Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58072 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #20 : 09.Ian.2011, 09:23:15 p.m. »
bateria ta este de 60-80A
Acumulatorii sint de anumite CAPACITATI exprimate in Ah (33Ah; 44Ah; 55Ah; 66Ah etc unde Ah=amperi ora)
Deci ... pina la urma aia "60-80" ce sint ... A sau Ah   :-/ :-/ :-/

mai poate alternatorul sa aduca bateria in faza de "baterie incarcata indiferent de consumatori" ?
In ce stadiu (nivel de incarcare) este bateria im momentul in care incepe procesul de aducere a ei in faza de "baterie incarcata indiferent de consumatori"  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #21 : 09.Ian.2011, 09:35:06 p.m. »
1. Deci ... pina la urma aia "60-80" ce sint ... A sau Ah   :-/ :-/ :-/
2. In ce stadiu (nivel de incarcare) este bateria im momentul in care incepe procesul de aducere a ei in faza de "baterie incarcata indiferent de consumatori"  :-/ :-/ :-/
1. Sint Ah. Nu credeam ca te intereseaza si am scris la repezeala. In practica se vorbeste in A (amperi) ca si aici in engleza..Pt mai multe detalii poti studia adresa: http://www.bateriiauto.com/phpeuri/clasificare.php

2. Banuiesc ca in stadiul de baterie noua, abia fabricata (nedepozitata) si incarcata la valoarea maxima. La asta CRED ca s-a referit marius34 in cele scrise de el (te credeam ceva mai perspicace):
Citat
Alternatorul are rol de a incarca,si mentine  bateria incarcata,indiferent de consumatori.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sanduraveica

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #22 : 09.Ian.2011, 09:38:05 p.m. »
     Dorinta mea Laurentiu, a fost numai de te completa si a aduce lamuriri suplimentere fata de ceea ce ai spus. In rest, nu avea rost sa intervin pentru ca am fost de acord. Scuze pt. off-topic.
  • Ignis
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #23 : 09.Ian.2011, 09:59:13 p.m. »
baterie noua, abia fabricata (nedepozitata) si incarcata la valoarea maxima.
Pai si in cazul asat cam care ar fi curentul pe care trebuie sa-l debiteze alternatorul pt. a o aduce in faza de "baterie incarcata indiferent de consumatori".
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #24 : 09.Ian.2011, 11:01:37 p.m. »
Pai si in cazul asat cam care ar fi curentul pe care trebuie sa-l debiteze alternatorul pt. a o aduce in faza de "baterie incarcata indiferent de consumatori".
Imi cer cam multe nestiind ce valori maxime ai pe consumatori, de citi amperi ora este bateria si de ce putere este alternatorul.
Aici se vorbeste la modul general. Am dat doar niste exemple. Teoretic, la o baterie de 80Ah si fara alti consumatori, ca sa o faci sa ajunga la capacitate nominala, ar trebui ca alternatorul sa mearga 10h cu un curent de 8A.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #25 : 10.Ian.2011, 07:59:35 a.m. »
Laurentiu,vorbeam de masini care au fost gandite ca instalatia electrica sa asigure necesarul de curent indiferent de consumatorii "activi" montati de fabrica.Daca ne uitam la prima pagina intrebarea era pe un suzuki nu Dacia 1300 care avea releu de incarcare mecanic(cu  reglaj manual).
Atat "bateria "cat si alternatorul au fost calculate  sa asigure necesarul de curent pentru toti consumatorii autoturismului.
Ce ne sugerezi:ca atunci cand am folosit :farurile,proiectoarele,clima,instalatia audio la maxim si am mai si stat la semafor cu piciorul pe frana,sa scoatem acumulatorul si sa-l punem pe redresor la incarcat?
Atunci cand intervenim in instalatie si cumparam acumulatori de capul nostru, este valabila si teoria ta.
Eu cred ca la Suzuki este o alta problema cu variatia de turatie.
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #26 : 10.Ian.2011, 11:35:15 a.m. »
1. Ce ne sugerezi:ca atunci cand am folosit :farurile,proiectoarele,clima,instalatia audio la maxim si am mai si stat la semafor cu piciorul pe frana,sa scoatem acumulatorul si sa-l punem pe redresor la incarcat?
2. Eu cred ca la Suzuki este o alta problema cu variatia de turatie.

1. Fereasca Dumnezeu. Ai tine ocupata intersectia pina iti incarci tu bateria. Tine o noapte numai apartul de radio pornit si vezi daca a doua zi iti mai porneste masina. In cazul asta ce faci ? Ai 3 variante:
a) incarci bateria pe redresor;
b) pornesti masina prin impingere si mergi cu ea fara sa mai pui nici un consumator in functie pina se incarca putin bateria;
c) mergi imediat si cumperi o baterie noua.
Tu ce preferi din toate astea ?

2. OK. Te rog cind vei gasi o explicatie plauzibila, poate mi-o spui si mie. Dpdv electric eu asa vad situatia.

Spui la un moment dat "Daca ne uitam la prima pagina intrebarea era pe un suzuki nu Dacia 1300 care avea releu de incarcare mecanic(cu  reglaj manual)." Nu conteaza ce masina ai (noua sau veche, Dacie sau HAMER) sau ce fel de releu este (electromecanic sau electronic) functia pe care o face este aceeasi: de a limita tensiunea de incarcare.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #27 : 10.Ian.2011, 12:37:57 p.m. »
Este un concept total gresit. Daca ai un alternator care scoate pina in 40A iar bateria ta este de 60-80A, mai poate alternatorul sa aduca bateria in faza de "baterie incarcata indiferent de consumatori" ?
Sint Ah. Nu credeam ca te intereseaza si am scris la repezeala. In practica se vorbeste in A (amperi) ca si aici in engleza.

Deci ... precum se stie ... graba strica treaba  :(
Mai departe ... daca aia "60-80" am lamurit ca sint Ah ... aia 40 pe care zici ca-i scoate alternatoru' sigur sint A ... Ceea nu pricep eu este de ce un alternator care " scoate pina in 40A" nu poate "sa aduca bateria in faza de baterie incarcata"   :(

PS - e drept ca formularea ta a fost "baterie incarcata indiferent de consumatori"  ... da' pornesc de la prezumtia de nevinovatie ... adica nimeni nu e chiar atit dus cu capu' incit sa incarce alternatoru' cu mai mult de 40 A (adica numarul maxim de consumatori sa fie cel cu care vine masina echipata OEM si pt. care a fost dimensionat alternatoru')
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #28 : 10.Ian.2011, 12:51:48 p.m. »
@ Marius, sa-ti mai dau niste explicatii suplimentare de ce alternatoarele nu vor putea incarca niciodata o baterie la capacitatea maxima:
1. multi soferi isi vor pune pe masina acumulatori cu capacitati mai mari de curent decit cei specificati de fabrica pt consumatorii suplimentari (statii audio puternice de sute de W) adaugati in instalatie;
2. o baterie ca sa poata tine cit mai mult posibil, se va incarca cu un curent mic; accidental se va folosi o incarcare fortata pe "robot" doar cind timpul nu permite asteptarea unei incarcari normale (10-48 ore). O incarcare rapida duce la distrugerea placilor din interiorul bateriei (din cauza reactiei chimice puternice, pasta de Pb sau de Ca va cadea pe fundul bacului punind astfel in scurt circuit placile);
3. un alternator nu va putea niciodata ca intr-un timp foarte scurt (mersul in oras intre o pornire si o oprire) sa acopere pierderea de energie electrica folosita de demaror pt pornirea unui motor;
4. un acumulator, in functie de virsta lui, de temperatura mediului ambiant, de densitatea electrolitului etc, va avea o rezistenta interna mai mare sau mai mica ce trebuie invinsa de alternator.
5. s-a trecut de la incarcare pe dinam la incarcarea pe alternator pt a nu mai depinde de turatia motorului accelerat pt incarcarea acumulatorului (la incarcarea pe dinam, in mersul la ralanti, motorul consuma energia electrica necesara aprinderii din baterie).

Sint doar 5 factori pe care i-am expus aici si din aceasta cauza un acumulator este INDICAT (nu si obligatoriu) ca o data la 2-3 luni sa fie incarcat pe redresor. Consumul va fi mereu mai mare decit incarcarea acumulatorului pe masina. Din aceasta cauza s-au pus acumulatori pe masini caci altfel putea realiza un generator de curent pe baza de magnetou ca la motociletele vechi cu pornire la pedala. Citeste pe siteul celor da la ROMBAT, CARANDA etc si vezi ca sint date lamuriri asupra perioadelor de incarcare. Nu te pune nimeni sa incarci acumulatorul in fiecare noapte daca acesta nu este defect si tine curentul in el.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #29 : 10.Ian.2011, 01:07:11 p.m. »
@ Marius, sa-ti mai dau niste explicatii suplimentare de ce alternatoarele nu vor putea incarca niciodata o baterie la capacitatea maxima:
1. multi soferi isi vor pune pe masina acumulatori cu capacitati mai mari de curent decit cei specificati de fabrica pt consumatorii suplimentari (statii audio puternice de sute de W) adaugati in instalatie;
2. o baterie ca sa poata tine cit mai mult posibil, se va incarca cu un curent mic;
Iar plec de la prezumtia de nevinovatie ... adica acumulatoru' montat OEM 36Ah si instalatia electrica nemodificata ...  de ce nu se poate incarca "niciodata"  :-/   ... inteleg ca nu se poate incarca la un drum scurt ... da' daca drumul dureaza suficient de mult ... sa zicem 10 ore - asta in ipoteza ca incarcarea se face la un curent de 10% din capacitatea bateriei exprimata in Ah ... practic nu stiu cit este curentu' de incarcare in mers ... poza de mai jos zicind ceva de 10 A cu toti consumatorii deconectati:



L.e. - ciudat mi se pare ca e vorba de masuratori facute la 2000 rpm ... oarecum destul de sus fata de turatia de relanti (care, conform cu cele scrise la pag 260 din manualul de service trebuie sa fie 700 ± 50 rpm cu A/C OFF  si 750 ± 50 rpm cu A/C ON)

Consumul va fi mereu mai mare decit incarcarea acumulatorului pe masina
Poti detalia, te rog, ca nu inteleg ce vrei sa spui  :(

Din aceasta cauza s-au pus acumulatori pe masini caci altfel putea realiza un generator de curent pe baza de magnetou ca la motociletele vechi cu pornire la pedala.
Sau ca sa nu mai dam la manivela cind pornim masina ... si sa nu se reseteze ECM-ul  :D

« Ultima Modificare: 10.Ian.2011, 01:16:12 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: