Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58087 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #70 : 13.Ian.2011, 01:39:11 p.m. »
am de aproape 2 ani o baterie Varta 52 Ah, recomandata de catalogul Varta.
Eliminind bateria, eu zic ca e imbicsirea catalizatorului. La drum lung, catalizatorul prin mersul turat si al arderilor intense, se curata. Problemele incep sa reapara la mersul in localitati.
E doar o parere.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #71 : 13.Ian.2011, 03:26:03 p.m. »
Desi am vazut niste motoare de BMW      ... despre asta de care zici tu nu prea stiu nimic  :(
Despre masian asta era vorba:

  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #72 : 13.Ian.2011, 06:09:52 p.m. »

2. Cit timp pompa de benzina a facut presiune pt injectoare => ele sint deja alimentate cu combustibil, pt a porni motorul nu mai este nevoie decit de aspiratie de aer si scinteie. Aerul il ia din atmosfera, energia electrica pt scintei o ia din ce mai este in baterie sau din socul primit de pe alternator si benzina din ce a alimentat pompa in cele 3 secunde. O data pornit motorul, totul va decurge normal apoi.



 Din cate stiu,injectoarele nu pulverizeaza benzina daca nu au presiunea necesara.Pe rampa comuna exista un senzor de presiune,sau ar trebui sa fie,cel putin la diesel exista. De aceea au in dotare pomopa electrica care amorseaza instalatia inainte de a porni.Daca nu era necesara aveau pompe mecanice ca la dacia 1300.
Nu vreau sa ma contrazic cu tine Laurentiu ca nu mai terminam un subiect,dar cred ca o parere in plus conteaza.
« Ultima Modificare: 13.Ian.2011, 06:11:50 p.m. de marius34 »
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #73 : 13.Ian.2011, 06:32:01 p.m. »
Nu vreau sa ma contrazic cu tine Laurentiu ca nu mai terminam un subiect,dar cred ca o parere in plus conteaza.
De acord cu tine. Teoria am terminat-o; ramine doar proba practica pe un SX4 sa scoata in evidenta raspunsul corect daca un motor pe injectie poate fi pornit prin tragere sau impingere fara actionarea demarorului.  :)
« Ultima Modificare: 13.Ian.2011, 06:34:56 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #74 : 13.Ian.2011, 06:59:01 p.m. »
2. O alta cauza spre care inclin este imbicsirea catalizatorului la mersul in oras OARECUM subturat (chimbari dese de viteza, motor cu mers mult in regim de  ralanti la STOPURI etc.

Daca s-ar imbacsi catalizatorul atat de serios:

- una la mana, ai vedea in curand erori pe sonda lambda post-catalizator
- doi la mana, ar merge prost in permanenta, nu doar la ralenti

3. Nu cred in ancrasarea bujiilor la motoarele pe injectie daca e sa avem incredere in electronica masinii de a doza amestecul in functie de cerinte. O bujie (sau toate) se ancraseaza atunci cind motorul incepe sa aiba probleme (supape arse, segmenti terminati etc).

Fals. O doza ECM-ul amestecul cum trebuie, dar daca masina e condusa subturat si motorul e rece (nu are temperatura nominala) se depune oricum calamina. Si p-aia n-are cum s-o curete nici mama electronicii, doar sa pui alte bujii si mergi corespunzator (turat, ca-s japoneze si le place asa).

4. Injectoarele la benzinare, cam rar se infunda. La diesel injectoarele se duc in special din cauza parafinei si a motorinei murdare.

Ba se-nfunda si la benzina, stai linistit. Vezi Logan, cel mai simplu exemplu: multi posesori de Logan au avut inainte 1300, si le e frica s-o tureze corespunzator. Din cauza asta ajung la service pana in 100 mii km, cu schimb de injectoare (sau scapa c-o curatare, daca au noroc).

5. Da si calitatea benizinei influenteaza mersul unu motor dar asta se vede in special la turatii mari sau la mersul in sarcina.

Daca e foarte proasta si valorile scoase de senzorul de detonare nu mai permit ajustarea avansului la aprindere, se vede la orice turatie.

Toate discutiile astea ochiometrice sunt oricum batut de apa in piua; pana nu se pune scannerul pentru a citi valoarea de turatie ceruta si compara cu valoarea reala, nu e nimic relevant. Daca difera semnificativ, atunci e o problema - ECM-ul cere o turatie si motorul n-o poate aduce la valoarea ceruta. Si atunci incepe balul:

- verificat bujii, fise de bujii (pierderi de curent)
- IACul (sau echivalentul, ca nu stiu ce are SX4), EGRul
- MAP (presiunea de aer pe admisie), IAT (senzoru' de temperatura a aerului pe admisie)

Samd  :D
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #75 : 13.Ian.2011, 07:14:17 p.m. »
Toate discutiile astea ochiometrice sunt oricum batut de apa in piua;
- verificat bujii, fise de bujii (pierderi de curent)
- IACul (sau echivalentul, ca nu stiu ce are SX4), EGRul
- MAP (presiunea de aer pe admisie), IAT (senzoru' de temperatura a aerului pe admisie)

Samd  :D
O fi mai asa cum spui ca prea le spui cu foc dar ma intreb, bujiile, fisele, furtul de curent, IACul, MAPul si "Samd" se defecteaza doar cind merge omul in oras cu masina ? Cum de stie masina cind se circula in oras si cind e afara ?
Mai citeste inca o data problema pe care se discuta si poate asa vei intelege:

Citat
...cand este motorul cald se subtureaza fara motiv ... mai ales daca sunt aprinse farurile sau proiectoarele si este deranjant, tremura usor masina, apoi revine

Din ce am observat eu, atunci cand merg la drum lung, cu viteza relativ mare, constant, motorul toarce rotund, uniform, extrem de silentios ( de cateva ori am incercat sa-l pornesc cu toate ca motorul mergea, atat de bine functiona ) Dupa cateva drumuri in Bucuresti insa, incepe sa aiba din simptomele descrise mai sus,   cred ca ancrasarea bujiilor specifica mersului in oras, injectoarele se mai obtureaza partial, calitatea benzinei, apa din benzina, etc... duc  spre aceasta nemultumire,.... parerea mea !
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #76 : 13.Ian.2011, 07:37:24 p.m. »
Da, am citit topicul si imi mentin parerea; nu e vorba de DEFECTAREA celor mai sus pomenite, ci de nefunctionarea lor optima. Iar faptul ca-si ies din parametrii nominali se simte cel mai mult la ralenti, asta e ideea :) Par examplu, la drum lung si viteza mare, o scanteie "ratata" a unei bujii nu se simte ca la ralenti. Un filtru de aer imbacsit, furtune de vacuum crapate, samd samd. Pe masura ce o masina devine mai veche, toate iesirile astea din tolerante la diverse piese se aduna si dau un comportament ciudat; pragmatic vorbind, atata timp cat merge ... apa, paie si bataie.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #77 : 13.Ian.2011, 08:04:22 p.m. »
Pe masura ce o masina devine mai veche, toate iesirile astea din tolerante la diverse piese se aduna si dau un comportament ciudat; pragmatic vorbind, atata timp cat merge ... apa, paie si bataie.
Nu sint un ageamiu in domeniu. Din 1978 tot studiez comportamente de defecte auto si le elimin. :)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #78 : 13.Ian.2011, 09:42:01 p.m. »
Parca am vorbi limbi diferite.
Daca o baterie nu mai are strop de curent nu porneste impinsa,iar daca are de o "scanteie" porneste chiar daca e suzuki si chiar daca e impinsa sau trasa.Producatorul nu recomanda o astfel de pornire,dar ce mai conteaza o data,nu? :D
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #79 : 16.Ian.2011, 01:08:30 a.m. »
Eu, cand am intrebat daca v-ati pornit masina, avand bateria complet descarcata, prin impingere, ma refeream la SX4. E drept ca nu am mentionat explicit, dar parca topicul era despre SX4. Acuma eu nu contest ca se poate porni prin impingere o Dacia 1100, 1300 sau un BMW puscat, dar masinile cu imobilizator nu prea cred ca pot fi pornite asa. Altfel, imo ar fi complet inutil...
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)