Autor Subiect: Mufa neidentificata in spatele farului stang  (Citit de 3378 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline VAXXi

Mufa neidentificata in spatele farului stang
« : 29.Dec.2010, 06:41:30 p.m. »
Aranjand eu azi niste fire p-acolo la xenoane (jos "meseriasii" carpaci  X-( ) am gasit o mufa in spatele farului stang care nu-i bagata nicaieri. Vine din instalatia masinii, are 2 terminale si e rotunjita, iar firele sunt negru + verde.



Incerc acu' s-o identific cu manualul in fata, si conform pozitionarii + listei de conectori ar trebui sa fie unul dintre E01, E02, E89.

E01/N - front position light
E02/GRY - front turn signal light
E89/N - front fog light



Front position light sunt sigur ca merge (si conform diagramei e conectat pe negru + rosu/galben), de front turn signal light iarasi sunt destul de sigur ca merge (asta e conectat pe negru + verde/rosu); ar ramane E89 care-ar fi pentru proiector de ceata (negru + verde/rosu)... sa inteleg ca s-au milostivit si-au tras firul, desi masina n-a avut proiectoare de ceata ?

La cei fara proiectoare, exista mufa asta cu fire negru + verde ? cine are proiectoare, poate sa-mi zica si mie daca asta e cablul lor ? Multam' :)

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline VAXXi

Re: Mufa neidentificata in spatele farului stang
« Răspuns #1 : 29.Dec.2010, 08:34:15 p.m. »
Asta e impricinata:



si se pare ca duce in mufa asta (nefolosita):



care conform manualului este G112 si e "front fog light switch". Cool, acum tre' doar sa mai gasesc un buton care sa se potriveasca in soclul ala  B-)
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline unde

Re: Mufa neidentificata in spatele farului stang
« Răspuns #2 : 06.Ian.2011, 10:34:31 a.m. »
 Mufa aia o am si eu (si tot in aer sta) si am si "front fog light switch" (cu tot cu proiectoare evident). Switch-ul din bord de proiectoare primeste un plus in momentul in care aprinzi cel putin pozitiile. Toate masinile au din fabrica un fir de comanda intre comutatorul din bord si releul de la proiectoare. Firele de putere de la proiectoare sint ceva mai groase decit firele de la mufa care atirna liber si mai sint protejate suplimentar de un invelis de copex.

PS: la ce foame au stia in ei, eu as scoate urgent xenon-ul. Trecind peste faptul ca sigur ii orbesti pe aia din sens contrar (avind in vedere ca farurile la Jimny sint foarte sus si "sticla" e clara), amenda e vreo 1000 de RON + retinerea talonului. In plus, farurile de Jimny pun foarte frumos lumina pe drum iar imperecheate cu niste becuri bune (Philips Xtreme Power sau Osram Nightbreaker) dau rezultate foarte bune. In plus, fara spalator de faruri xenoanele te incurca mult pe ploaie sau ninsoare cum a fost zilele astea.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Mufa neidentificata in spatele farului stang
« Răspuns #3 : 06.Ian.2011, 11:58:05 p.m. »
Adica ai proiectoare de ceata, ai buton pentru proiectoarele de ceata, si ai si mufa aia negru+verde libera ?  :dknw: pai atunci nu inteleg ce rol are in comanda proiectoarelor, in mod normal pricep c-ar fi trebuit sa fie conectata si sa dea comanda la releul pentru proiectoarele de ceata, nu ?

Cu xenoanele e cu dus si intors; spalator iti trebuie daca ai faruri cu lupa, ceea ce Jimny nu are. La ochi iarasi nu deranjeaza, decat daca iti pui temperaturi mai sus de 6000o; pe becuri de 4300o nu se vede diferenta.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline unde

Re: Mufa neidentificata in spatele farului stang
« Răspuns #4 : 07.Ian.2011, 10:27:49 a.m. »
 Cind o sa fie mai cald pe afara si daca o sa-mi aduc aminte o sa masor sa vad daca vine ceva curent pe acolo in functie de cum ma joc eu la lumini.

 Oglinda de la farul de Jimny a fost conceputa pentru becuri cu halogen, deci o lumina mult mai mare in far clar deranjeaza, oricit de bine ar fi reglat farul, mai ales ca la Jimny farurile sint sus.
 4300 grade Kelvin e albul pur, deci alea rup ochii cel mai tare. La 6000 deja bate in albastru, iar la 8000 in violet deci deranjeaza mai putin, dar nici tu nu mai vezi mare lucru.
 In plus, indiferent de ce zic eu sa tu, legea e foarte clara in acest sens (se cheama instalatie de iluminare ne-omologata) si talonul se salta instant impreuna cu un "premiu" consistent.
 Avind in vedere ca:
 - farurile de la Jimny au fost proiectate foarte bine
 - pozitia inalta a farurilor
 - exista becuri halogen H4 care dau lumina foarte puternica
 - un bec xenon costa mai mult decit toata instalatia
 - arderea unui balast inseamna ca nu mai am lumina pe partea respectiva
 - un balast "de firma" poate genera paraziti pe partea audio care nu pot fi eliminati decit prin inlocuirea modulului de balast
 prefer sa las instalatia de fabrica si sa pun doar niste becuri halogen foarte bune. Mi se pare ca ma complic prea mult pentru prea putin.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Mufa neidentificata in spatele farului stang
« Răspuns #5 : 07.Ian.2011, 07:25:33 p.m. »
Oglinda de la farul de Jimny a fost conceputa pentru becuri cu halogen, deci o lumina mult mai mare in far clar deranjeaza, oricit de bine ar fi reglat farul, mai ales ca la Jimny farurile sint sus.

Corect pentru conceptia oglinzii, dar lumina nu e neaparat mai "multa" (de lucsi/lumeni/candele vorbesc) ca sa orbeasca. Sincer, de cand am masina, am luat doar 2 flashuri la drum lung. Se poate face conversie la faruri cu lupa, e si asta o optiune.

4300 grade Kelvin e albul pur, deci alea rup ochii cel mai tare. La 6000 deja bate in albastru, iar la 8000 in violet deci deranjeaza mai putin, dar nici tu nu mai vezi mare lucru.

Fals, uite chartul:



4300 e cel mai apropiat de halogen; 6000 e "albicios", dar nu arata inca a neon; 8000 e alb-neon, si pot confirma asta si din experienta proprie ca le-am avut pe toate 3 montate.

In plus, indiferent de ce zic eu sa tu, legea e foarte clara in acest sens (se cheama instalatie de iluminare ne-omologata) si talonul se salta instant impreuna cu un "premiu" consistent.

Asta da, de-acord. Insa, in contrapartida la lista ta:

- xenoanele consuma impreuna 70 W fata de 110 W
- nu au filament, deci sunt mai rezistente
- lumina alba are avantajele ei, mai ales la drum lung este mult mai odihnitoare (intr-adevar schimba un pic perceptia asupra adancimii)
- am balast de rezerva in masina :)
- am avut pan' acum 3 modele de ridicatoare, si nici unul mi-a dat paraziti in instalatia audio.

Si cum planuiesc sa pun si-o pereche de proiectoare, obligatoriu vor fi si ele HID pentru a incarca mai putin instalatia electrica.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline unde

Re: Mufa neidentificata in spatele farului stang
« Răspuns #6 : 10.Ian.2011, 10:07:01 a.m. »
 Sintem deja off-topic si o sa ne traga pexic de urechi. Dar... te rog nu iti pune xenon pe proiectoare pentru ca atunci chiar o sa le rupi capul la aia din fata pentru ca proiectorul e facut sa "imprastie" lumina, farul de bine de rau o focalizeaza cit de cit.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Mufa neidentificata in spatele farului stang
« Răspuns #7 : 10.Ian.2011, 06:36:11 p.m. »
Una la mana, n-am de gand sa merg cu ele aprinse pe drum public ! nu de alta, da' radiografiile costa si nu le fac gratis  :D

Doi la mana, si la proiectoare sunt mai multe tipuri de oglinzi: flood, pencil, etc. Eu ma gandesc sa pun 2 flood si 2 pencil, sincer sa fiu.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline unde

Re: Mufa neidentificata in spatele farului stang
« Răspuns #8 : 11.Ian.2011, 11:07:59 a.m. »
 Proiectoarele stock sint proiectate sa imprastie lumina. Intr-adevar proiectoarele off-road sint de 2 tipuri: spot (bat departe) si difuzer (imprastie lumina). Ambele stau mai bine pe plafon si nu in bara si intr-adevar se folosesc doar off-road.
Suzuki Jimny 1.3i 2004