1. E bine sa fac o spalare cu apa distilata inainte de a-l pune pe cel nou?
2. As putea sa fac eu golirea/ umplerea/ aerisirea?
3. Unde este amplasat busonul de golire antigel?
4. Este accesibil sau trebuie demontat ceva?
1. Nu are rost sa te complici. Dupa 5 ani de zile, nu s-a adunat rugina pe instalatie ca sa faci spalare. Cumperi jumatate de cantitate (din totalul ce intra in instalatie) de antigel cu concentratie de 100% si jumatate apa distilata. Le combini intr-o galeata si ai amestecul facut pt o temperatura de -30 gr.C.
2. De ce nu ? E foarte simplu.
a) Scoti busonul de umplere a radiatorului;
b) desfiletezi busonul (robinetul) de la baza radiatorului si astepti pina se scurge tot lichidul. In faza de golire, e bine ca masina sa fie cu botul ceva mai jos (ii poti ridica pe capre sau chituci spatele).
c) dupa golirea instalatiei, infiletezi busonul de la baza radiatorului;
d) lasi spatele masinii jos de pe capre;
e) desfaci capacul de la vasul de expansiune si pui lichid (amestec) in el pina la limita maxima notata pe el dupa care montezi la loc capacul;
f) suspenzi fatza masinii a.i. radiatorul (nu in intregimea sa) sa fie la un nivel superior fata de motor.
g) deschizi maxim robinetul de incalzire din habitaclu si apoi, prin orificiul superior a radiatorului, torni restul de amestec din galeata;
h) cind radiatorul s-a umplut, montezi busonul de umplere dupa care pornesti motorul pina ce acesta ajunge la temperatura optima de functionare urmarind nivelul din vasul de expansiune. Daca nivelul scade, vei completa cu lichid dar nu mai mult de limita maxima inscrisa pe vas.
Asta e tot procedeul de inlocuire lichid de racire. In urmatoarele zile e bine sa verifici nivelul existent in vas.
Bafta si succes in realizarea operatiei. !!!