Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58078 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #30 : 10.Ian.2011, 02:02:02 p.m. »
1. ... inteleg ca nu se poate incarca la un drum scurt ... da' daca drumul dureaza suficient de mult ... sa zicem 10 ore - asta in ipoteza ca incarcarea se face la un curent de 10% din capacitatea bateriei exprimata in Ah ... practic nu stiu cit este curentu' de incarcare in mers ... poza de mai jos zicind ceva de 10 A cu toti consumatorii deconectati:

2. L.e. - ciudat mi se pare ca e vorba de masuratori facute la 2000 rpm ...

3. Poti detalia, te rog, ca nu inteleg ce vrei sa spui  :(
Citat
Consumul va fi mereu mai mare decit incarcarea acumulatorului pe masina.
[/b]

1. Drumul, indiferent ca este scurt sau lung, nu-l vei putea face fara sa folosesti nici un consumator electric. Alternatorul nu este altceva decit un generator electrica care transforma lucrul mecanic produs de motor in energie electrica. Si cum inca nu s-a inventat perpetum mobile,, toate au pierderi de randament.

2. Cred ca s-a ales o valoare medie de turatie in care sa fie anihilat consumul pt aprindere si rezistenta interna a acumulatorului. Ti-am spus ca nu prea le am cu engleza asa ca nu stiu ce experiment se face acolo. Releul regulator face toata treaba cu incarcarea. El limiteaza tensiunea pt a nu subincarca sau supraincarca acumulatorul. Alternatorul simplu nu este decit un generator de curent alternativ trifazat.

3. La pornirea motorului se va folosi o cantitate mare de energie electrica luata din baterie. Alternatorul, pt a nu sulfata placile acumulatorului, ii va da acestuia cu "pipeta" energie. Si cum in trafic orasenesc se folosec cel putin semnalizatoarele, becurile pe frina si aprinderea pt scintei la bujii, consumul pe zi ce trece va fi mai mare decit incarcarea.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #31 : 10.Ian.2011, 02:26:00 p.m. »
Drumul, indiferent ca este scurt sau lung, nu-l vei putea face fara sa folosesti nici un consumator electric.
Alternatorul nu este altceva decit un generator electrica care transforma lucrul mecanic produs de motor in energie electrica.
 se folosec cel putin semnalizatoarele, becurile pe frina si aprinderea pt scintei la bujii, consumul pe zi ce trece va fi mai mare decit incarcarea.
Si totusi ... de unde convingerea asta ca in timpul in care motorul functioneaza si deci alternatoru' produce ceva (sau ... ca sa te citez "transforma lucrul mecanic in energie electrica" + ceva pierderi) toata instalatia electrica a masinii isi ia energia necesara functionarii din baterie si nu din ceea ce produce alternatoru'  :-/ :-/ :-/

3. La pornirea motorului se va folosi o cantitate mare de energie electrica luata din baterie. Alternatorul, pt a nu sulfata placile acumulatorului, ii va da acestuia cu "pipeta" energie.
Cum arata "pipeta" asta ?

nu prea le am cu engleza asa ca nu stiu ce experiment se face acolo
S-a masurat curentul debitat de alternator (dupa redresare) cu motorul pornit la 2000 rpm in 2 situatii - cu "accesoriile" oprite si cu ele pornite (in acceptiunea lor "accesoriile" fiind reprezentate de "head light" si "heater motor" ... adica faruri si aeroterma)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline costin_bad

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #32 : 10.Ian.2011, 02:46:34 p.m. »
@Laurentiu
Ma tem ca nu este chiar asa.
Citat
Drumul, indiferent ca este scurt sau lung, nu-l vei putea face fara sa folosesti nici un consumator electric. Alternatorul nu este altceva decit un generator electrica care transforma lucrul mecanic produs de motor in energie electrica. Si cum inca nu s-a inventat perpetum mobile,, toate au pierderi de randament.
1. d.p.d.v. fizic asa este, dar fabricantul are grija ca sistemul sa furnizeze mai multa energie electrica decat cea consumata, in conditiile de nemodificare constructiva.
Citat
Cred ca s-a ales o valoare medie de turatie in care sa fie anihilat consumul pt aprindere si rezistenta interna a acumulatorului. Ti-am spus ca nu prea le am cu engleza asa ca nu stiu ce experiment se face acolo. Releul regulator face toata treaba cu incarcarea. El limiteaza tensiunea pt a nu subincarca sau supraincarca acumulatorul. Alternatorul simplu nu...
2. acolo sunt probe de testare a alternatorului, primul de mers in gol, fara nici un consumator, al doilea de mers in sarcina, cu consumatori, faruri si AC, pare-mi-se. Se verifica inscrierea tensiunii generate in zonele hasurate de pe fiecare grafic (functie si de temperatura). Turatia nu este cea de relanti, pentru ca acolo motorul nu genereaza putere semnificativa, si deci nici generatorul nu va avea de unde sa dea- (Asta e valabila mai mult pentru proba in sarcina, caci tensiune da si la relanti, dar nu putere semnificativa). Relantiul este doar o turatie de mentinere in functie a sistemului motor. In mers, cred ca 2000 rpm este o turatie medie la care, probabil, sta motorul intr-o perioada de timp- un drum. La turatia aia se si consuma, se si genereaza energie electrica.
Citat
La pornirea motorului se va folosi o cantitate mare de energie electrica luata din baterie. Alternatorul, pt a nu sulfata placile acumulatorului, ii va da acestuia cu "pipeta" energie. Si cum in trafic orasenesc se folosec cel putin semnalizatoarele, becurile pe frina si aprinderea pt scintei la bujii, consumul pe zi ce trece va fi mai mare decit incarcarea.
3. adevaru' e ca, la drumuri scurte zilnice, e posibil sa nu se incarce cu energia consumata la pornire. Dar asta se va vedea in durata de viata a acumulatorului.
Acumulatorul functioneaza mai mult in regim tampon, in care este folosit ca sursa de energie la pornire, apoi este un "buffer" pentru consumuri mai mari. El nu este in regim de incarcare-descarcare decat pe la pornire, zic.
Esential este ca alternatorul sa poata furniza un curent mai mare decat curentul tuturor consumatorilor posibili (inclusiv cel de incarcare accu) si sa aiba timp pentru accu sa i-l dea, pentru simplul motiv ca puterea electrica generata este putere mecanica (parte) consumata din motor, basca pierderile. Deci cu cat mergi mai mult, cu atat se genereaza energie electrica.
Eu am tinut un caranda pe o supernova 4 ani si 7 luni, si l-am dat la redresor: 1. cand am uitat farurile aprinse 2 zile vara la mare si 2. intr-o iarna cand nu am mers 3 saptamani. In rest, daca nu se scurtcircuita un element, cre' ca mai mergea.
Scuze de dizertatia lunga.
@adrian_r5
Citat
ca sa te citez "transforma lucrul mecanic in energie electrica" + ceva pierderi) toata instalatia electrica a masinii isi ia energia necesara functionarii din baterie si nu din ceea ce produce alternatoru'
adrian, asta nu se intampla, nu stiu de ce crede el asa: alternatorul este sursa principala de energie electrica.
« Ultima Modificare: 10.Ian.2011, 02:50:17 p.m. de costin_bad »
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #33 : 10.Ian.2011, 02:56:45 p.m. »
Eu am tinut un caranda pe o supernova 4 ani si 7 luni,
Te-am batut  >:)   
Am avut o Varta (parca de 45 Ah) cu intretinere ... m-a tinut din martie 1996 pina in 2002 in simbata Pastelui cind a murit brusc: joi seara am mers cu masina, totul a fost ok iar simbata dimineata cind am dat la cheie ... pauza, nici macar nu mai tragea electromagnetul, ce sa mai vorbim de demaror ... am incercat sa o incarc dar nici un rezultat ...
In cei 6 ani a functionat ireprosabil, tot ce i-am facut a fost completarea cu 1 l apa distilata (in timp, nu deodata); a fost pe un Renault 5 de 1100 cmc, releul de incarcare era unul electronic facut de mine (cel original era stricat) ... singurul "eveniment" a fost cind s-a stricat o dioda din puntea redresoare (cred ca s-a defectat cind am dat curent la un Tico ...)


asta nu se intampla, nu stiu de ce crede el asa: alternatorul este sursa principala de energie electrica
Pai stiu ... asta incerc sa aflu ... "de ce crede el asa"   >:D<
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #34 : 10.Ian.2011, 02:58:51 p.m. »
1. de unde convingerea asta ca in timpul in care motorul functioneaza ...toata instalatia electrica a masinii isi ia energia necesara functionarii din baterie si nu din ceea ce produce alternatoru' ?
2. Cum arata "pipeta" asta ?
3. S-a masurat curentul debitat de alternator (dupa redresare) cu motorul pornit la 2000 rpm in 2 situatii - cu "accesoriile" oprite si cu ele pornite (in acceptiunea lor "accesoriile" fiind reprezentate de "head light" si "heater motor" ... adica faruri si aeroterma)
1. Ai curajul de a porni masina si apoi sa decuplezi bornele bateriei ? Nu am spus ca TOATA energia electrica produsa de alternator ajunge in baterie.
Hai ca s-o iau de la capat: Alternatorul va furniza in paralel curent electric atit spre baterie cit si spre instalatia electrica (consumatori). In functie de starea bateriei, incarcarea se va duce mai mult sau mai putin spre consumatori. Daca bateria este incarcata, energia va merge spre consumatori iar daca bateria e partial descarcata, energia va merge mai mult spre baterie iar surplusul spre consumatori.
Aceasta "analiza" (cita energie merge in baterie si cita in instalatie spre consumatori) o face "pipeta".
2. "Pipeta" este releul regulator de tensiunne. Cum arata ? Depinde de fabricant. Unele pot fi inglobate direct in alternator iar altele montate extern in niste cutii de protectie.
3. Din cite vad, curentul este intre 10A si 20A. Poti incarca un acumultor de 36Ah cu acest curent in 2-4 ore insa in scurt timp il sulfatezi.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #35 : 10.Ian.2011, 03:15:34 p.m. »
3. adevaru' e ca, la drumuri scurte zilnice, e posibil sa nu se incarce cu energia consumata la pornire. Dar asta se va vedea in durata de viata a acumulatorului.
Acumulatorul functioneaza mai mult in regim tampon, in care este folosit ca sursa de energie la pornire, apoi este un "buffer" pentru consumuri mai mari. El nu este in regim de incarcare-descarcare decat pe la pornire, zic.

http://www.rombat.ro/index.php/ro/instructiuni-de-exploatare/baterii-de-pornire
Citat
In cazul utilizarii preponderente in oras a autovehiculului, caracterizata prin porniri frecvente, parcursuri scurte (taximetru) bateria se poate descarca (densitate sub 1,24 g / cm³), desi instalatia este corect reglata.
Nu lasati bateria descarcata (densitate sub 1,2 g / cm³ ) la temperaturi sub 0°C, deoarece electrolitul ingheata si duce la distrugerea placilor !

Tensiunea releului trebuie sa se mentina la valoarea ( 14,2 ± 0,2 V ).

Evitati utilizarea indelungata a bateriilor cu starea de incarcare sub pragul de 70%. Acest lucru echivaleaza cu o subdimensionare capacitiva responsabila de aparitia defectului de suprasolicitare (se pierde dreptul la garantie!).

Nota: Ori de câte ori s-a produs o descarcare (de regula accidentala de durata) in regimul stand-by al masinii (masina cu motorul oprit), eliminati cauza si verificati imediat starea de incarcare a bateriei luând masurile ce se impun (vezi capitolul "Regimul de reincarcare"). Pastrati bateria in stare curata si uscata. Depunerea prafului pe suprafata capacului bateriei poate conduce la descarcarea ei in stand-by cu consecinta, suprasolicitarea bateriei .
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline costin_bad

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #36 : 10.Ian.2011, 03:34:16 p.m. »
Citat
Ai curajul de a porni masina si apoi sa decuplezi bornele bateriei ?
Asta tine de cu totul altceva. Alternatorul este un generator real de tensiune electrica, nu ideal. Deci are o rezistenta electrica interna (fata de cele ideale, care o au egala cu zero). Daca decuplezi accu, curentul de incarcare al accu va fi zero, deci caderea de tensiune datorata acestui curent prin rezistenta interna a alternatorului va dispare, deci la bornele de iesire ale alternatorului tensiunea va creste.
Citat
Aceasta "analiza" (cita energie merge in baterie si cita in instalatie spre consumatori) o face "pipeta".
Releul regulator nu "pipeteaza" stanga-dreapta, doar mentine tensiunea generata in limitele prescrise de fabricant si verificate prin graficele date de adrian. Cum ar putea-o face, cand toti consumatorii sunt legati "hard" in paralel la bornele alternatorului? Ar trebui sa ai circuit de accu si circuite de consumatori, altii.
Acumulatorul isi ia curent in functie de starea sa de descarcare si de tensiunea generata de alternator. Ai aici 2 surse de tensiune puse in paralel si, cum inevitabil, sunt diferite ca valoare, se va stabili un curent de la sursa cu tensiunea mai mare (alternator) catre sursa cu tensiune mai mica (accu). Curentul este dat de diferenta de tensiune, rezistentele lor interne, etc.
Citat
Din cite vad, curentul este intre 10A si 20A.
Nu se incarca accu cu acesti curenti. Curentii astia trebuie debitati de alternator in conditiile date, ca o verificare a bunei functionari. Probabil ca nu stau la service sa-i ridice caracteristica I=f(u, rpm, etc.)
Accu isi ia singur curentul, ca sa zic asa. Alternatorul nu e sursa de curent constant.
Cazul taximetristilor nu prea e de SX4. Sau invers, SX4 nu e de taximetrie, are alta clasa.

