Suzuki-Club.ro - My own "Way of Life"!
Bine ai venit,
Vizitator
. Te rugăm să
te autentifici
sau să
te înregistrezi
.
O Oră
O Zi
O Săptămână
O Lună
Pentru totdeauna
Logați-vă cu numele de utilizator, parola și durata sesiunii de logare
Pagina de Start
Forum
Ajutor
Căutare
Autentificare
Înregistrare
Suzuki Club ROMANIA
»
Suzuki - discutii TEHNICE
»
Suzuki SX4
»
Probleme tehnice SX4
(Moderator:
shpeedy
) »
cum functioneaza Lock-4WD?
« precedentul
următorul »
Tipărire
Pagini: [
1
]
Mergi Jos
Autor
Subiect: cum functioneaza Lock-4WD? (Citit de 8238 ori)
0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.
marius34
Full Member
Mesaje postate: 200
cum functioneaza Lock-4WD?
«
:
18.Dec.2010, 04:44:34 p.m. »
Astazi am actionat functia lock la o urcare cu spatele pe zapada.
Spre surprinderea mea nu a avut niciun efect fata de AUTO.
Din ce stiu aceasta functie ar trebui sa trimita aceeasi forta pe ambele roti de pe punte,dar la mine se invarteau: cand una ,cand cealalta la fel ca la AUTO.Asa e normal sau e ceva defect?
Ma poate lamuri cineva cum functioneaza?
memorat
rexkrokiDAU
Global Moderator
Hero Member
Mesaje postate: 12822
Thanked: 1611 times
Gen:
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
«
Răspuns #1 :
18.Dec.2010, 05:20:03 p.m. »
4WD Lock transmite puterea motorului intre puntea fata si cea spate in proportii egale de 50% nu intre rotile de pe aceiasi punte. Pentruasta ar fi trebuit diferentiale blocabile spate sau fata, depinde de puntea la care ne referim.
In mod normal ar trebui sa aiba ceva mai mare efect decat modul Auto, dar daca masina ramane suspendata pe zapada te ajuta doar o lopata. Experimentat personal.
memorat
Jimny 1.5 MT / Swift 1.2 AT / Outback 2.5 CVT |
S-Cross 1.6 MT / SX4 1.6 MT
sxtelu
Hero Member
Mesaje postate: 1590
Thanked: 41 times
Gen:
În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
«
Răspuns #2 :
18.Dec.2010, 09:13:43 p.m. »
1. Să te asiguri că se aprinde în bord martorul galben pt "4wd lock", butonul trebuie țínut apăsat 2-3 secunde,
2. În aceste situații trebuie decuplat ESP, poate reduce eficiența diferențialului blocat mulțumită "senzațiilor false" furnizate de aderența proastă.
memorat
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."
Mark Twain
marius34
Full Member
Mesaje postate: 200
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
«
Răspuns #3 :
18.Dec.2010, 09:51:51 p.m. »
Aveam martorul galben aprins.Fara ESP era si mai rau,ESP e legat de controlul tractiunii.Am facut incercarea din rampa de pe loc cu LOCK-ul cuplat.
Am dat putin mai in fata si am urcat usor cu putin elan .
Multumesc pentru informatie * rexkrokiDAU*.
Stiam ce inseamna diferential blocabil,dar nu stiam ce e cu LOCK,cum functioneaza.
«
Ultima Modificare: 18.Dec.2010, 09:57:07 p.m. de marius34
»
memorat
hugbear
Hero Member
Mesaje postate: 4833
Thanked: 1128 times
Gen:
Galați
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
«
Răspuns #4 :
18.Dec.2010, 09:59:30 p.m. »
ESP-ul se
poate
decupla (daca se simte nevoia) datorita faptului ca include sistemul de
control al tractiunii
care, in anumite conditii de aderenta scazuta, reduce turatia motorului pana la recapatarea aderentei (reducere care
uneori
este contraproductiva).
Cred ca intrebarea se referea la modul in care sistemul transmite puterea la roti.
Ups, am postat simultan...
«
Ultima Modificare: 18.Dec.2010, 10:01:14 p.m. de hugbear
»
memorat
Zuza a II
a
(SX4 GS 4WD "Gassy Beast")
„Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
marius34
Full Member
Mesaje postate: 200
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
«
Răspuns #5 :
19.Dec.2010, 09:59:52 a.m. »
Sistemul functioneaza la fel si in frana de motor?
memorat
rexkrokiDAU
Global Moderator
Hero Member
Mesaje postate: 12822
Thanked: 1611 times
Gen:
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
«
Răspuns #6 :
19.Dec.2010, 11:03:49 a.m. »
Sistemul Lock de pe SX4 ramane cuplat si transmite puterea motorului in proportii egale de 50% fata-spate pana la o anumita viteza, parca 40 km/h daca nu ma insel. Peste aceasta viteza el se decupleaza automat si sare in modul Auto. Decuplarea ar loc si daca iti patineaza rotile cu o viteza mai mare de 40km/h, chiar daca efectiv tu stai pe loc. Decuplarea se mai produce si in cazul incalzirii excesive a uleiului din diferential, daca te chinui mult sa scoti masina ramasa blocata prin nameti de exemplu. Nu mai poti cupla apoi modul Lock decat dupa un timp in care se raceste uleiu.
Daca frana de motor intervine la o viteza mai mica de 40 km/h atunci da, sistemul functioneaza si in cazul franei de motor.
memorat
Jimny 1.5 MT / Swift 1.2 AT / Outback 2.5 CVT |
S-Cross 1.6 MT / SX4 1.6 MT
sxtelu
Hero Member
Mesaje postate: 1590
Thanked: 41 times
Gen:
În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
«
Răspuns #7 :
19.Dec.2010, 04:38:11 p.m. »
60 km/h conform manualului și testelor efectuate de mine.
40 km/h la modele de tradiție
, gen Tucson, probabil Santa Fe, etc.
memorat
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."
Mark Twain
shoricelu
Full Member
Mesaje postate: 179
Gen:
No cat should stay in my way!
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
«
Răspuns #8 :
13.Feb.2011, 09:22:35 a.m. »
cred ca nu ai simtit nicio diferenta intre AUTO si LOCK din cauza aderentei foarte mici pe care ai avut-o. Anvelope de iarna?
Altfel spus, degeaba avem LOCK daca pe jos e zapada inghetata sau pelicula de gheata. Personal am simtit diferenta intre cele doua regimuri la niste pante namoloase pe care nu puteam sa urc pe auto, cand imi patina la o anumita portiune putin mai abrupta, de unde nu mai puteam avansa in niciun fel. La cuplarea 4WD-LOCK reusea de fiecare data sa treaca de portiunea respectiva fara sa patineze. NU stiu daca isi schimba raportul de tractiune in mod "dinamic" (adica in timp ce mergi si senzorii simt ca trebuie sa schimbe raportul) sau static (pe timpul urcarii nu se modifica nimic intr-un raport 30-70) insa e clar ca ajuta LOCK-ul... in anumite situatii (care depind de tipul de teren, aderenta, anvelope, pedala de acceleratie
).
memorat
ремонт зонтов
SX4 2008 - 1.9 ddis... o bestie pentru o bestie!
Sakura77
Sr. Member
Mesaje postate: 323
Thanked: 1 times
Gen:
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
«
Răspuns #9 :
13.Feb.2011, 03:47:41 p.m. »
nu stiu ce ati experimentat voi , dar trebuie sa va spun ca 4x4 pe otiunea lock , cu anvelope de iarna (dunlop wintersport sp3), chiar si pe polei , la mine s-a simtit diferenta (fara decuplare esp - care ar fi cea mai mare prostie) - sa fi vazut alte masini cum nu reuseau sa urce dealul
, sau sa il coboare
la viteza de peste 60 km/h se transmite automat pe auto
si credeti-ma este mare diferenta intre auto si lock
memorat
Sx4 1.6 GS 4WD
Tipărire
Pagini: [
1
]
Mergi Sus
« precedentul
următorul »
Suzuki Club ROMANIA
»
Suzuki - discutii TEHNICE
»
Suzuki SX4
»
Probleme tehnice SX4
(Moderator:
shpeedy
) »
cum functioneaza Lock-4WD?
There was an error while thanking
Thanking...