Autor Subiect: Problema pornire Ignis  (Citit de 35059 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline alexandru.nae

Re: Problema pornire Ignis
« Răspuns #50 : 02.Nov.2015, 11:08:38 a.m. »
Probabil ca parametrul citit si interpretat de software nu este tensiunea instalatiei ci un alt parametru.
O tensiune asa mare ar explica arderea celor trei pompe de benzina in decursul a trei luni. Apoi, am rulat aproximativ 5 softwareuri
de analiza, absolut toate au vazut acolo o tensiune de 20 de volti, care scadea in momentul in care opream masina.
Ideea este ca cedez nervos, de 2 saptamani ma plimb cu masina la service autorizat si nimeni nu-i da de cap, nimeni n-are nici o sugestie, etc.
Voi aveti idee de un service  care are experienta pe Suzuki ?  Sunt din Bucuresti, dar ma deplasez si 150Km, numai sa scap de problema, problema ce m-a costat pana acum 3600 Ron...
Exclus Radacini sau alt service autorizat, m-am sictirit de toti nepriceputii autorizati la care am fost pana acum.

Merci.
« Ultima Modificare: 02.Nov.2015, 11:15:41 a.m. de alexandru.nae »
  • Suzuki Ignis, 2006, Benzina, 2WD, motor m13a
 

Offline Laurentiu

Re: Problema pornire Ignis
« Răspuns #51 : 02.Nov.2015, 11:40:46 a.m. »
O tensiune asa mare ar explica arderea celor trei pompe de benzina in decursul a trei luni.
Eu ti-am mai dat o idee acum ceva timp in urma (realizarea unui circuit electric separat pt alimentarea pompei ca si cea a masuratorii tensiunii cu un voltmetru analogic) insa ... cred ca a fost trecuta cu vederea.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Problema pornire Ignis
« Răspuns #52 : 02.Nov.2015, 11:47:01 a.m. »
Daca facea alternatorul 20v se ardeau mai multe chestii, nu doar pompa de benzina. Daca bateria ta ar avea 17v cu motorul oprit inseamna ca are vreo cativa elementi in plus, altfel nu are cum sa tina asa tensiune. Mai scaneaza si alte masini si vezi ce tensiune iti arata pe ele. Doar pt ca te conectezi cu cablu nu inseamna ca datele primite sunt interpretate corect.

Pompa aia de benzina n-are si ea o siguranta? Cum se tot arde..

Ce-i cu haraitul ala de la pornire? Nu-l poti inregistra?

La dacie se mai strica bendixul, dadeam la automat si nu se intampla nimic, lasam contactul pus, ridicam capota si impingeam cu degetul in el si pornea masina (la inceput cu o surubelnita pana s-a intarit degetul destul).

Daca aveai probleme cu senzorul de turatie arbore cotit, turometrul ar fi fost mort in momentele in care se manifesta problema.  S

enzorii de oxigen trebuie sa fie fierbinti ca sa functioneze si sa raporteze valori, de aceea in primele minute motorul merge in open loop pe baza tabelelor de injectie, deabia dupa ce se incalzesc senzorii trece in closed loop si ajusteaza amestecul aer/benzina in functie de feedback-ul primit de la sonde.

Pe circuitul de alimentare cu benzina ce componente mai sunt? Regulator presiune? Pompa de cine e comandata? Releul pompei a fost schimbat?
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline fireburn

Re: Problema pornire Ignis
« Răspuns #53 : 02.Nov.2015, 11:49:45 a.m. »
Salut,

Pe strada Ilioara, vis a vis de scoala de soferi Ilioara, exista un service, Denis Serv - multimarca (service de cartier), de care eu sunt multumit.
Este adevarat ca am avut interventii la mai multe masini, mai mult pe partea de mecanica, dar si pe partea de electrica au un singur baiat, care pare serios.
Fiind singurul caruia-i trec prin mana destule masini de marci/modele diferite eu presupun ca se pricepe la ceea ce face.
Poate merita sa pui macar o intrebare, sa tatonezi putin.
Langa intrare este o covrigarie/patiserie, ca punct de reper.

_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline alexandru.nae

Re: Problema pornire Ignis
« Răspuns #54 : 02.Nov.2015, 12:26:17 p.m. »
Laurentiu - circuit separat nu are rost sa-i fac, pompa functioneaza corect acum, se amorseaza cand pun contactul de fiecare data.
Aparat de masura analog nu am gasit pe nicaieri, nici de cumparat si nici de imprumutat.

BXXENL
 - Are logica ce spui legat de cei 20v, am sa testez ELM-ul si pe alta masina sa vad exact daca e relevant acel parametru.
 - Siguranta de la pompa de benzina nu s-a ars niciodata, este calibrata corespunzator...
 - Pot inregistra pornirea...sunetul este exact ca cel clasic de dacie 1310 cand dadea rateu la pornine. (doar ca a mea porneste imediat ce face acel sunet)
 - In functie de ce raporteaza acei senzori, Crank si Camshaft, ECU ia decizii, daca aia sunt defecti si raporteaza aiurea, totul se balareste, inclusiv la pornire.
 - motorul era cald de fiecare data cand am testat. (am sa verific din nou dupa ce fac un drum mai lung in oras)
 - pe circuitul de benzina, habar n-am ce componente mai sunt, ar fi trebuit sa stie serviceurile in care am fost. Releul nu a fost schimbat.
Ideea e asa, masina porneste greu acum, dupa 4-6 secunde de dat la cheie, dupa ce porneste are un moment in care tremura motorul ca si cum nu ar avea suficiente turatii (dar are peste 1000 de fiecare data) moment ce dureaza 3-5 secunde, dupa care totul intra in normal. Nu pierderi de putere, nu martori aprinsi, nimic!

fireburn - merci de sfat, dar am nevoie de cineva cu experienta dovedita pe motoare japoneze, nu mai merg pe presupuneri.
« Ultima Modificare: 02.Nov.2015, 12:38:47 p.m. de alexandru.nae »
  • Suzuki Ignis, 2006, Benzina, 2WD, motor m13a
 

Offline >pexic<

Re: Problema pornire Ignis
« Răspuns #55 : 02.Nov.2015, 12:36:17 p.m. »
Salut


 - Are logica ce spui legat de cei 20v, am sa testez ELM-ul si pe alta masina sa vad exact daca e relevant acel parametru.


Nu ELM masoara tensiunea, el doar te ajuta sa citesi ce a masurat calculatorul masinii. Claculatorul masinii tale masoara tensiunea si raporteaza pe mufa de OBD aceasta informatie. Deci daca te duci cu ELM la alt fel de masina nu ai sa rezolvi nimic.

Faptul ca este raportata o tensiune atat de mare in timp ce in realitate (masurata cu voltmetrul) ea este in parametri normali - ar trebui sa te puna pe ganduri daca nu cumva calculatorul masinii are probleme (si daca tot ce ai spus este real atunci chiar are).

SI daca vrei sa testezi ce am scris te poti duce cu ELM la un coleg care are acelasi tip de masina si din aceeasi luna de fabricatie - daca masina colegului va raporta 14/12V atunci vei fi sigur ca ai probleme la calculator.

Bafta!
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline alexandru.nae

Re: Problema pornire Ignis
« Răspuns #56 : 02.Nov.2015, 12:44:43 p.m. »

Nu ELM masoara tensiunea, el doar te ajuta sa citesi ce a masurat calculatorul masinii. Claculatorul masinii tale masoara tensiunea si raporteaza pe mufa de OBD aceasta informatie. Deci daca te duci cu ELM la alt fel de masina nu ai sa rezolvi nimic.

Ma duc diseara dupa ce scap de la birou la un service ce are un tester mai de Doamne ajuta, sa vad daca si pe testerul acela vad aceasi tensiune, iar daca se vede aceasi tensiune... o sa am un punct de pornire.
P.S. Greu de gasit o masina identica pentru a compara parametrii de functionare.

Merci.
« Ultima Modificare: 02.Nov.2015, 12:47:20 p.m. de alexandru.nae »
  • Suzuki Ignis, 2006, Benzina, 2WD, motor m13a
 

Online migabi

Re: Problema pornire Ignis
« Răspuns #57 : 02.Nov.2015, 01:00:38 p.m. »
Cred ca poti face o verificare si cu un swift daca e vorba de motorul m13a. Ce cilindree si putere ai trecute in talon?
« Ultima Modificare: 02.Nov.2015, 01:02:13 p.m. de migabi »
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline alexandru.nae

Re: Problema pornire Ignis
« Răspuns #58 : 02.Nov.2015, 01:08:07 p.m. »
Cred ca poti face o verificare si cu un swift daca e vorba de motorul m13a. Ce cilindree si putere ai trecute in talon?
Este M15A motorul, 1328 cu 69 cp.

Multumesc.
  • Suzuki Ignis, 2006, Benzina, 2WD, motor m13a
 

Online migabi

Re: Problema pornire Ignis
« Răspuns #59 : 02.Nov.2015, 01:32:00 p.m. »
M15a are 1490 cc iar M13a 1328cc . Daca 1328 este cilindreea corecta, suspectez ca e un m13a.
SX4 SE m16a awd 2011