ca sa fim si pe topic, daca subturarea apare doar pentru scurta vreme la conectarea unui consumator important si revine repede (cateva secunde?) la turatia nominala si este si mentinuta, atunci este normal. Poate doar durata de revenire sa fie anormal de lunga. Poate trebuie verificate si starea conexiunilor electrice care pot da rezistente de contact marite, legaturi catre masa.
daca subturarea este aleatoare si nelegata de consumatori electrici, atunci e din alta parte.
« Ultima Modificare: 10.Ian.2011, 03:48:36 p.m. de costin_bad »
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #37 : 10.Ian.2011, 04:07:36 p.m. »
OK Costine, admit ca cele scrise de tine sint cele reale. Poate ai facut cursuri de specialitate (electro sau altele in domeniu) insa pun si eu o intrebare " in sens invers":
avem un acumulator descarcat montat pe masina care nu mai poate porni motorul; pornim motorul prin impingere/tragere si imediat dupa pornirea lui cuplam unul sau mai multi consumatori electrici (aprindem farurile sau avaria, pornim ACul sau stergatoarele etc). Ce se va intimpla cu motorul termic ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline costin_bad

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #38 : 10.Ian.2011, 04:29:06 p.m. »
Situatia expusa de tine este cea cu un consum maxim sau catre maxim. Deci se va cere motorului o putere Pelectr.
Daca motorul va fi dus la turatia de 2000-2500-3000 rpm, atunci estimez ca alternatorul va genera sufienta putere ca sa poata sustine curentii tuturor consumatorilor.
Daca motorul este lasat la relanti, atunci totul depinde de diferenta dintre puterea necesara consumatorilor si functionarii motorului si puterea posibil a fi debitata de alternator la relanti, precum si de posibilitatile de reglare automata ale UCE.
In prima faza turatia va scadea si acum depinde de UCE.
Daca acesta poate ridica turatia motorului pana la o valoare la care alternatorul sa dea curentii necesari, cred ca o va ridica, si daca nu poate, motorul ar trebui sa cada in nas.
Este ce se intampla aici:
Citat
Am avut mai multe marci auto pe care daca le bagam in treapta 1 si ridicam usor ambreiajul fara a accelera,pleca usor mentinand turatia la aceeasi valoare
Cand apare rezistenta mecanica la motor, sistemul de reglare incearca sa mentina relantiul, ca sa nu moara motorul. Evident ca sistemul are si el niste limite impuse de fabricant, asa ca nu stiu cat va putea sa regleze.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #39 : 10.Ian.2011, 04:41:21 p.m. »
Daca motorul este lasat la relanti, atunci totul depinde de diferenta dintre puterea necesara consumatorilor si functionarii motorului si puterea posibil a fi debitata de alternator la relanti, precum si de posibilitatile de reglare automata ale UCE.
In prima faza turatia va scadea si acum depinde de UCE.
Daca acesta poate ridica turatia motorului pana la o valoare la care alternatorul sa dea curentii necesari, cred ca o va ridica, si daca nu poate, motorul ar trebui sa cada in nas.
In concluzie, plecind de la titlul topicului "Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4", am spus ca problema poate surveni de la acumulator (descarcat, imbatrinit, sulfatat etc si care nu mai poate tine curent in el) sau cu multi consumatori in functie. Am gresit cu ceva la afirmatia mea sau cind am sustinut ca ACUMULATORUL poate fi cauza defectului ?

Asa cum am mai spus si in alt mesaj: cind apare un defect, in primul rind trebuie depistata si indepartata cauza si apoi inlaturat (d)efectul.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!