Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58070 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #280 : 15.Ian.2013, 10:21:29 a.m. »
In cazul asta ma asteptam sa dureze 24 de ore incarcarea bateriei, de ce o fi ajuns la 16V si fierbea asa repede? S-a dus redresorul? O sa incerc cu altul in weekend.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #281 : 16.Ian.2013, 09:27:01 a.m. »
Bateria nu era moarta,avea 12.7V, dar in sarcina scadea mult.

La inceput incarca cu 14.7 si dupa 2 ore l-am deconectat pt ca ajunsese tensiunea la bornele bateriei la 16.1.

Bateria arata 15.7v si bolboroseste (firebe). E rece la atingere. Sta de 2 ore doar, si pe ampermetru inseriat arata 1.5A.

In cazul asta ma asteptam sa dureze 24 de ore incarcarea bateriei, de ce o fi ajuns la 16V si fierbea asa repede?
Din cele relatate pana acum, eu cred ca bateria este suficient de buna pentru anii ei (12.7V in repaos, dupa 2 ore de incarcare ajunge la o incarcare de 15.7V cu 1.5A. Eu zica ca defectul cu "in sarcina scadea mult" este din alta parte; electromotor (semi)defect; poate un RK si o schimbare de perii i-ar prinde bine.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #282 : 16.Ian.2013, 10:43:28 a.m. »
Am masurat-o azi, 12.6V, dupa 24 de ore de stat afara, si facut 3 drumuri scurte. La relanti (800rpm) are 14.4. Posibil sa fie din cauza ca are doar 180DIN? Asta si electronica sensibila de pe smart sa dea erori la pornire. Ca motorul porneste de fiecare data, nu el e buba.

Va multumesc pt sfaturi. Daca reuesc sa re-etansez bateria (primele incercari n-au dat rezultate prea bune,azi am observat un pic de acid intr-un colt). Nu vreau sa cred ca are electromotorul ceva, e cam scump :)) O sa o tin sub observatie. Bateria originala a tinut 6 ani, a picat tot intr-o iarna pe ger, iar inlocuitoarea ei e pe suzuki acum, ca am luat de 55ah si m-am gandit ca ii sade mai bine in suza, mai ales ca ea e pornita mai rar.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline VAXXi

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #283 : 16.Ian.2013, 03:13:53 p.m. »
Alo, alo. Alternatorul nu are nimic; daca tu masori 14,4 V la bornele bateriei montate pe masina cu motorul pornit, ESTE FOARTE BINE. Daca ai masurat insa 15,7 V la borne cu bateria deconectata de la redresor/alternator, NU E BINE; o baterie noua are maxim 13-13,5 V la borne.

16 V la incarcare deja e prea mult, dupa cum e detaliat aici, ala deja e regim de desulfatare (reconditionare) care nu trebuie tinut prea mult timp. Daca ai "fiert-o", inseamna ca ai scos apa din electrolit si ar trebui sa completezi cu apa distilata.

Scurgerile de electrolit pot sa provoace coroziune la borne (acidul din electrolit + plumbul bornelor), si o sa vezi pudra alba in jurul bornelor si pe baterie (vezi ca-i toxica la atingere). Poate ar merita sa cureti si bornele daca tot faci gimnastica la demontare/montare  :)

Inca o chestie de bagat la cap - The following is common for a six-cell automotive lead-acid battery at room temperature:

    Quiescent (open-circuit) voltage at full charge: 12.6 V
    Fully discharged: 11.8 V
    Charge with 13.2–14.4 V
    Gassing voltage: 14.4 V
    Continuous-preservation charge with max. 13.2 V
    After full charge the terminal voltage will drop quickly to 13.2 V and then slowly to 12.6 V
    Open circuit voltage is measured 12 hours after charging to allow surface charge to dissipate and enable a more accurate reading.
    All voltages are at 20 °C, and must be adjusted -0.022V/°C for temperature changes (negative temperature coefficient - lower voltage at higher temperature).

