Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58074 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline vidax

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 54
  • Gen: Bărbat
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #40 : 10.Ian.2011, 06:22:10 p.m. »
Deoarece si alti useri posesori de SX4 au observat ca "asa face de noua" este exclus ca vinovata de acest fenomen sa fie bateria. Eu cred ca in electronica masinii exista o bucla de reactie a unui regulator care nu este corect acordat.
Unii, mai putin tehnici, nici macar nu observa acest fenomen, altii il observa dar il ignora iar noi cei care discutam aici suntem stresati din cauza lui.
« Ultima Modificare: 10.Ian.2011, 06:35:43 p.m. de vidax »
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #41 : 10.Ian.2011, 06:39:44 p.m. »
Eu cred ca in electronica masinii exista o bucla de reactie a unui regulator care nu este corect acordat.
Nu contesta nimeni. Un defect poate avea mai multe cauza posibile ce trebuiesc cautate si inlaturate: eu am spus ca este de la baterie, tu ca este din partea electronica. Poate isi mai dau si altii cu parerea asupra altor cauze iar omul va avea de unde alege si va incerca depistarea.

Partea cu bateria se poate depista usor daca e sau nu adevarata cauza prin simpla ei incarcare intr-o noapte.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline costin_bad

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #42 : 10.Ian.2011, 07:09:49 p.m. »
@Laurentiu:
Citat
In concluzie, plecind de la titlul topicului "Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4", am spus ca problema poate surveni de la acumulator (descarcat, imbatrinit, sulfatat etc si care nu mai poate tine curent in el) sau cu multi consumatori in functie. Am gresit cu ceva la afirmatia mea sau cind am sustinut ca ACUMULATORUL poate fi cauza defectului ?
daca vrei sa ai tu ultimul cuvant fie, dar eu am intervenit pe alte probleme, consecutiv aparute in cursul discutiei.
@vidax: atata vreme cat scaderea turatiei de relanti este pana-n 100 rpm, motorul nu se opreste sau hacaie si revenirea este pana-n 1, poate 2 secunde (parca asa am vazut ca este la mine cand intra un consumator important - n-am stat sa masor ca nu mi se pare important- si daca este evident ca nu este din cauza de benzina sau alte cauze neelectrice, mi se pare normal.
Poate fi doar un timp de raspuns mai mare al sistemului de reglaj, fata de sistemele de la alte masini. Acum, ca unii zic ca la alte masini nu se vede, e mai greu de probat. Orice sistem mecanic  si/sau electric prevazut cu un o reglare automata are si un timp de raspuns, diferit de zero, care tine de caracteristicile sistemului si conditiile initiale si de modul in care a fost proiectat.
In definitiv, la relanti, cand masina sta, ce-ti trebuie un timp de raspuns de 0,05 sau 0,1 secunde?
A, in mers, poate ca 0,05 sec este foarte mult.
Inca o data, aceasta intarziere poate apare si datorita puterii reduse generate de motor la relanti, cand o scadere de 100rpm din 700 este vizibila. Ati observat ceva pe la 2000 rpm si mai sus, cand motorul da putere din plin?
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline hugbear

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #43 : 10.Ian.2011, 07:48:39 p.m. »
Asa cum am mai spus si in alt mesaj: cind apare un defect, in primul rind trebuie depistata si indepartata cauza si apoi inlaturat (d)efectul.
Cred ca intai de toate trebuie stabilit daca e un DEFECT sau nu (adica o comportare iesita din norma), abia apoi tratat ca atare.

Parera mea: variatia turatiei motorului la ralanti deriva din faptul ca, la turatie redusa, alternatoarele genereaza putere scazuta; in consecinta, in acest caz consumatorii trag curent din baterie; dupa un timp, acest fapt e sesizat de automatizarea incarcarii care decide ca e nevoie de compensarea puterii (pentru a preveni descarcarea bateriei) si in consecinta comanda cresterea turatiei pana la o valoare corespunzatoare; ciclul se reia.

DACA acest fenomen s-ar manifesta sporadic, ar fi un defect; din moment ce toate SX4 se comporta la fel, inseamna ca e in norma. Daca aceasta norma e corecta (din punct de vedere ingineresc) sau poate duce la imbatranirea prematura a acumulatorului e deja alt topic.

Legat de intrebarea ta privind decuplarea bateriei dupa pornirea motorului, am sa-ti raspund tot cu o intrebare: ce face releul de incarcare cand bateria e "plina"? Singura justificare pentru care bateria ar putea fi lasata conectata ar fi stabilizarea tensiunii la bornele consumatorului, dar circuitele moderne nu se mai "impiedica" de o tensiune nefiltrata.

Pentru un acumulator de 60Ah, curentul de incarcare recomandat este de (1/10)*C=6A. La o tensiune de ~14V rezulta o putere solicitata de 84W. Din cate stiu, alternatorul de pe SX4 are 5kW (rog pe cei ce au date mai precise sa confirme sau sa infirme) deci o rezerva suficienta de putere pentru consumatori, inclusiv sistemul de aprindere.

O sa-ti exemplific printr-o situatie destul de des intalnita: cand, din motive de proasta intretinere, bateria nu mai e in stare sa porneasca demarorul, vine X cu alta masina si cu cabluri de pornire; dupa pornirea motorului se decupleaza cablurile, alternatorul fiind in stare sa suporte cu succes atat consumatorii masinii cat si incarcarea unei baterii suficient de descarcate.
« Ultima Modificare: 10.Ian.2011, 07:51:04 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #44 : 10.Ian.2011, 09:27:04 p.m. »
@Laurentiu: daca vrei sa ai tu ultimul cuvant fie...
Doream doar sa-mi lamuresc si eu niste lucruri de la altii care poate sint in domeniu. Eu ca ing. constructor civilist, consider ca stiu cit trebuie ca sa ma descurc pe unde ajung. Unde nu stiu, intreb. Aici daca se considera ca este polemica, nevoia de a posta sau "a avea ultimul cuvint", ma opresc aici.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #45 : 10.Ian.2011, 09:56:12 p.m. »
Laurentiu n-o mai lua si tu asa in tragic. Nu orice comentariu adresat tie este automat un atac. Si oricum s-a mai zis pe undeva ca n-are nimeni nimic impotriva polemicii. Atata timp cat este mentinuta in limitele a ceea ce e considerat in general "bun simt" polemica nu poate fi decat un lucru bun (daca nu e impinsa la extrem :D).

Haideti sa trecem cu totii peste micile frecusuri generate e comunicarea saracacioasa a limbajului scris si sa ne pastram verva pentru postari la subiect. :good:
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #46 : 10.Ian.2011, 09:58:14 p.m. »
In concluzie la cele postate:PRIETENI nu aveti nevoie de redresor ca accesoriu la masini si nici de a incarca bateria periodic pentru a scapa de variatiile motorului.
Sa fiti cuminti si sa nu schimbati de capul vostru acumulatorul ,ci sa mergeti cu actele autoturismului la un "vanzator" autorizat si el cu ajutorul unui catalog va face alegerea buna pentru voi.
Daca folositi masina doar de sarbatori e bine sa o incarcati pe redresor pentru a-i prelungi viata.
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #47 : 10.Ian.2011, 10:17:11 p.m. »
 1. Fereasca Dumnezeu. Ai tine ocupata intersectia pina iti incarci tu bateria. Tine o noapte numai apartul de radio pornit si vezi daca a doua zi iti mai porneste masina. In cazul asta ce faci ? Ai 3 variante:
a) incarci bateria pe redresor;
b) pornesti masina prin impingere si mergi cu ea fara sa mai pui nici un consumator in functie pina se incarca putin bateria;
c) mergi imediat si cumperi o baterie noua.
Tu ce preferi din toate astea ?

2. OK. Te rog cind vei gasi o explicatie plauzibila, poate mi-o spui si mie. Dpdv electric eu asa vad situ



Referitor la intrebarea 1 eu ti-as recomanda varianta (d) :pornirea motorului cu suntarea bateriei descarcate.
Nu-ti recomand sa pornesti prin impingere.In MANUALUL UTILIZATORULUI la pag 9-3 gasesti mai multe explicatii.
Si ca o corectie:HUMMER nu HAMER.

« Ultima Modificare: 10.Ian.2011, 10:21:27 p.m. de marius34 »
 

Offline miocrl

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #48 : 11.Ian.2011, 12:00:26 p.m. »
apai si daca n-o fi cu banat amu pot sa trag si eu o concluzie si sa adaug ceva

.. precum si de posibilitatile de reglare automata ale UCE.
In prima faza turatia va scadea si acum depinde de UCE.
Daca acesta poate ridica turatia motorului pana la o valoare la care alternatorul sa dea curentii necesari, cred ca o va ridica, si daca nu poate, motorul ar trebui sa cada in nas.
Este ce se intampla aici:Cand apare rezistenta mecanica la motor, sistemul de reglare incearca sa mentina relantiul, ca sa nu moara motorul. Evident ca sistemul are si el niste limite impuse de fabricant, asa ca nu stiu cat va putea sa regleze.

eu nu ma supar sa am ultimul cuvant :D
din cate simt eu problema e de la aceasta reglare facuta de UCE.. BCM sau care modul electronic se ocupa de aceasta bucla lenesa de reglare.
consider ca atata timp at motorul nu moare, cat bateria mea are deja 3 ani jumatate(si multi extra consumatori) ca totul e in parametrii doriti de producator

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #49 : 11.Ian.2011, 12:20:39 p.m. »
@miocrl ... asa cum ti-am spus dupa drive-testu' Oradea - Timisoara ... n-am constatat la masina ta probleme cu relantiul  :clap:
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: