Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58075 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #200 : 31.Aug.2011, 10:41:37 p.m. »
acu', chiar ca nu mai inteleg:1. ce treaba are inchiderea centralizata? pana acum asta nu a mai aparut in ecuatie...
Turatie scade pentru citeva secunde si am zis sa introduc un consumator pentru un timp scurt iar inchiderea centralizata mi s-a parut potrivita pt. acest lucru ... uneori am bracat putin volanu' tot cu acelasi scop. In ambele situatii la aceste manevre a crescut turatia (adica s-a facut o "compensare")


2. mai ales, discutam despre regimul tranzitoriu in care un consumator este conectat si sistemul regleaza turatia, mai repede sau mai incet, sau dupa cum imi pare este vorba de un regim constant, in care NU se conecteaza nici un consumator, dar turatia variaza usor? caci asa sunt lucruri diferite...
Ventilatorul aerotermei este un consumator, dar cred ca si ventilatorul radiatorului este un consumator mai puternic. La SX4 nu stiu cate trepte are, pe la altele are 2 trepte, prima pentru motor, a doua, mai puternica pentru AC. Poate trepidatia de care zici a aparut cand a pornit GMV.
Se poate ca scaderea de turatie sa apara la pornirea GMV - asa cum am spus n-am monitorizat functionarea acestuia ... da' in cazu asta mi se pare fireasca intrebarea - de ce cu aeroterma pe treapta 2 nu mai apare scaderea de turatie ?
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline hugbear

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #201 : 31.Aug.2011, 11:23:29 p.m. »
Turatie scade pentru citeva secunde si am zis sa introduc un consumator pentru un timp scurt iar inchiderea centralizata mi s-a parut potrivita pt. acest lucru ... uneori am bracat putin volanu' tot cu acelasi scop. In ambele situatii la aceste manevre a crescut turatia (adica s-a facut o "compensare")

Se poate ca scaderea de turatie sa apara la pornirea GMV - asa cum am spus n-am monitorizat functionarea acestuia ... da' in cazu asta mi se pare fireasca intrebarea - de ce cu aeroterma pe treapta 2 nu mai apare scaderea de turatie ?
Oare pentru ca in treapta a doua consumul e suficient de mare incat sa necesite o putere mai mare pentru care e nevoie de o turatie mai ridicata a motorului? Supozitie de altfel confirmata si de experimentul tau (intuit corect) cu introducerea unui consumator suplimentar. De fapt singurul lucru care face sesizabil (si posibil deranjant) fenomenul e faptul ca la consum mic turatia motorului scade suficient de mult incat orice suprasarcina (comparativ cu un idle "chior", fara sarcina suplimentara) il duce in regim subturat (de unde si trepidatia); in situatia asta ECU intervine si mareste turatia. QED :)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #202 : 01.Sep.2011, 12:17:18 a.m. »
QED :)
Q - la ce se refera  :-/ :-/ :-/

Oare pentru ca in treapta a doua consumul e suficient de mare incat sa necesite o putere mai mare pentru care e nevoie de o turatie mai ridicata a motorului?
wtf ... asa mare diferenta de consum sa fie intre treptele 1 si 2 ale aerotermei  :-/ :-/ :-/

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline hugbear

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #203 : 01.Sep.2011, 01:46:07 a.m. »
Q vine de la "quod" (lat. "ceea ce").
Q.E.D. = "quod erat demonstrandum" = "ceea ce era de demonstrat" = marcheaza finalul unei demonstratii

wtf ... asa mare diferenta de consum sa fie intre treptele 1 si 2 ale aerotermei  :-/ :-/ :-/
:dknw: de ce nu? Nici macar nu conteaza CAT e diferenta ci cat CREDE ECU ca are importanta...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #204 : 01.Sep.2011, 07:43:13 a.m. »
Q vine de la "quod" (lat. "ceea ce").
Asta stiam ... da' n-am prea inteles ce ai vrut sa spui ca ai demonstrat ... adica ce fraza inlocuieste acel "Q"  ;)

Nici macar nu conteaza CAT e diferenta ci cat CREDE ECU ca are importanta...
Pai asta nu miroase a bug pe la soft  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline costin_bad

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #205 : 01.Sep.2011, 09:20:54 a.m. »
Eu cred ca GMVul este un consumator mult mai semnificativ decat aeroterma.

Citat
da' in cazu asta mi se pare fireasca intrebarea - de ce cu aeroterma pe treapta 2 nu mai apare scaderea de turatie ?
Cred ca scaderea de turatie nu mai apare din cauza ca saltul de curent de la treapta I la treapta a IIa este indeajuns de mic, astfel incat motorul sa furnizeze energia necesara fara a mai fi nevoie de compensare din partea ECU. Compensarea fiind deja facuta la trecerea din off in treapta I. Apoi, la pornirea oricarui motor apare un salt de curent de scurta durata, mai mare decat curentul nominal, pana invinge inertia si se stabilizeaza turatia.
Citat
Nici macar nu conteaza CAT e diferenta ci cat CREDE ECU ca are importanta...
Eu as zice ca ECU nu observa diferenta, ci doar urmareste cu prioritate mare, in functionarea la ralanti, sa nu se opreasca motorul, caci orice diferenta de energie ceruta de subsisteme se reflecta in rezistenta mecanica sporita la arborele motor.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #206 : 01.Sep.2011, 10:26:00 a.m. »
Eu cred ca GMVul este un consumator mult mai semnificativ decat aeroterma.
Posibil ... incerc sa ma documentez pe tema asta.

la pornirea oricarui motor apare un salt de curent de scurta durata, mai mare decat curentul nominal, pana invinge inertia si se stabilizeaza turatia.
Nu stiu la ce motor te referi ... da' precizez ca scaderea turatiei se manifesta cu motorul aerotermei pornit. Posibil sa apara la pornirea GMV ... da' perioada in care turatia este scazuta este mai mare decit regimul tranzitoriu de pornire a GMV  :(
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline miocrl

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #207 : 01.Sep.2011, 10:28:24 a.m. »
luminati-ma va rog.. ce e GMV?

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #208 : 01.Sep.2011, 10:35:10 a.m. »
"grupul motoventilator"
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline costin_bad

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #209 : 01.Sep.2011, 10:54:20 a.m. »
Vad ca a explicat adrian ce-i cu GMV, in timp ce scriam.
@adrian_r5: la orice motor electric, fie de GMV, fie aeroterma.
Cat despre perioadele de timp, ar trebui vazut in fata motorului, ca eu, de ex., nu simt cand pleaca GMV ptr. AC, cand sunt la volan.
Ar mai putea fi o sincronizare intamplatoare a pornirii mai multor consumatori, care, altfel, merg in functie de conditiile lor initiale.
Pana la urma, atata vreme cat nu moare motorul, este doar o problema a celor "temposensibili" asa cum spune hugbear. (Creanga ar spune ca e "drobul de sare")
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher