Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58073 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #190 : 31.Aug.2011, 12:36:03 p.m. »
E vorba de sectiunea firelor electrice. Din economie, se folosesc fire "subtiri" la limita in functie de curentul maxim absorbit de consumatorii circuitului.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #191 : 31.Aug.2011, 01:23:23 p.m. »
In proportie mai mare de 99.(99) % colegu' Silfax a intuit bine aici ... da' ... in Albania am facut si lucruri utile ... adica stind la coada de la iesirea din tara am observat urmatoarele:

- AC pornit  - ventilator treapta 1:
 



- AC pornit - ventilator treapta 2:




- AC oprit - ventilator treapta 0:




... iar in carte scrie cam asa:




Nici atunci ... si nici acum ... nu stiu sa dau o interpretare exacta a acestor informatii  :(


Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline costin_bad

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #192 : 31.Aug.2011, 02:30:24 p.m. »
Citat
E vorba de sectiunea firelor electrice. Din economie, se folosesc fire "subtiri" la limita in functie de curentul maxim absorbit de consumatorii circuitului
1. Iarasi vin si spun ca, la ralanti, la conectarea unui consumator semnificativ ca putere, fenomenul de scadere a turatiei motorului, urmata de revenirea la valoarea initiala sau cresterea usoara NU se datoreaza <<firelor "subtiri">>!!!
2. Cred ca nici un fabricant auto nu-si da foc la valiza facand economie la cabluri prin care trec 15-25 amperi sau mai mult, in masina.

@adrian_r5: mie mi se par corespunzatoare observatiile practice cu datele din fisa, adica turatia creste putin la conectarea unui consumator semnificativ, ACul. Acum, cantitativ, valorile sunt supuse unor tolerante, abateri, caci si in fisa sunt si +/- 50rpm si 5-25%...
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #193 : 31.Aug.2011, 03:04:28 p.m. »
1. Iarasi vin si spun
2.
De acord cu ambele puncte  :-/


@adrian_r5: mie mi se par corespunzatoare observatiile practice cu datele din fisa, adica turatia creste putin la conectarea unui consumator semnificativ, ACul.
E drept ca o poza tine locu' a 1000 de cuvinte ... da' nu poate inlocui chiar totu' ... Si nici eu n-am fost prea explicit  :">

Ideea e urmatoarea - cu ventilatorul pus pe treapta a doua si AC-ul pornit ... la relanti n-am mai simtit nici o "turatie inconstanta a motorului" spre deosebire de situatiile cu AC pornit si ventilator treapta 1 sau AC oprit si ventilator oprit (e vorba de ventilatoru' aerotermei, cel de la radiator nu l-am monitorizat).


la ralanti, la conectarea unui consumator semnificativ ca putere, fenomenul de scadere a turatiei motorului, urmata de revenirea la valoarea initiala sau cresterea usoara NU se datoreaza <<firelor "subtiri">>!!!
Personal cred ca este pe undeva un bug software ... parerea mea care este ... evident pe persoana fizica  >:D<
« Ultima Modificare: 31.Aug.2011, 03:08:13 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline hugbear

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #194 : 31.Aug.2011, 03:55:18 p.m. »
Nu-i nici un "bug". Doar APARE ca un bug datorita constantelor de timp din buclele de reglaj care la Suzuki, cum rezulta din ce se discuta pe aici, par a fi ceva mai mari; adica ajusteaza parametrii mai lent ca la alte marci, procesul devenind astfel perceptibil. In afara de o usoara iritare a celor "temposensibili" nu vad de ce ar avea consecinte nefaste asupra masinii.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #195 : 31.Aug.2011, 05:28:16 p.m. »
adica ajusteaza parametrii mai lent ca la alte marci, procesul devenind astfel perceptibil
Ma indoiesc ca ar fi asa ... adica stau cu motoru' (incalzit) la relanti cu AC on si aeroterma pe treapta 1 ... habar n-am din ce cauza "ascunsa" (adica n-am putut identifica clar daca si ce consumator produce treaba asta) turatia scade suficient cit sa se simta o trepidatie a masinii moment in care actionez inchiderea centralizata si brusc creste turatia si dispare trepidatia. In aceleasi conditii da' cu aeroterma pe treapta 2 fenomenu' nu se manifesta si se manifesta cu AC si aeroterma oprite.

PS - in toate situatiile de care am povestit erau aprinse faza scurta si, implicit, pozitiile fata / spate.
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #196 : 31.Aug.2011, 08:39:11 p.m. »
2. Cred ca nici un fabricant auto nu-si da foc la valiza facand economie la cabluri prin care trec 15-25 amperi sau mai mult, in masina.
Fa o comparatie intre firele mufei de far (55W/60W) de la masina ta (Suzuki) cu cele a unei masini de generatie mai veche (Dacia, Oltcit, Lada etc). Poate privind acele fire imi vei da dreptate.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline costin_bad

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #197 : 31.Aug.2011, 09:12:44 p.m. »
Laurentiu, cred ca acele cabluri din anii Euro (-5) aveau doar mantaua izolatoare mai groasa... In continuare cred ca un fabricant serios va avea cabluri bine dimensionate, asa ca nu iti dau dreptate. Dimensionarea nu sta doar in diametru, mai este si rezistivitatea materialului in joc, lungimea lui, in anii nostri cu totul altfel stau lucrurile. Si acumulatorii din anii Euro (-5) aveau capacele de completare periodica a electrolitului. Azi, nu mai vezi unul asa, au si indicator de incarcare, totul incapsulat, etans... Tot ce cere fabricantul e sa iti incarce bine alternatorul, asa se da garantia, de la Varta pana la Rombat.

@adrian_r5:
acu', chiar ca nu mai inteleg:
Citat
habar n-am din ce cauza "ascunsa" (adica n-am putut identifica clar daca si ce consumator produce treaba asta) turatia scade suficient cit sa se simta o trepidatie a masinii moment in care actionez inchiderea centralizata si brusc creste turatia si dispare trepidatia
1. ce treaba are inchiderea centralizata? pana acum asta nu a mai aparut in ecuatie...
2. mai ales, discutam despre regimul tranzitoriu in care un consumator este conectat si sistemul regleaza turatia, mai repede sau mai incet, sau dupa cum imi pare este vorba de un regim constant, in care NU se conecteaza nici un consumator, dar turatia variaza usor? caci asa sunt lucruri diferite...
Ventilatorul aerotermei este un consumator, dar cred ca si ventilatorul radiatorului este un consumator mai puternic. La SX4 nu stiu cate trepte are, pe la altele are 2 trepte, prima pentru motor, a doua, mai puternica pentru AC. Poate trepidatia de care zici a aparut cand a pornit GMV.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #198 : 31.Aug.2011, 09:15:58 p.m. »
Laurentiu, cred ca acele cabluri din anii Euro (-5) aveau doar mantaua izolatoare mai groasa...asa ca nu iti dau dreptate.
OK; verifica intii si apoi mai vorbim. Toate cablurile sint din cupru litat numai sectiunile lor difera.
« Ultima Modificare: 31.Aug.2011, 09:17:34 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline costin_bad

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #199 : 31.Aug.2011, 09:22:02 p.m. »
Deci le stiu, am avut Skoda 120 din primele aduse, Oltcit, eu. Dacii pe la prieteni. E cum iti spun.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher