Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58091 ori)

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #80 : 16.Ian.2011, 09:56:33 a.m. »
Eu, cand am intrebat daca v-ati pornit masina, avand bateria complet descarcata, prin impingere, ma refeream la SX4.
OK, scuza-mi interventia. Te rog sa faci abstractie de raspunsurile mele care oricum nu intereseaza pe nimeni.
Cit priveste daca porneste sau nu masina, poti incerca si singur sa vezi ce si cum este.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #81 : 16.Ian.2011, 11:35:43 p.m. »
Laurentiu, imi cer scuze pentru postul anterior. La ora la care l-am scris eram obosit si nu mi-am dat seama, dar acum cand il recitesc realizez ca suna aiurea!Si nu cred ca raspunsurile tale nu intereseaza pe nimeni, o dovada fiind si faptul ca uneori se nasc adevarate polemici. Daca nu interesa pe nimeni, treceau neobservate.
Fiind un forum, asta e si scopul, sa se nasca discutii si fiecare sa invatam cate ceva din experienta altora.
Imi cer scuze!
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline miocrl

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #82 : 17.Ian.2011, 09:44:38 a.m. »
dar masinile cu imobilizator nu prea cred ca pot fi pornite asa. Altfel, imo ar fi complet inutil...

atata timp cat cheia e in contact, immobilizer-ul nu are nimic impotriva pornirii la o masina impinsa

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #83 : 19.Ian.2011, 10:12:32 p.m. »
Citind prin topicul de la IGNIS (http://www.suzuki-club.ro/forum/probleme-tehnice-ignis/problema-pornire-ignis/msg85509/#msg85509 ), am descoperit urmatoarea chestie care se potriveste unor raspunsuri ale mele pe acest topic:
Cind punem contactul intra pompa de benzina pentru 2-3 secunde si creaza presiune in conducta, pina la injectoare.Mie nu mi se mai oprea pompa de benzina,se auzea acel suierat continuu.Pompa raminea alimentata.

Dadeam la automat si nu pornea,deoarece calculatorul comanda bobinele sa nu dea scinteie la bujii.
Cauza, decoperita intr-un tirziu:releul pompei de benzina.
Este problema pe care am sustinut-o si eu ca o masina care mai are o farima de energie cu care sa poata alimenta pompa de benzina 2-3 secunde, timp in care face si presiunea in injectoare, poate fi pornita prin impingere sau tragere fapt care a dus apoi la o discutie controversata.
Acum va puteti da seama cine a avut dreptate asupra acestui lucru.

Din cate stiu,injectoarele nu pulverizeaza benzina daca nu au presiunea necesara.
In 2-3 secunde cit e alimentata pompa, se creaza presiune si pt injectoare.

Referitor la pornitul cu masina impinsa atunci cand nu mai ai baterie... [...] Ca principiu de pornire, in momentul in care puneti contactul, pompa de benzina porneste cam 3 secunde pentru a face presiune pe circuit pentru injectoare, iar apoi se opreste deoarece nu primeste semnal ca motorul a pornit (rotatiile de pe volanta). In momentul in care cupleaza electromotorul, pornim motorul si volanta se invarte la turatia admisa de calculator intra in functiune din nou pompa de benzina. In cazul in care autovehiculul este impins, dar cu o viteza redusa automat nu se alimenteaza, dar poate sa porneasca cu vaporii de aer ramasi pe circuit (sanse slabe).
« Ultima Modificare: 19.Ian.2011, 10:15:07 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #84 : 20.Ian.2011, 08:14:40 a.m. »
Laurentiu:   In primul rand am zis ca daca bateria nu are deloc curent,nu porneste.
Daca mai are ceva curent porneste chiar si impinsa numai ca nu este recomandat,deoarece vaporii de benzina  ajung in catalizator scurtandu-i viata.Ce nu ai inteles?Tehnica anilor 80 nu este aceeasi cu cea de acum.
Te rog sa citesti acest topic de la inceput sa prinzi sirul subiectelor.Subiectul era pe o "problema" comuna si nu una izolata.
Daca vrei sa ai ultimul cuvant,TE ROG....
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #85 : 20.Ian.2011, 12:05:03 p.m. »
1. ... nu este recomandat,deoarece vaporii de benzina  ajung in catalizator scurtandu-i viata.
2. Tehnica anilor 80 nu este aceeasi cu cea de acum.
1. Nerecomandarea are alta cauza (prevenirea saririi de la punct a distributiei - asta e singura cauza) si nu cea expusa de tine mai sus. Vaporii de benzina nu dainuie la infinit in catalizator si mai ales dupa o noapte de stationare. Nu vaportii de benzina "defecteaza" catalizatorul ci calamina infundindu-l sau socurile spargindu-l.

2. Te inseli amarnic. Este aceeasi dar are alte "haine".

P.S. Acum chiar ca am terminat subiectul asta. Nu vroiam sa creada lumea ca sint chiar nebun ca m-am contrazis cu tine pe lungimea atitor mesaje.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #86 : 20.Ian.2011, 06:37:52 p.m. »
1. Nerecomandarea are alta cauza (prevenirea saririi de la punct a distributiei - asta e singura cauza) si nu cea expusa de tine mai sus. Vaporii de benzina nu dainuie la infinit in catalizator si mai ales dupa o noapte de stationare. Nu vaportii de benzina "defecteaza" catalizatorul ci calamina infundindu-l sau socurile spargindu-l.

2. Te inseli amarnic. Este aceeasi dar are alte "haine".

P.S. Acum chiar ca am terminat subiectul asta. Nu vroiam sa creada lumea ca sint chiar nebun ca m-am contrazis cu tine pe lungimea atitor mesaje.

 Vezi ca nu pricepi tehnologia noua?
1.SX 4 este pe lant cel putin 1.6,vaporii de benzina nu trebuie sa ajunga in catalizator deoarece inmoaie pulberea de la gazele arse si astfel se formeaza calamina atunci cand catalizatorul se incinge.De aceea avem sonda lambda.La pornirea prin impingere acea sonda nu functioneaza . Sonda lambda măsoară cantitatea de oxigen din gazele evacuate şi trimite semnalul către unitatea de comandă a motorului ECU (Engine Control Unit). Semnalul este utilizat de aceasta pentru a regla exact amestecul aer-combustibil la nivelul optim pentru o eficienţă şi o durată de viaţă maxime ale catalizatorului.
Din experienta ta ,cand pornesri o masina fara catalizator(Dacia) prin impingere sau tragere sesizezi un miros puternic de benzina pana  cand porneste?Se poate sa nu-ti porneasca la prima incercare ci la a doua sau a treia.La sx o mare parte din acele gaze se opresc in catalizator.De aceea se recomanda pornirea doar la cheie.
Gasiti si in manualul utilizatorului la pagina 9-3 cateva cuvinte despre acest lucru.Cine vrea sa se convinga o poate face >:D<
« Ultima Modificare: 20.Ian.2011, 06:45:52 p.m. de marius34 »
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #87 : 20.Ian.2011, 06:54:00 p.m. »
Din experienta ta ,cand pornesri o masina fara catalizator(Dacia) prin impingere sau tragere sesizezi un miros puternic de benzina pana  cand porneste?
 :)  DA dar numai la cei care o fac pt prima data si dau sprituri de inebunesc inecind motorul. Cind stii ce ai de facut, chiar si prin impingere pornesti o masina ca si pe demaror.

Referitor la
Citat
La sx o mare parte din acele gaze se opresc in catalizator.De aceea se recomanda pornirea doar la cheie.
Gasiti si in manualul utilizatorului la pagina 9-3 cateva cuvinte despre acest lucru.
In manual este data asa ceva pt eventualele rateuri care ar avea loc. Este exact ceea ce am scris mai sus:
Citat
Nu vaportii de benzina "defecteaza" catalizatorul ci calamina infundindu-l sau socurile spargindu-l.


P.S. Vezi ca teoria ta nu tine. Calamina nu se inmoaie cu vapori de benzina. Sonda lamda nu face decit sa vada temperatura motorului si in functie de acesta sa mai imbogateasca sau nu amestecul. Daca stam sa comparam cu masinile de generatie mai veche, sonda lamda ar juca rolul de clapeta de soc (la dacie 1100 era soc automat iar la dacie 1300 era soc manual). Atit timp cit ai ceva energie electrica, senzorii lucreaza si transmit spre calculator tot ce este necesar. Doar demarorul si implicit motorul nu poate fi rotit din cauza cererii de cantitate mare de curent ce trebuie absorbit din baterie => motorul poate fi pornit prin tragere si/sau impingere. Tot ce-i nou are la baza un lucru vechi.
« Ultima Modificare: 20.Ian.2011, 07:00:44 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #88 : 20.Ian.2011, 06:56:36 p.m. »
Atit timp cit ai ceva energie electrica, senzorii lucreaza si transmit spre calculator tot ce este necesar.

O mica observatie: lucreaza daca sunt in stare buna (am vazut senzori care *pareau* sa mearga bine, dar daca-i urmareai mai mult timp vedeai cum dau gherle), si unii nu lucreaza decat dupa atingerea unui regim nominal. Asa e si sonda de oxigen, cel putin in primul minut dupa pornirea motorului la rece este ignorata, pentru ca nu s-a incalzit destul.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #89 : 20.Ian.2011, 07:10:57 p.m. »
 :)  DA dar numai la cei care o fac pt prima data si dau sprituri de inebunesc inecind motorul. Cind stii ce ai de facut, chiar si prin impingere pornesti o masina ca si pe demaror.

P.S. Vezi ca teoria ta nu tine. Calamina nu se inmoaie cu vapori de benzina. Sonda lamda nu face decit sa vada temperatura motorului si in functie de acesta sa mai imbogateasca sau nu amestecul. Daca stam sa comparam cu masinile de generatie mai veche, sonda lamda ar juca rolul de clapeta de soc (la dacie 1100 era soc automat iar la dacie 1300 era soc manual). Atit timp cit ai ceva energie electrica, senzorii lucreaza si transmit spre calculator tot ce este necesar. Doar demarorul si implicit motorul nu poate fi rotit din cauza cererii de cantitate mare de curent ce trebuie absorbit din baterie => motorul poate fi pornit prin tragere si/sau impingere. Tot ce-i nou are la baza un lucru vechi.


Nu vorbeam de calamina ci de pulbere de gaze.Calamina este solida.De ce trebuie sa intorci mereu cuvintele?Si nu este teoria mea ci a celor care au inventat aceste lucruri.
 Ceea ce spui este o aberatie.Sonda lambda NU ARE ROL DE SOC.Ea functioneaza tot timpul cat motorul este pornit nu doar la rece si are alt scop. Un strop de curent dupa tine trebuie sa :alimenteze pompa de benzina,calculatorul,toti senzorii masinei...................etc,dar de unde curent.
Daca vrei sa mai inveti ceva tine cont si de cele spuse de mine,daca nu pe mine nu ma deranjeaza :good:
Eu nu mai intervin la acest subiect.Cine vrea sa afle raspuns la acest topic are de unde alege variante si sa o aplice pe cea pe care o doreste.Va salut
« Ultima Modificare: 20.Ian.2011, 07:24:25 p.m. de marius34 »