Autor Subiect: Idle Learn  (Citit de 5787 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: Idle Learn
« Răspuns #10 : 20.Dec.2010, 11:51:05 a.m. »
Am observat si eu ceva ce aduce a invatare, sau poate mi s-a parut, dar nu cred, mi s-a intamplat de mai multe ori. Daca circul mai mult timp cu masina in oras si apoi ma sui pe autostrada, pe banda de accelerare parca trage mai greu. Daca fac cativa km buni pe autostrada, la turatii relativ ridicate si ma opresc intr-o parcare sau bag benzina, desi masina e putin mai grea, parca prinde viteza mai repede pe banda de accelerare cand reintru pe autostrada.  :dknw:

Offline VAXXi

Re: Idle Learn
« Răspuns #11 : 20.Dec.2010, 12:10:20 p.m. »
Idle Learn are treaba (asa cum ii zice si numele) cu ralentiul, si nu afecteaza decat ... ralentiul  :) Ce ai observat tu este veridic insa, e vorba de "invatarea" stilului de condus. De-aia se recomanda ca atunci cand ii iei o masina SH, sa-i faci un reset de ECM (similar ca idee cu procedura de "invatare" a ralentiului, dar nu e acelasi lucru). Nu-i o chestie foarte noua, se regaseste pe masini din anii '90.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline bogogica

Re: Idle Learn
« Răspuns #12 : 20.Dec.2010, 12:29:30 p.m. »
Exact cum spune si vaxxi. Sunt voci care recomanda un reset al ECM-ului chiar si la schimbarea anotimpului (cald/rece) deoarece si stilul de mers al soferului se schimba odata cu mediul.
"Invatarea" stilului de mers are loc gradual si se schimba in permanenta (masina facand medii ale parametrilor constant). Pentru noi ca si soferi de zi cu zi si mai ales soferi ai mai multor masini ne este greu sa ne dam seama de vreo schimbare a comportamentului masinii, dar, daca dai un reset este imposibil sa nu observi. Cel mai bun exemplu pe care il am este sotia mea, alaturi de care conduc in proportii egale doar masina personala, ea nu este atat de "polivalenta", ei ii ia ceva timp pana se obisnuieste cu o masina, motiv pentru care eu nu prea dau reseturi voite, dar, cu masina anterioara, am avut parte de un reset din service cu ocazia unei revizii clasice (filtre+ulei). Vreau sa spun ca sotia a fost cea care a simtit din plin schimbarea comportamentului masinii. A durat ceva timp sa o conving ca "nu ne-au umblat in masina si nu ne-au inlocuit nici o piesa care sa duca la schimbarea de comportament a acesteia"si ca, pur si simplu, masina, trebuie sa ne invete reflexele, ticurile, tabieturile, per total stilul de condus personal.
 

Offline Laurentiu

Re: Idle Learn
« Răspuns #13 : 20.Dec.2010, 01:03:04 p.m. »
1. Idle Learn are treaba (asa cum ii zice si numele) cu ralentiul, si nu afecteaza decat ... ralentiul  :) .
2. ...e vorba de "invatarea" stilului de condus.
1. Going clean catalyst few tens of miles on the engine joined ceea ce inseamna sa cureti catalizatorul mergind citiva zeci de km cu motorul turat.

2.  :D Astea sint SFuri cu invatarea mersului motorului la ralanti sau functionarea lui in functie de .............. sofer. Periodic, cam toate sistemele electronice au nevoie de cite un RESET (revenire la punctul zero) a valorilor de analiza. Si toate astea in mare parte a variatiilor de temperatura.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Idle Learn
« Răspuns #14 : 20.Dec.2010, 02:25:09 p.m. »
1. Going clean catalyst few tens of miles on the engine joined


(editat de moderator), ca nu-mi aduc aminte sa fi scris asa ceva ?

2.  :D Astea sint SFuri cu invatarea mersului motorului la ralanti sau functionarea lui in functie de .............. sofer. Periodic, cam toate sistemele electronice au nevoie de cite un RESET (revenire la punctul zero) a valorilor de analiza. Si toate astea in mare parte a variatiilor de temperatura.

Pai hotaraste-te, ori e SF si se ajusteaza in timp real, ori are nevoie de "reset" adica tine minte ceva ? :) e oarecum impropriu spus ca "tin minte", pentru ca nu se face ajustare dupa algoritmi in timp real, ci se folosesc niste tabele cu valori predefinite intre care se comuta in functie de diverse chestii. Resetarea ECM face sa uite "inclinarea" spre anumite tabele si pleaca de la default, urmand o noua reajustare. Dupa cum a zis-o si Bogogica mai sus, o zic si multi altii, si-am observat-o si eu (vreo 2 ani am condus alternativ masina mea si a tatalui meu, el mergand muult mai calm si bland decat mine, eu ma plangeam cand luam masina de la el ca e prea lenesa si el ca e prea nervoasa).
« Ultima Modificare: 20.Dec.2010, 10:59:25 p.m. de hugbear »
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Idle Learn
« Răspuns #15 : 20.Dec.2010, 03:09:07 p.m. »
1. Pai hotaraste-te, ori e SF si se ajusteaza in timp real, ori are nevoie de "reset" adica tine minte ceva ? :)
2. eu ma plangeam cand luam masina de la el ca e prea lenesa si el ca e prea nervoasa.
1. Datorita diferentelor de temperaturi (temperaturi mari sau mici peste medie), componentele electronice o mai iau razna dind niste valori "eronate" computerului de bord => se face resetarea pt a ajunge la valorile setate de fabricant.
2. Efectul placebo. Este efectul care si mie mi se intimpla dupa ce alimentez masina (fac plinul). Parca ar merge mai bine, e mai nervoasa.

Cel ce a initiat topicul, se plingea ca uneori ii scade turatia de ralanti, efect ce are mai multe cauze posibile. E mult mai usor sa testezi si sa elimini cite o cauza posibila decit sa te apuci sa modifici softul sau sa faci alte trasnai si apoi sa constati ca a fost o prostie ceea ce ai facut.
E greu de masurat starea acumulatorului ? E greu de depistat daca o bujie nu-ti lucreaza cum trebuie ? E greu de curatat catalizatorul care-ti poate obtura evacuarea ? Dupa ce faci toate astea iti poti baga degetele si in alte „subansamble” mai pretentioase.

P.S. La un defect, in primul rind ii depistezi si elimini cauza dupa care inlaturi efectul. Facind invers, te vei lovi mereu de acelasi defect la intervale mici de timp.
« Ultima Modificare: 20.Dec.2010, 03:14:02 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Idle Learn
« Răspuns #16 : 20.Dec.2010, 03:34:26 p.m. »
Imi pare rau, da' masina nu e PC cu componente din China s-o ia razna din cand in cand si sa se reseteze prin taierea de la priza :) standardele in auto sunt mult mai dure, datorita conditiilor grele in care lucreaza componentele. De exemplu, daca o sonda lambda nu raporteaza corect in 30-60 de secunde cat e durata de incalzire, iti aprinde imediat MIL-ul. ECM-ul de masina e un procesor de cativa MHz care tre 'sa fie beton in functionare si sa nu dea erori daca se supraincalzeste, nu "unghzcudoigigaderam" ca la calculatoru' personal :)

Pana la urma, initiatorul a intrebat cum se face idle learn ... nu care e cauza caderii in turatie. Atata timp cat nu aprinde MIL-ul, problemele de ralenti se rezolva de obicei cu o curatare + resetare a IAC-ului si mers corespunzator dupa aia (adicatelea alimentata cu benzina buna si nu subturat)
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline VAXXi

Re: Idle Learn
« Răspuns #17 : 20.Dec.2010, 03:51:16 p.m. »
Ar trebui sa fie in manualul de service, daca se poate face si altfel decat cu scanneru' de uzina.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline adrian_r5

Re: Idle Learn
« Răspuns #18 : 20.Dec.2010, 03:55:50 p.m. »
(inca) n-am gasit  :-(( :-(( :-((
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline VAXXi

Re: Idle Learn
« Răspuns #19 : 20.Dec.2010, 05:51:44 p.m. »
(editat de moderator) dupa cum am zis: atata timp cat nu aprinde MIL-ul, problemele de ralenti se rezolva de obicei cu o curatare + resetare a IAC-ului si mers corespunzator dupa aia (adicatelea alimentata cu benzina buna si nu subturat).
« Ultima Modificare: 20.Dec.2010, 11:05:41 p.m. de hugbear »
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995