Autor Subiect: DEFECTE TRACTIUNE INTEGRALA 4x4. Avertizare, cauze, rezolvare.  (Citit de 12100 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline MrZ

Salutare!
Motivatia topicului: sistem 4x4 mort

Primul semn de intrebare a aparut saptamana trecuta cand, dupa un demaraj mai in tromba pe carosabil umed, in afara de martorul galben de derapaj s-a mai aprins inopinat si martorul LOCK al tractiunii integrale. Martorul AUTO era deja aprins , intrucat eu circul in permanenta in acest mod. Aveam deci aprinsi acum doi martori (toti) ai tractiunii 4x4 :-O
Dupa incercari repetate de a anula comanda LOCK din comutator, rezultatul a fost nul.
Abia dupa repornirea motorului s-a stins martorul LOCK.

Astazi, pe zapada, mi s-au confirmat banuielile: masina se comporta ca un 2x4, nu o mai pot urca pe bordura, samd, :-t, samd, tractiunea 4x4 moarta. Martorul Lock se aprinde si el alaturi de martorul AUTO, imediat ce masina sesizeaza derapaj.
 De altfel am gasit si pe net (cartea tehnica Sedici) cauza aprinderii simultane a martorilor AUTO si LOCK : defectiune la sistemul de tractiune 4x4.

Maine voi anunta Radacini (Berceni) si, dupa constatare, va voi tine la curent si cu celelalte subpuncte din titlu: cauze, rezolvare.

P.S> Mi-am reamintit ca pe forum a mai fost relatata  si o alta avertizare pt defectiunea 4x4: martorul ABS aprins parca. Si cauza fusese un senzor abs de la o roata spate daca nu gresesc.. Intrucat nu am mai gasit topicul respectiv dupa search pt. defecte 4x4 ( pt. ca probabil avea alt tiltlu care nu se referea la tractiunea integrala) am considerat util un nou topic mai general.
 

« Ultima Modificare: 23.Ian.2011, 03:20:38 p.m. de MrZ »
Suzuki SX4 1.6l 4X4 GS 107CP
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: DEFECTE TRACTIUNE INTEGRALA 4x4. Avertizare, cauze, rezolvare.
« Răspuns #1 : 23.Ian.2011, 05:31:17 p.m. »
Pe auto merg si eu in permanenta. Sa fie un motiv asta?
Cati km are masina? Sper sa nu ma trezesc si eu cu tractiunea iAWD 'moarta' dupa ce iese din garantie.
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline MrZ

Re: DEFECTE TRACTIUNE INTEGRALA 4x4. Avertizare, cauze, rezolvare.
« Răspuns #2 : 23.Ian.2011, 07:58:00 p.m. »
Masina are acum aprox. 63000km si, din fericire, iese din garantie abia in martie.
Din fericire si pentru ca nu am facut modificari care sa afecteze garantia masinii  ( cum a fost la un moment dat ideea sa-i montez inst. GPL)  ;)
Suzuki SX4 1.6l 4X4 GS 107CP
 

Offline rexkrokiDAU

Re: DEFECTE TRACTIUNE INTEGRALA 4x4. Avertizare, cauze, rezolvare.
« Răspuns #3 : 23.Ian.2011, 08:05:25 p.m. »
Iti tin pumnii sa fie ceva simplu, un senzor ceva. Sa ne ti la curent cu ce se intampla la service.

Daca cumva stiu cei din service de ce s-a intamplat ce s-a intamplat ar fi interesant de aflat. Si eu merg aproape tot timpul in modul Auto si am peste 90000 km si pana acum e ok. Deci nu cred ca aceasta sa fie cauza.  :dknw:

Offline hugbear

Re: DEFECTE TRACTIUNE INTEGRALA 4x4. Avertizare, cauze, rezolvare.
« Răspuns #4 : 24.Ian.2011, 01:49:44 p.m. »
Daca e picat sistemul (ma refer la ambreiajul multiplaca de la puntea spate) si trebuie schimbat, incearca sa determini service-ul sa te lase sa pastrezi ansamblul defect. Cred ca ar fi o premiera studiul "organelor interne" ale dracoveniei. Bafta!
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: DEFECTE TRACTIUNE INTEGRALA 4x4. Avertizare, cauze, rezolvare.
« Răspuns #5 : 24.Ian.2011, 02:00:35 p.m. »
...sa te lase sa pastrezi ansamblul defect.
In garantie, piesa defecta se pastreaza la service-ul autorizat la care se face operatia.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline MrZ

Re: DEFECTE TRACTIUNE INTEGRALA 4x4. Avertizare, cauze, rezolvare.
« Răspuns #6 : 24.Ian.2011, 11:03:16 p.m. »
Iti tin pumnii sa fie ceva simplu, un senzor ceva. Sa ne ti la curent cu ce se intampla la service.

Multumesc! Se pare ca mi-a ajutat :)

Am fost astazi la Radacini, unde am avut surpriza sa-l regasesc pe dl. George Nita  (fost dir. service la B&S-fosta reprezentanta Suzuki) si deja eram optimist.. TOATE problemele pe care le-am avut pana acum mi-au fost rezolvate de/ cu ajutorul sau (2 casete directie schimbate, coloana directie sch, trepidatie schimbator rezolvata, s.a. bucse care scartaiau), toate in/pe garantie.

