Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58068 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #270 : 14.Ian.2013, 06:50:26 p.m. »
Are tub de ventilatie, speram sa nu bubuie bateria.

nu pot s-o incui din yala, doar sa o descui.
Tubul de ventilatie e pentru eliminarea surplusului de gaze ce se formeaza in timpul incarcarii chit ca e pe masina sau chit ca e pe redresor.

Daca faci incarcarea cu 10% din capacitatea ei (3,6 A), o poti lasa cca 10 ore la incarcat. Daca o incarci cu un curent mai mare, timpul se va diminua proportional cu cresterea curentului. La o incarcare cu 5 A, poti lasa acumulatorul cam 7 ore la incarcat. In timpul incarcarii trebuie sa fii atent ca temperatura acumulatorului sa nu creasca prea mult (se poate incalzi insa sa nu friga) iar fierberea (o sfaraiala in interior) sa se faca cit mai spre sfarsitul incarcarii. Incarcarea se face in spatiu ventilat. Nu are de ce sa bubuie bateria daca nu e defecta. Si pe masina i se face o incarcare asa ca n-are rost sa te sperii.

Descui masina din telecomanda -> deschizi capota -> inchizi portiera si o incui din telecomanda -> demontezi borna de [ - ] apoi cea de [ + ] -> desfaci surubul de fixare a acumulatorului de pe masina -> inchizi capota masinii. Cind revii la masina, descui cu cheia portiera dupa care ai acces la capota si montezi in ordine inversa acumulatorul ( fixezi bateria pe masina -> montezi borna de [ + ] -> montezi borna de [ - ] ).
« Ultima Modificare: 14.Ian.2013, 06:59:14 p.m. de suzukisx4x4 »
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #271 : 14.Ian.2013, 07:16:44 p.m. »
Asa am facut, dar cu pas suplimentar scoaterea sigurantei de la alarma. Ca daca incui masina se activeaza alarma si daca deconectez bateria piuie disperata pana i se descarca acumulatorul ei.

Acum am desfacut deja capacul, e cam compromis. Sa vad cum il sigilez la loc :))

Intre timp a pocnit petarda de redresor.

Cred ca ma sui pe bicicleta si ma duc in carrefour sa-mi iau o baterie :))
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #272 : 14.Ian.2013, 07:28:01 p.m. »
Intre timp a pocnit petarda de redresor.
Poate i s-a dus doar siguranta.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #273 : 14.Ian.2013, 07:34:38 p.m. »
Se misca suportul de la siguranta, si cred ca a atins un fir sasiul. N-am de unde sa iau siguranta din aia, e din 1985 redresorul :good:

Acum am de ales intre a resigila bateria (super glue din belsug si niste silicon), sa repar redresorul, si sa o las la incarcat peste noapte...sau sa-mi iau alta si sa ma resemnez ca a tinut 4.5ani.. :dknw:
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #274 : 14.Ian.2013, 09:52:33 p.m. »
Am gasit un creion de tensine la 12v prin casa, am luat siguranta din el si am pus-o in redresor, era mai scurta dar i-am pus un arculet. Incarca cu 1.5A (am inseriat ampermetru) redresorul asta, sa o las 24 de ore? Este excesiv? Bateria nu era moarta,avea 12.7V, dar in sarcina scadea mult, motorul invartea  si pornea relativ ok, nu ca vara dar nici nu era lesinat, insa toate sistemele auxiliare dadeau erori, ESP< ABS< servo..se aprindeau beculetele dupa pornire si ramaneau aprinse pana la urmatoarea repornire.

Inca n-am dat foc la nimic, deci nu cred ca s-a terminat aventura.

Dupa ce se incarca bateria o sa lipesc capacul cu superglue pe interior si ii  silicon pe exterior. Sper sa tina.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #275 : 14.Ian.2013, 10:26:00 p.m. »
Cred ca ma sui pe bicicleta si ma duc in carrefour sa-mi iau o baterie
Pai nici Smartu' nu-ti porneste  :-/

o sa lipesc capacul cu superglue pe interior si ii  silicon pe exterior. Sper sa tina.
Speranta moare ultima  ;)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #276 : 14.Ian.2013, 11:03:37 p.m. »
Smartu e cel care face figuri. Suza e la Constanta. Ea merge, nu are greturi la baterie, daca porneste e ok. Smartu porneste si el, dar fara esp,abs, esp, si pe tester da tot felul de erori ciudate :(

Bateria arata 15.7v si bolboroseste (firebe). E rece la atingere. Sta de 2 ore doar, si pe ampermetru inseriat arata 1.5A. E ok sa o las pana dimineata (un total de 10 ore)?
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #277 : 15.Ian.2013, 09:36:31 a.m. »
Incarca cu 1.5A (am inseriat ampermetru) redresorul asta
Ampermetrul l-ai montat pe primarul redresorului (la stecherul de 220V) sau pe secundar (pe unul din firele ce duc spre baterie)  :-/

1.5A mi se pare extrem de putin pentru un redresor facut in 1985. Un 4A sau 5A mai inteleg dar 1.5A.......
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #278 : 15.Ian.2013, 09:46:20 a.m. »
Posibil sa fi procedat eu gresit. Am scos un crocodil de pe borna bateriei pus ampermetrul  intre el si borna bateriei.

E posibil sa fi puscat ceva prin el cand a facut scurtul ala...sa o fi luat razna putin.

La inceput incarca cu 14.7 si dupa 2 ore l-am deconectat pt ca ajunsese tensiunea la bornele bateriei la 16.1. Se auzea cum fierbe, dar nu se incinsese. Mi s-a parut cam mult 16v. :dknw:

De dimineata a pornit foarte bine (a invartit repede, cu putere, a pornit fara erori), dar nu stiu cat e de la incarcare si cat de la faptul ca a stat in casa bateria.

Sa vad cum se comporta etansarea asta cu superglue si silicon, si daca e ok poate investesc intr-un redresor mai de soi. Daca nu, baterie  noua :ochiu:
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #279 : 15.Ian.2013, 10:07:03 a.m. »
Am scos un crocodil de pe borna bateriei pus ampermetrul  intre el si borna bateriei.
E corect cum ai procedat.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein