Alternatorul are rol de a incarca,si mentine bateria incarcata,indiferent de consumatori.
Redresorul e pentru baterii care au stat o perioada pe "dreapta" si nu mai au suficient curent pentru a porni.
Este un concept total gresit. Daca ai un alternator care scoate pina in 40A iar bateria ta este de 60-80A, mai poate alternatorul sa aduca bateria in faza de "baterie incarcata indiferent de consumatori" ?
În mod normal, valoarea de ieşire la bornele alternatorului este adaptată la o tensiune constantă indiferent de turaţia motorului şi de necesarul de curent în acel moment.
Un regulator de tensiune (releu regulator), ce controlează curentul rotorului şi astfel puterea câmpului magnetic, este folosit pentru ca tensiunea produsă de alternator în timpul schimbării regimului de lucru al motorului şi necesitaţilor consumatorilor sa fie constantă.
Pentru ca bateria să nu se supraîncarce, tensiunea din sistem trebuie să fie sub tensiunea de formare de gaz în bateria de plumb cu acid. O valoare de 14.2±0.2V este în general folosită pentru toate sistemele de încărcare de 12V (nominal). Controlul cât mai precis al tensiunii este foarte important, şi devine din ce în ce mai important o dată cu creşterea numărului de consumatori electrici. Acest control a permis de asemenea şi folosirea la scară largă a bateriilor “închise”, deoarece şansele de supraîncărcare sunt minime.
L.E. Daca ai avea o masina mai veche si fara atita elctronica, ti-as spune sa pornesti motorul si apoi sa decuplezi bornele de la baterie. Motorul va merge dar, daca ai aprindere elctronica, ceva se va arde in ea, daca vei porni farurile, e posibil sa se arda becurile, daca pornesti radioul e posibil sa se defecteze si asta. Oare de ce? Bateria joaca si rol de "balast" => alternatorul incarca cit poate (fara consumatori sau cu) in baterie iar bateria distribuie in instalatia electrica atit cit este necesar.