carosabilul); in cadrul anvelopelor de iarna sunt amprente diferite, de la model la model, sau firma producatoare care favorizeaza anumite rulaje (pe zapada afanata sau batatorita, amestec de zapada cu apa, zapada inghetata etc). Pun si 3 imagini reprezentative.
2 - modul in care a acumulat experienta soferul de-a lungul timpului - ex. stie sa faca "balans" fata - spate pentru a scoate masina impotmolita, contravirarea cand fuge de spate sau fata, forta de apasare pe acceleratie la pornire ( foarte fina , pentru a apuca sa "muste" anvelopa si sa nu patineze). Aici multi gresesc si ambaleaza "in draci" crezand ca asa ies, dar de fapt se afunda mai tare, etc.
3 - Marimea pantei abordate, atat la coborare cat si la urcare  (frana de motor sau treapta de viteza optima pentru urcat, etc).
4 - Diferite metode ajutatoare la indemana in cazul impotmolirii - lopata, diverse crengi gasite in preajma, eventual covorasele de cauciuc din masina de multe ori te scot din impas.
Pun un link, destul de bun, cu privire la anvelope, marci si performante, care sper sa fie de folos si pentru eventuale achizitionari viitoare.
http://www.oponeo.co.uk/tyre-test-and-reviews



Ignis 1.3 GLX+
 

Offline Batranul

Re: Intrebare de incepator
« Răspuns #18 : 16.Feb.2012, 09:57:44 p.m. »
@MARCI
Dragostea nu are a face cu fierul. O pastrez pentru copil si nevasta. Faptul ca am raspuns asnoapte la 2 a fost un cumul de factori care nu au treaba cu masina  :D. Dar si-asa a iesit o treaba buna.

Masina n-o iubesc, insa, pentru ca ma folosesc de ea si am pretentia sa ma serveasca, primeste tot ce are nevoie, si de calitate buna (uleiuri, consumabile, bujii e.t.c.). Este o retetea castigatoare, atata timp cat iarna asta, in fiecare zi masina a pornit si am mers cu ea. Si am avut si nopti cu -27 grade.

In ceea ce priveste cunostintele de mecanica, nu excelez, insa sunt atat de comod incat, in afara de insonorizare, singura operatiune facuta de mine a fost sa-i schimb bujiile (si nu e chiar simplu, sa stii). In rest o duc la service, sa isi murdareasca altii mainile  :D.

cribo25 a punctat foarte bine punctele de mai sus. Anvelopele sunt foarte importante. Primordial este sa fie potrivite, si anume de iarna pt sezonul asta. Ale mele sunt niste matadoare (asa am cumparat masina). Nu exceleaza, insa sunt cauciucuri de iarna bunisoare. Coroborat cu faptul ca masina are tractiune integrala, merg si cauciucurile mai 'entry level'.

Un alt aspect, important in ceea ce ma priveste este 'intratul in winter driving mode'. Personal, cand da prima zapada, ma 'joc' nitel cu masina, sa ma reobisnuiesc cu limitele ei in conditii de iarna (porniri mai in putere, viraje mai aprige, si ceva franari - evident, nu la modul de a pune in pericol participantii la trafic). Lucrul asta e foarte bun pentru a-ti ... reseta valorile de lucru pentru maini/picioare.

Pantele pe care le poti aborda cu masina sunt destul de mari - in conditii de zapada. Trebuie sa ai in vedere doua aspecte: trebuie sa exersezi pornitul de pe loc (punctul doi de la cribo) si treapta a I-a este de folosit. Atat la urcare, cat si la coborare.

Acu doua zile am parcat masina pe un drum secundar pe care zapada era pana la praguri, relativ afanata. Cu exceptia zonei de intersectie cu drumul principal, unde zapada avea vreo 15-20 cm in plus, de la plug. Am bagat masina acolo cu spatele in putere. La iesire era cat pe ce sa am emotii. Nu am facut decat sa dau deoparte cu bocancii zapada din fata rotilor fata si spate (pret de-o talpa). Apoi am iesit. Incet si apasat. O fi buna si lopata, si altele, eu insa sunt un comod si nu am asa ceva in masina  :D. De doua ierni port lanturi, insa nu a fost niciodata cazul sa le folosesc.

Oricum am notat invitatia. Daca o sa imi fac drum incolo, o sa am grija sa fie macar de doua zile, sa putem zabovi cum trebe la o palinca, ca am inteles ca pe fuga palinca nu e buna.  ;)

Daca e prima ta iarna cu masina ... cred ca afli acu abia 20-25% din ce poate masina. Urmatoarea iarna o sa te surprinda in mod placut (experienta acumulata intre timp o sa se vada si in capabilitatile masinii).
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Offline Marci

Re: Intrebare de incepator
« Răspuns #19 : 17.Feb.2012, 09:30:17 p.m. »
Am masinuta de o iarna si aprox. jumatate.Intradevar nu pot  spune ca i-am testat limitele eu circuland cu ea doar pana in oras(7 km) si prin oras.Un lucru e cert,de multe ori in viraje masina cam danseaza fara sa le abordez cu viteze mari. Circul destul de prudent iarna cel putin(motive financiare in primul rand,n-am bani de reparatii),si totusi stabilitatea are de suferit. Pe drum drept chiar daca conditiile sunt dificile,zapada,gheata + panta(rezonabile), masina se comporta bine. Apropo masina e incaltata cu gume Continental WinterContact TS800,in stare f. buna.Per ansamblu sunt multumit de Ignis,mai ales ca nu m-a lasat niciodata in drum, de fapt de asta am luat-o sa ma duca si sa ma aduca in siguranta iarna de la munca.Citind forumul ,mai ales sectiunea Ignis si SX4,constat ca sunt oarecare probleme de fiabilitate in ceea ce priveste unele piese,unele necesitand inlocuirea prea devreme. Sper sa nu am ghinion,am luat masina cu 45 k si acum are 52 k,dupa 1 an.Sanatate la toata lumea.
  • S-Cross 1.4 AllGrip, ex. S-Cross1.6 Premium AllGrip