0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.
1. ... inteleg ca nu se poate incarca la un drum scurt ... da' daca drumul dureaza suficient de mult ... sa zicem 10 ore - asta in ipoteza ca incarcarea se face la un curent de 10% din capacitatea bateriei exprimata in Ah ... practic nu stiu cit este curentu' de incarcare in mers ... poza de mai jos zicind ceva de 10 A cu toti consumatorii deconectati:2. L.e. - ciudat mi se pare ca e vorba de masuratori facute la 2000 rpm ... 3. Poti detalia, te rog, ca nu inteleg ce vrei sa spui CitatConsumul va fi mereu mai mare decit incarcarea acumulatorului pe masina.[/b]
Consumul va fi mereu mai mare decit incarcarea acumulatorului pe masina.
Drumul, indiferent ca este scurt sau lung, nu-l vei putea face fara sa folosesti nici un consumator electric.Alternatorul nu este altceva decit un generator electrica care transforma lucrul mecanic produs de motor in energie electrica. se folosec cel putin semnalizatoarele, becurile pe frina si aprinderea pt scintei la bujii, consumul pe zi ce trece va fi mai mare decit incarcarea.
3. La pornirea motorului se va folosi o cantitate mare de energie electrica luata din baterie. Alternatorul, pt a nu sulfata placile acumulatorului, ii va da acestuia cu "pipeta" energie.
nu prea le am cu engleza asa ca nu stiu ce experiment se face acolo
Drumul, indiferent ca este scurt sau lung, nu-l vei putea face fara sa folosesti nici un consumator electric. Alternatorul nu este altceva decit un generator electrica care transforma lucrul mecanic produs de motor in energie electrica. Si cum inca nu s-a inventat perpetum mobile,, toate au pierderi de randament.
Cred ca s-a ales o valoare medie de turatie in care sa fie anihilat consumul pt aprindere si rezistenta interna a acumulatorului. Ti-am spus ca nu prea le am cu engleza asa ca nu stiu ce experiment se face acolo. Releul regulator face toata treaba cu incarcarea. El limiteaza tensiunea pt a nu subincarca sau supraincarca acumulatorul. Alternatorul simplu nu...
La pornirea motorului se va folosi o cantitate mare de energie electrica luata din baterie. Alternatorul, pt a nu sulfata placile acumulatorului, ii va da acestuia cu "pipeta" energie. Si cum in trafic orasenesc se folosec cel putin semnalizatoarele, becurile pe frina si aprinderea pt scintei la bujii, consumul pe zi ce trece va fi mai mare decit incarcarea.
ca sa te citez "transforma lucrul mecanic in energie electrica" + ceva pierderi) toata instalatia electrica a masinii isi ia energia necesara functionarii din baterie si nu din ceea ce produce alternatoru'
Eu am tinut un caranda pe o supernova 4 ani si 7 luni,
asta nu se intampla, nu stiu de ce crede el asa: alternatorul este sursa principala de energie electrica
1. de unde convingerea asta ca in timpul in care motorul functioneaza ...toata instalatia electrica a masinii isi ia energia necesara functionarii din baterie si nu din ceea ce produce alternatoru' ?2. Cum arata "pipeta" asta ?3. S-a masurat curentul debitat de alternator (dupa redresare) cu motorul pornit la 2000 rpm in 2 situatii - cu "accesoriile" oprite si cu ele pornite (in acceptiunea lor "accesoriile" fiind reprezentate de "head light" si "heater motor" ... adica faruri si aeroterma)
3. adevaru' e ca, la drumuri scurte zilnice, e posibil sa nu se incarce cu energia consumata la pornire. Dar asta se va vedea in durata de viata a acumulatorului. Acumulatorul functioneaza mai mult in regim tampon, in care este folosit ca sursa de energie la pornire, apoi este un "buffer" pentru consumuri mai mari. El nu este in regim de incarcare-descarcare decat pe la pornire, zic.
In cazul utilizarii preponderente in oras a autovehiculului, caracterizata prin porniri frecvente, parcursuri scurte (taximetru) bateria se poate descarca (densitate sub 1,24 g / cm³), desi instalatia este corect reglata.Nu lasati bateria descarcata (densitate sub 1,2 g / cm³ ) la temperaturi sub 0°C, deoarece electrolitul ingheata si duce la distrugerea placilor ! Tensiunea releului trebuie sa se mentina la valoarea ( 14,2 ± 0,2 V ). Evitati utilizarea indelungata a bateriilor cu starea de incarcare sub pragul de 70%. Acest lucru echivaleaza cu o subdimensionare capacitiva responsabila de aparitia defectului de suprasolicitare (se pierde dreptul la garantie!). Nota: Ori de câte ori s-a produs o descarcare (de regula accidentala de durata) in regimul stand-by al masinii (masina cu motorul oprit), eliminati cauza si verificati imediat starea de incarcare a bateriei luând masurile ce se impun (vezi capitolul "Regimul de reincarcare"). Pastrati bateria in stare curata si uscata. Depunerea prafului pe suprafata capacului bateriei poate conduce la descarcarea ei in stand-by cu consecinta, suprasolicitarea bateriei .
Ai curajul de a porni masina si apoi sa decuplezi bornele bateriei ?
Aceasta "analiza" (cita energie merge in baterie si cita in instalatie spre consumatori) o face "pipeta".
Din cite vad, curentul este intre 10A si 20A.
Am avut mai multe marci auto pe care daca le bagam in treapta 1 si ridicam usor ambreiajul fara a accelera,pleca usor mentinand turatia la aceeasi valoare
Daca motorul este lasat la relanti, atunci totul depinde de diferenta dintre puterea necesara consumatorilor si functionarii motorului si puterea posibil a fi debitata de alternator la relanti, precum si de posibilitatile de reglare automata ale UCE. In prima faza turatia va scadea si acum depinde de UCE.Daca acesta poate ridica turatia motorului pana la o valoare la care alternatorul sa dea curentii necesari, cred ca o va ridica, si daca nu poate, motorul ar trebui sa cada in nas.