Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58085 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #60 : 13.Ian.2011, 10:03:52 a.m. »
1. Nu prea ai priceput ce am spus.
2. O baterie  tine in functie de modul de exploatare.
3. In regim TAXI poti sa o incarci in fiecare zi si nu te tine 7 ani,GARANTAT.
1. OK, aici, vad ca intelege fiecare ce vrea si ce-i convine.
2. As mai completa si cu "intretinere". Doar cu exploatarea nu poti duce nimic la o "virsta inaintata".
3. Nu a spus nimeni de folosire masinii in regim de TAXI (vezi pct. 1).

- si-a pornit careva dintre voi masina prin impingere dupa ce i s-a descarcat bateria? Pentru ca sunt tentat sa cred ca nu merge, cel putin cand bateria e descarcata complet...
DA, am pornit-o. Acum nu stiu ce intelegi tu prin "bateria e descarcata complet".
Complet descarcata inseamna sa nu mai ai curent in ea absolut deloc  (sa fie in scurt circuit). Daca te referi la faptul ca bateria nu mai are putere sa dea motorul peste cap, dar ceilalti consumatori sa functioneze cit de cit (claxonul abia sa "ciriie", becurile in bord abia sa pilpiie etc), e alta poveste.
« Ultima Modificare: 13.Ian.2011, 10:12:51 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Geo (SX4Owner)

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 443
  • Gen: Bărbat
  • Happy that i'm not anymore SX4Dreamer
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #61 : 13.Ian.2011, 10:39:57 a.m. »
Referitor la pornitul cu masina impinsa atunci cand nu mai ai baterie... Depinde de autovehicul, de cat a stat nepornita, daca mai exista vapori de benzina in motor, daca circuitul electronic permite si altele. Nu se recomanda acest lucru la cele pe injectie deoarece in acel moment este fortat tot angrenajul de distributie. Ca principiu de pornire, in momentul in care puneti contactul, pompa de benzina porneste cam 3 secunde pentru a face presiune pe circuit pentru injectoare, iar apoi se opreste deoarece nu primeste semnal ca motorul a pornit (rotatiile de pe volanta). In momentul in care cupleaza electromotorul, pornim motorul si volanta se invarte la turatia admisa de calculator intra in functiune din nou pompa de benzina. In cazul in care autovehiculul este impins, dar cu o viteza redusa automat nu se alimenteaza, dar poate sa porneasca cu vaporii de aer ramasi pe circuit (sanse slabe).
As vrea sa mai spun ca m-am paucat sa vad cu este exact la SX4 dar pana la urma sistemul de injectie se aseamana la toate  :)
SAYURI, o gheisa plina de talente
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #62 : 13.Ian.2011, 11:14:52 a.m. »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #63 : 13.Ian.2011, 11:15:54 a.m. »
1. Nu se recomanda acest lucru la cele pe injectie deoarece in acel moment este fortat tot angrenajul de distributie.
2. Ca principiu de pornire, in momentul in care puneti contactul, pompa de benzina porneste cam 3 secunde pentru a face presiune pe circuit pentru injectoare, iar apoi se opreste deoarece nu primeste semnal ca motorul a pornit (rotatiile de pe volanta). In momentul in care cupleaza electromotorul, pornim motorul si volanta se invarte la turatia admisa de calculator intra in functiune din nou pompa de benzina.
1. Asa este. Pornirea prin impingere-tragere nu este indicata dar in caz de forta majora recurgi si la asa ceva chiar daca distributia este pe curele si nu pe lant (distributia poate sari mai usor cind este pe curele).

2. Cit timp pompa de benzina a facut presiune pt injectoare => ele sint deja alimentate cu combustibil, pt a porni motorul nu mai este nevoie decit de aspiratie de aer si scinteie. Aerul il ia din atmosfera, energia electrica pt scintei o ia din ce mai este in baterie sau din socul primit de pe alternator si benzina din ce a alimentat pompa in cele 3 secunde. O data pornit motorul, totul va decurge normal apoi.
In marea majoritate a cazurilor, pt a preveni socurile de tensiune de pornire si pt a usura pornirea motorului, toti consumatorii in afara de circuitul de aprindere vor fi intrerupti => si pompa de benzina nu va functiona in perioada rotirii demarorului.

Ce masina  :-/ :-/ :-/
Dacie 1100 (incarcare pe dinam), Dacie 1300 (distributie pe lant), Oltcit (pompa electrica de DAMAS si distributie pe 2 curele) si BMW pisica (motor 1.9 in 5 cilindri).
« Ultima Modificare: 13.Ian.2011, 11:30:41 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #64 : 13.Ian.2011, 12:00:11 p.m. »
Completare la punctul 1. din mesajul anterior:
Ca sa elimini riscul saririi distributiei de la punct, dupa ce introduci maneta schimbatorului in treapta 2 de viteza si masina a inceput sa ia ceva viteza, ridicarea pisiorului de pe ambreaj nu o faci brusc ci lent exact ca si la pornirea de pe loc in trepta 1 de viteza fara "scirt".
« Ultima Modificare: 13.Ian.2011, 12:03:12 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline danker

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #65 : 13.Ian.2011, 12:19:52 p.m. »
  " Poate cineva sa-mi spuna daca s-a mai intalnit cu astfel de problema: cand este motorul cald se subtureaza fara motiv , nu ramane constant la 800 rot/min, mai ales daca sunt aprinse farurile sau proiectoarele si este deranjant, tremura usor masina, apoi revine. Se poate face ceva in acest sens? La alte masini indiferent de consumatorii pe care ii pui in functiune turatia la relanti ramane perfect constanta. Ce este de facut? "

