Autor Subiect: Turatie inconstanta a motorului la ralanti- suzuki sx4  (Citit de 58081 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline vidax

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 54
  • Gen: Bărbat
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #10 : 06.Ian.2011, 08:43:38 a.m. »
Sorin, mai afli cate ceva despre acest fenomen daca citesti si despre subiectul Idle Learn.
 

Offline sorin iulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 21
  • Gen: Bărbat
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #11 : 06.Ian.2011, 09:57:12 a.m. »
Multumesc de sfat
 

Offline pentium3d

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 193
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS / SX4 S-Cross 1.4 AllGrip Passion
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #12 : 09.Ian.2011, 05:08:59 p.m. »
Eu nu prea vad rolul bateriei in situatia data, din moment ce motorul e pornit. Fluctuatii evidente la relanti am avut ori de cate ori am alimentat cu benzina ceva mai slaba calitativ (in special petrom). In alta ordine de idei, o minima fluctuatie la relanti este normala cand se activeaza/scot consumatori precum faruri sau clima.
La schimbatul bateriei ar trebui sa te gandesti daca incepe sa-ti faca probleme cu pornirea.
Oameni suntem toti. OAMENI sunt putini.
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #13 : 09.Ian.2011, 05:16:20 p.m. »
Eu nu prea vad rolul bateriei in situatia data, din moment ce motorul e pornit. ..
Pai de ce ? Absolut toti consumatorii extrag curent din baterie chiar si cind motorul merge. Alternatorul nu face decit sa incarce bateria cu un curent limitat si care nu poate suplini consumul de curent din instalatie. Avind o baterie slaba si consumatori in functie, "aprinderea" poate sa mai pice din cind in cind pt perioade foarte scurte de timp dind acele intreruperi sau rateuri. Fenomenul este valabil doar pt MAS.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #14 : 09.Ian.2011, 06:12:49 p.m. »
Alternatorul nu face decit sa incarce bateria cu un curent limitat si care nu poate suplini consumul de curent din instalatie.
Ce valoare are acest curent ?
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #15 : 09.Ian.2011, 07:09:14 p.m. »
Alternatorul are rol de a incarca,si mentine  bateria incarcata,indiferent de consumatori.
Redresorul e pentru baterii care au stat o perioada pe "dreapta" si nu mai au suficient curent pentru a porni.
Am avut mai multe marci auto pe care daca le bagam in treapta 1 si ridicam usor ambreiajul fara a accelera,pleca usor mentinand turatia la aceeasi valoare chiar daca intalnea si o rampa,chestie facuta de computerul autoturismului.La suzuki nu se intampla asa ceva.De aceea probabil ca se simte variatia de turatie la actiunea consumatorilor.(parerea mea :inteligent:)
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #16 : 09.Ian.2011, 07:16:12 p.m. »
Alternatorul are rol de a incarca,si mentine  bateria incarcata,indiferent de consumatori.
Redresorul e pentru baterii care au stat o perioada pe "dreapta" si nu mai au suficient curent pentru a porni.
Este un concept total gresit. Daca ai un alternator care scoate pina in 40A iar bateria ta este de 60-80A, mai poate alternatorul sa aduca bateria in faza de "baterie incarcata indiferent de consumatori" ?

În mod normal, valoarea de ieşire la bornele alternatorului este adaptată la o tensiune constantă indiferent de turaţia motorului şi de necesarul de curent în acel moment.
Un regulator de tensiune (releu regulator), ce controlează curentul rotorului şi astfel puterea câmpului magnetic, este folosit pentru ca tensiunea produsă de alternator în timpul schimbării regimului de lucru al motorului şi necesitaţilor consumatorilor sa fie constantă.
Pentru ca bateria să nu se supraîncarce, tensiunea din sistem trebuie să fie sub tensiunea de  formare de gaz în bateria de plumb cu acid. O valoare de 14.2±0.2V este în general folosită pentru toate sistemele de încărcare de 12V (nominal). Controlul cât mai precis al tensiunii este foarte important, şi devine din ce în ce mai important o dată cu creşterea numărului de consumatori electrici. Acest control a permis de asemenea şi folosirea la scară largă a bateriilor “închise”, deoarece şansele de supraîncărcare sunt minime.

L.E. Daca ai avea o masina mai veche si fara atita elctronica, ti-as spune sa pornesti motorul si apoi sa decuplezi bornele de la baterie. Motorul va merge dar, daca ai aprindere elctronica, ceva se va arde in ea, daca vei porni farurile, e posibil sa se arda becurile, daca pornesti radioul e posibil sa se defecteze si asta. Oare de ce? Bateria joaca si rol de "balast" => alternatorul incarca cit poate (fara consumatori sau cu) in baterie iar bateria distribuie in instalatia electrica atit cit este necesar.
« Ultima Modificare: 09.Ian.2011, 07:25:34 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline adrian_r5

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #17 : 09.Ian.2011, 08:04:51 p.m. »
  iar bateria ta este de 60-80A
Ce reprezinta acesti "60-80A" ???
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline sanduraveica

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #18 : 09.Ian.2011, 08:53:44 p.m. »
    Probabil Laurentiu s-a referit la o plaja intre 60 si 80 sau alte valori oricum mai mari decat 40A. Laurentiu are dreptate la ultima fraza, practic alternatorul si bateria, la fel ca redresorul si bateriile de acumulatoare din alte instalatii industriale de ex. merg in regim tampon.
  • Ignis
 

Offline Laurentiu

Re: Turatie inconstanta a motorului la relanti- suzuki sx4
« Răspuns #19 : 09.Ian.2011, 09:11:12 p.m. »
1. Probabil Laurentiu s-a referit la o plaja intre 60 si 80 sau alte valori oricum mai mari decat 40A.
2. Laurentiu are dreptate la ultima fraza...
1. Acumulatorii sint de anumite CAPACITATI exprimate in Ah (33Ah; 44Ah; 55Ah; 66Ah etc unde Ah=amperi ora) http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriile-rombat/baterii-de-pornire/cyclon

2. Sandu, in celelalte fraze, daca am gresit undeva, rog sa mi se atraga atentia. Stiu sa recunosc daca ceea ce am scris este sau nu gresit sau eronat.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!