Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58092 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #100 : 21.Ian.2011, 11:43:41 a.m. »
@Laurentiu Nu, Pt ca daca lasi motorul 5 min tot asa merge, neregulat. Daca opresti si repornesti, merge brici.
In timp ce motorul merge bilbiit, ai incercat sa scoti pe rind cite o fisa de la bujie si sa vezi daca se schimba cu ceva sau nu mersul motorului ?

...iti pui in portbagaj un battery booster  ;)
Degeaba il ai daca nu trece nic o masina pe linga tine.
« Ultima Modificare: 21.Ian.2011, 11:46:04 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #101 : 21.Ian.2011, 11:48:33 a.m. »
Sau inainte de a pleca iti pui in portbagaj un battery booster  ;)

Si un hamster pe care il legi de cort, sa nu fuga. Sa ai pe cine pune la treaba daca ai nevoie de curent.   :-j

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #102 : 21.Ian.2011, 11:49:27 a.m. »
Degeaba il ai daca nu trece nic o masina pe linga tine.

De ce  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #103 : 21.Ian.2011, 11:52:38 a.m. »
Pai cine iti genereaza curent electric ca sa-ti incarci bateria ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #104 : 21.Ian.2011, 12:01:06 p.m. »
sa-ti incarci bateria ?
Care baterie  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #105 : 21.Ian.2011, 12:07:27 p.m. »
Laurentiu, la noi bujiile au bobine fiecare in cap, prinse cu suruburi. Nu mai e ca la dacie sa trag de fisa si sa iasa.  Oricum, fenomenul e foarte dubios pt ca a aparut brusc, la mai multe masini, toate cu kilometraj si ani diferiti, adica au probleme si masini de 2 ani cu 16-30.000km, si eu cu masina de 6 ani si 140.000km, si altii intre.  Banuiesti ceva pe la aprindere?

Battery bosterul pus de adrian_r5 are baterie incorporata, il cuplezi la acumulatorul masinii si poti porni. Dupa folosire il reincarci de la priza. Dar mai degraba previi decat sa tratezi. Asa ca iti dau dreptate la faza asta, mai bine pui bateria o data pe an pe redresor decat sa umblii cu hardughia dupa tine cu frica in san sa nu te lase masina. Ca daca lasi becurile aprinse si termini asa o baterie buna, asta e, ti-o meriti, faci plimbarea dupa alta incarcata.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #106 : 21.Ian.2011, 12:30:37 p.m. »
1. Banuiesti ceva pe la aprindere?
2. Battery bosterul pus de adrian_r5 are baterie incorporata...
1. Pai cam banuiam vreo bujie care la rece sa nu lucreze. Cum "trage" ceva caldura, isi da si ea drumul la mers.
2. Aha, am inteles acum. Eu am crezut ca e ceva in sensul unui ROBOT care trebuie sa il cuplezi in 220V sau intr-o sursa de 12V.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #107 : 21.Ian.2011, 03:14:08 p.m. »
Laurentiu, ...fenomenul e foarte dubios ...
1. Pai cam banuiam vreo bujie care la rece sa nu lucreze. Cum "trage" ceva caldura, isi da si ea drumul la mers.
Am o idee: in momentul in care constati asa ceva dupa prima cheie de automat, scoate bujiile afara si te uita la aspectul partii infiletate in blocul motor (culoare, umezeala, incarcare cu calamina etc). Toate bujiile ar trebui sa se prezinte identic.

Si daca tot scoti bujiile afara, priveste atent sau sondeaza cu ajutorul unui "spion" spatiul dintre "masa" filetata si izolatia electrodului central. Multi omit sa faca asta si de aici pornesc problemele de nefunctionare a bujiilor datorate coeficientului termic.

P.S. Un moderator ar putea sa faca 2-3 splituri din acest topic cu tot atidea denumiri.
« Ultima Modificare: 21.Ian.2011, 03:28:44 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #108 : 21.Ian.2011, 03:38:58 p.m. »
Sa stii ca daca revine problema am sa inspectez si bujiile. Desi n-am sperante din partea lor pt ca au mai fost banuieli din astea, si au schimbat oamenii bujiile fara rezultat (aici vorbesc de cei cu mitsu colt, cu care impart motorul de smart).  Eu suspectez ca e de la alimentarea cu benzina (un senzor care comanda alimentarea, sau ceva influentat de nivelul de benzina din rezervor) sau clapeta de acceleratie, care se mai murdareste, mai intepeneste etc.

Totusi problema  de la smart si a colegului ATA este diferita de problema de la SX4, care da sa moara cand franez, problema pe care eu, inainte sa apara dezbaterea asta intensa, o atribuiam bateriei foarte mici de pe suza. Acum, pt ca s-au vehiculat multe teorii, plus ca iarna invarte sanatos bateria, nu mai sunt asa sigur. Catalizatorul la mine nu e sigur, pt ca masina iese des in afara orasului, si chiar si in oras vede ocazional ture suficiente.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #109 : 21.Ian.2011, 04:58:51 p.m. »
...la SX4, care da sa moara cand franez...
Parca pe linga pompa de frina, am vazut un "vacum" (o piesa mica, neagra si cam stinghera prin acea zona). Nu am cautat sa vad de unde vin sau unde pleaca furtunele de la ea dar, e posibil ca pe undeva in timpul frinarii, motorul sa traga aer fals (pe la acel vacum sau chiar pe furtunul de servofrina ori membrana sparta ori fisurata a acestuia), sa saraceasca amestecul oprind astfel motorul.
Toate astea sint doar banuieli care trebuiesc eliminate pina cind se ajung la verificari mai complicate.

P.S. Verificarea functionarii bujiilor sau a fiselor fara o demontare in prealabil a lor, se poate face cu un "creion de tentiune" dotat cu bec cu descarcare in neon.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!