The open circuit voltage, is measured when the engine is off and no loads are connected. It can be approximately related to the charge of the battery by:
Open circuit voltage    Approximate charge    Relative acid density
12 V    6 V
12.60 V    6.32 V    100%    1.265 g/cm3
12.35 V    6.22 V    75%    1.225 g/cm3
12.10 V    6.12 V    50%    1.190 g/cm3
11.95 V    6.03 V    25%    1.155 g/cm3
11.70 V    6.00 V    0%    1.120 g/cm3

Ah, si poate muta cineva ultimele posturi la topicul cu redresorul, care si ala ar trebui mutat de la sectiunea SX4 la "diverse".
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #284 : 16.Ian.2013, 03:31:28 p.m. »
15.7 avea pusa pe redresor, dupa aproape 2 ore de incarcare, si dupa inca 15 min ajunsese la 16.1 si am oprit redresorul (un transformator cu diode dupa descrierea proprietarului unitatii,  mic, din 1985). Nu cred ca stie program de desulfatare etc.

Pe masina a 2-a zi (azi) avea 12.6. La relanti 14.4, la 2500 14.7, masurat cu multi consumatori porniti (ca la testul pt acordarea garantiei pe baterie).

Alternatorul e ok (poate incarca un pic prea mult), bateria pare si ea ok, dar totusi la pornire unele sisteme electronice dau eroare atunci cand bateria e mai obosita (dupa 2 sapt de mers in oras, numai drumuri scurte, ger, etc). In perioada concediului am facut mai mult drumuri lungi, si atunci n-a fost nici o problema.

Posibil sa fie bateria inadecvata, prea putina putere la pornire. O sa le inversez iar intre masini, sa vedem cum se comporta fiecare.

Multumesc si scuze pt offtopic. Trebuia intr-adevar pe topicul cu redresor :">
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline sx4 sedan 2009

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #285 : 16.Ian.2013, 04:34:10 p.m. »
Pentru BXXENL.
Daca vrei sa incerci sa lipesti la loc capacul pot sa-ti spun ca merge cu poxilina ,dai un snur continuu de poxilina dupa ce ai framantat foarte bine cele 2 amestecuri ( cand este cald atunci e bun pentru lipit ) dai pe margine fara a astupa evacuarea din laterale pentru gaze. Apesi bine capacul si lasi  o greutate pe acumulator mai bine de 6 ore pentru a se intari. DEPINDE DE TINE cat de bine iti va iesi lipitura fara sa curga acidul.
Pot sa-ti garantez ca eu am lipit un acumulator foarte bine cu Poxilina si ti-am dat un pont pe care nu l-am spus decat unui prieten.Bafta. :prty:
http://www.poxilina.com.ro/
Incarca acumulatorul la un curent cat mai mic cu putinta si evita fierberea.
« Ultima Modificare: 16.Ian.2013, 04:40:06 p.m. de sx4 sedan 2009 »
 

Offline hugbear

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #286 : 16.Ian.2013, 08:42:35 p.m. »
Incarcare rapida la curent mic + descarcare rapida in sarcina = scadere de capacitate; pare sulfatata.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #287 : 16.Ian.2013, 08:48:20 p.m. »
E si asta o posibilitate. Desi bateria nu a "murit" niciodata, motorul a pornit de fiecare data, intr-o singura zi a invartit greu, dar tot a pornit in 2-3 secunde maxim, si in ziua respectiva am facut bucuresti-calarasi-bucuresti-buzau. Daca face din nou figuri curand, o schimb, nu-mi mai bat capul sa incerc sa ies din iarna cu ea.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #288 : 17.Ian.2013, 09:39:14 a.m. »
Daca ai masurat insa 15,7 V la borne cu bateria deconectata de la redresor/alternator, NU E BINE; o baterie noua are maxim 13-13,5 V la borne.
O mica observatie e de facut aici: la un acumulator, niciodata nu i se face o masuratoare IMEDIAT dupa deconectarea de la redresor - nu este concludenta. Masuratoarea trebuie efectuata dupa cel putin 1-2 ore de la terminarea incarcarii iar daca tensiunea ramine la valoarea de 13-13.5V, acumulatorul este bun.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline VAXXi

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #289 : 17.Ian.2013, 03:09:28 p.m. »
Masuratoarea trebuie efectuata dupa cel putin 1-2 ore de la terminarea incarcarii iar daca tensiunea ramine la valoarea de 13-13.5V, acumulatorul este bun.

Conform Wikipedia, chiar 12 ore, vezi ce-am postat mai sus: "Open circuit voltage is measured 12 hours after charging to allow surface charge to dissipate and enable a more accurate reading."
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995