Operatiunea a durat destul de mult. Mai bine zis depistarea cauzei, dupa ce au fost eliminate din aproape in aproape toate variantele.
Dupa analiza erorilor prezentate de calc., a fost clar inca de la inceput ca este o problema electrica, mai exact un circuit intrerupt.
Greutatea depistarii  a provenit si din cauza premierei acestei probleme la SX4.
Ceva similar se mai intamplase la o Vitara cu un cablu ros de soarece..
 Acest circuit (cablu) , am inteles vag ca facea legatura intre computer si un senzor de temperatura pe la diferential spate (??).
In fine, ideea e ca  s-a gasit aceasta intrerupere in final, undeva in partea din stanga spate a masinii: este un cablu care se conecteaza cu o mufa, undeva pe langa/sub rezervor, la interior fata de roata stg. spate :D. (nu am la indemana o carte tehnica SX4).

Culmea e ca, desi cablul respectiv este destul de ferit (si protejat de un manson de plastic), mufa cu care era prins a fost gasita ,,retezata,,. Se pare ca s-a agatat cumva acel cablu de ceva si s-a smuls.. problema e ca nu-mi amintesc sa fi intrat pe coclauri de ceva vreme si nu-mi explic cauza. (poate la spalatorie, sa-l fi agatat cu varful instrumentului de jet un baiat mai zelos :-/, in fine...)
S-a refacut legatura si totul s-a terminat cu bine.

(O) concluzie: un scut pt. diferential spate cred ca m-ar fi scutit de neplacere.
Concluzie 2 : aveti grija cu acel cablu. Agatarea lui nu face obiectul garantiei (decat prin bunavointa exagerata a unui sef de service  :P) si chiar daca ,,piesele de schimb,, se reduc la izolir band si eventual o mufa, manopera este destul de laborioasa din cauza spatiului f. ingust de lucru.

Concluzie finala: daca vi se aprind concomitent martorii LOCK si AUTO, VERIFICATI CABLURILE DE SUB MASINA!


« Ultima Modificare: 24.Ian.2011, 11:23:10 p.m. de MrZ »
Suzuki SX4 1.6l 4X4 GS 107CP
 

Offline rexkrokiDAU

Re: DEFECTE TRACTIUNE INTEGRALA 4x4. Avertizare, cauze, rezolvare.
« Răspuns #7 : 24.Ian.2011, 11:16:30 p.m. »
Totul e bine cand se termina cu bine.  :)

Da chiar ai avut ghinion sa agati cumva acel cablu, ca la o privire sumara nu prea e nimic usor de agatat pe acolo. Vorba ta, poate l-a agatat cumva baiatul de la spalatorie cu chestia aia de spalt.

Uite o poza mai veche cu partea din spate.




Offline MrZ

Re: DEFECTE TRACTIUNE INTEGRALA 4x4. Avertizare, cauze, rezolvare.
« Răspuns #8 : 24.Ian.2011, 11:25:50 p.m. »
Se vede o bucata din el, in planul II, intre arc si toba. Este un fir subtirel vizibil pe o f mica portiune.
Cred ca e cel pe care l-am incercuit cu rosu, desi nu sunt sigur ( pt. ca nu se vede prea bine de unde vine)


si se pare ca nici scutul de diferential nu prea ar ajuta in cazul asta..
« Ultima Modificare: 24.Ian.2011, 11:48:39 p.m. de MrZ »
Suzuki SX4 1.6l 4X4 GS 107CP
 

Offline skipperandy

Re: DEFECTE TRACTIUNE INTEGRALA 4x4. Avertizare, cauze, rezolvare.
« Răspuns #9 : 08.Feb.2011, 10:43:06 a.m. »
Salutare colegi!
eu am avut urmatoarea problema:cand am iesit dintr-o zapada ff mare, acu vreo 3 saptamani,cu 4x4 LOCK, am observat ca NU mai trece automat pe 4x4 "verde" la 30 km/h ca inainte. am accelerat pana pe la 40km/h in linie dreapta, nimic. dupa ce am repetat experimentul de vreo ...multe ori, m-am dus la autonet pt rezolvare. Ei au constatat ca pana la urma trece pe 4x4 AUTO, dar acu la fix 60 km/h, nu la exact 30km/h ca inainte. Nu au descoperit de ce s-a produs modificarea, nu au putut seta nimic dim computer, iat atat in cartea tehnica(pag 5-10), cat si in documentatia lor zice ca sistemul va comuta automat de pe lock pe auto la o "specified speed", care insa nu e specificata nicaieri. am plecat usor dezamagit; problema nu se poate rezolva, si dupa constructor, nici macar nu e o problema, de fapt.
Totusi, de ce sa- modificat viteza, si de ce asa, s-a dublat?
Intrebarea&rugamintea mea este: la ce viteza trece la voi automat din LOCK in AUTO?
Multumesc si tractiune buna!!
SX4 S-Cross 1.4T Passion AllGrip AT -since...NOW!
SX4 1.6GLX 4WD -since 2008
Swift Mk3 1.3 -since 2010