- Am vrut mai intai sa reamintesc inceputul acestui topic si nedumerirea pe care o manifesta sorin iulian. - nu stiu daca 800rot/min este turatia normala pentru relanti (mi se pare cam mare) insa cred ca aproape toti ne confruntam cu aceasta problema mai mult sau mai putin suparatoare. Din ce am observat eu, atunci cand merg la drum lung, cu viteza relativ mare, constant, motorul toarce rotund, uniform, extrem de silentios ( de cateva ori am incercat sa-l pornesc cu toate ca motorul mergea, atat de bine functiona ) Dupa cateva drumuri in Bucuresti insa, incepe sa aiba din simptomele descrise mai sus,  :( cred ca ancrasarea bujiilor specifica mersului in oras, injectoarele se mai obtureaza partial, calitatea benzinei, apa din benzina, etc... duc  spre aceasta nemultumire,.... parerea mea !
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #66 : 13.Ian.2011, 12:20:40 p.m. »
Dacie 1100 (incarcare pe dinam)
Asta da masina  :clap: :clap: :clap:   - distributia tot pe lant  ;)

Oltcit (pompa electrica de DAMAS si distributie pe 2 curele)
Ma abtin de la dat cu parerea ... da' pun o intrebare - era postrevolutionar ... adica avea curele Pirelli ???

BMW pisica (motor 1.9 in 5 cilindri).
Desi am vazut niste motoare de BMW      ... despre asta de care zici tu nu prea stiu nimic  :(

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #67 : 13.Ian.2011, 12:30:04 p.m. »
- cei cu turatia inconstanta de unde va luati benzina?
Romania, Ungaria, Germania, Franta, Serbia, Grecia ... OMV, Petrom, Mol, Rompetrol, Shell, BP, Elf, Esso, Agip si care draq o mai fi ... doar benzina de 95 ... n-am incercat inca de 98.

O singura data in cei vreo 32 kkm am avut impresia ca dupa ce am pus benzina masina a tras mai prost - in februarie anu' trecut am pus de la Mol (in Tm - "la tribuna") si in primii km mi s-a parut ca abia trage motoru' ... inainte de plinul asta aveam in rezervor benzina de la un OMV din Budapesta.

Prima data cind am sesizat fluctuatia de turatie a fost la aproape 2 luni dupa ce am luat masina ... eram la Munchen la un semafor si Monica a sesizat ca trepideaza stergatoru' din dreapta ... atunci am vazut si pe turometru ca ceva nu e ok ... masina avea undeva pe la vreo 3 kkm.
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #68 : 13.Ian.2011, 01:06:51 p.m. »
Dupa cateva drumuri in Bucuresti insa, incepe sa aiba din simptomele descrise mai sus,  :( cred ca ancrasarea bujiilor specifica mersului in oras, injectoarele se mai obtureaza partial, calitatea benzinei, apa din benzina, etc... duc  spre aceasta nemultumire,.... parerea mea !
Danker, sper sa nu iau iar prea multe injuraturi dar imi expun parerea (parerile). Cuze pt un astfel de mers al motorului sint multiple. Pot fi o combinatie de cauze sau o singura cauza ce duce la acest fenomen.
1. Una din cauze am spus si s-a umplut topicul asta ar fi bateria descarcata (cu voia majoritatii eliminam aceasta cauza);
2. O alta cauza spre care inclin este imbicsirea catalizatorului la mersul in oras OARECUM subturat (chimbari dese de viteza, motor cu mers mult in regim de  ralanti la STOPURI etc.
3. Nu cred in ancrasarea bujiilor la motoarele pe injectie daca e sa avem incredere in electronica masinii de a doza amestecul in functie de cerinte. O bujie (sau toate) se ancraseaza atunci cind motorul incepe sa aiba probleme (supape arse, segmenti terminati etc).
4. Injectoarele la benzinare, cam rar se infunda. La diesel injectoarele se duc in special din cauza parafinei si a motorinei murdare.
5. Da si calitatea benizinei influenteaza mersul unu motor dar asta se vede in special la turatii mari sau la mersul in sarcina.
6. Din cite stiu, apa in benzina, insa nu in exces, face bine intr-un amestec carburant. Cei mai batrini, pe timpul daciilor, stiu ca pt a fece econoimie, in circuitul de alimentare s-a introdus un "injector de apa".


1. Asta da masina       - distributia tot pe lant .
2.  ... adica avea curele Pirelli ???
3. Desi am vazut niste motoare de BMW  ... despre asta de care zici tu nu prea stiu nimic  :(
1. A fost prima mea masina.
2. Iti dai seama ca am schimbat de citeva ori curelele si rolele intinzatoare in 14 ani de zile. Curele Pirelli din pacate nu se mai faceau de ani buni.
3. Baiatul meu are un astfel de BMW sport, in doua portiere de 150 cp. Din cite am inteles, masina e de prin anii '90.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline danker

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #69 : 13.Ian.2011, 01:26:39 p.m. »
- Ce sa zic..... daca la mine dupa un drum lung, motorul toarce foarte frumos, inseamna ca pot reduce numarul cauzelor. tin sa mentionez ca am de aproape 2 ani o baterie Varta 52 Ah, recomandata de catalogul Varta, care intra perfect in locasul special amenajat.



« Ultima Modificare: 13.Ian.2011, 01:41:00 p.m. de danker »
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !