Autor Subiect: Jimny idle learn  (Citit de 9861 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline VAXXi

Jimny idle learn
« : 16.Dec.2010, 03:51:45 p.m. »
Masina mea are uneori momente in care turatia parca sta mai jos de 900 RPM (la ralenti, evident), si as vrea sa-i fac un idle learn. Din pacate, n-am gasit decat o procedura pentru un Suzuki Verona (care de fapt e Daewoo, si la Daewoo stiu cum se face):

Whenever the throttle body and/or Engine Control Module (ECM) are replaced, the following idle learn procedure must be performed:

  • Turn the ignition ON.
  • Initialize the MTIA using the scan tool.
  • Initialize the Engine Control Module (ECM) using the scan tool. (Replacement ECM only)
  • Turn the ignition OFF for 10 seconds .
  • Turn the scan tool OFF.
  • Turn the ignition ON for 5 seconds .
  • Turn the ignition OFF for 10 seconds .
  • Start the engine in park/neutral.
  • Allow the engine to run until the engine coolant is above 185 °F (85 °C) .
  • Turn the A/C ON.
  • If the vehicle is equipped with an automatic transaxle, apply the parking brake. While pressing the brake pedal, place the transaxle in D (drive).
  • Turn the A/C OFF.
  • If the vehicle is equipped with an automatic transaxle, apply the parking brake. While pressing the brake pedal, place the transaxle in P (Park).
  • Turn the ignition OFF. The idle learn procedure is complete.

Pe net n-am gasit nimic pentru Jimny, si nici macar pentru Suzuki in general (asta da surpriza). Si-n plus, n-am scantool-ul original de fabrica... asa ca nu m-ajuta cu nimic. Are cineva mai multe info ?
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline unde

Re: Jimny idle learn
« Răspuns #1 : 16.Dec.2010, 05:04:24 p.m. »
 Nu stiu daca la Jimny se poate aplica procedura asta (pe care nu am gasit-o nici in manualul de service), din mai multe motive:
 - nu ai scan tool-ul de fabrica
 - la Jimny exista ISC valve (Idle Speed Control valve), care e reglabila, intocmai cum reglai relanti-ul la batrina Dacie sau alta masina cu carburator. Singura deosebire e ca la Jimny se roteste valva si prin asta relanti-ul se modifica si el.  Se fixeaza relanti-ul astfel incit acul turometrului sta la prima liniuta sub 1000 de ture. In momentul in care se actioneaza AC-ul, ECU ridica automat turatia de relanti la ~ 1000 de ture. Idem, cind se actioneaza servodirectia pe loc, turatia creste chiar peste 1000 de ture.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Jimny idle learn
« Răspuns #2 : 16.Dec.2010, 05:09:14 p.m. »
Ahaa, deci n-are MTIA/IAC ? very interesting. Eh, ideea e ca la mine ralentiul merge foarte bine (inclusiv dupa citirea pe OBD), doar ca uneori oprind la semafor sta mai jos decat punctul ochiometric de 8-900 rpm pe turometru si nu inteleg de ce face asta. Oricum, de umblat la ISC e clar ca n-am de ce... tre' sa-mi iau Scangauge neaparat, sa vad daca "desired RPM" difera de "actual RPM"  :-?
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline iulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 36
  • Gen: Bărbat
Re: Jimny idle learn
« Răspuns #3 : 17.Dec.2010, 12:02:53 a.m. »
La mine ralantiul sta la ~600 rot/min si se simte foarte bine. Cred ca n-ai de ce sa-ti faci griji cu acul un pic sub 900...
 

Offline unde

Re: Jimny idle learn
« Răspuns #4 : 17.Dec.2010, 10:52:00 a.m. »
Ahaa, deci n-are MTIA/IAC ? very interesting. Eh, ideea e ca la mine ralentiul merge foarte bine (inclusiv dupa citirea pe OBD), doar ca uneori oprind la semafor sta mai jos decat punctul ochiometric de 8-900 rpm pe turometru si nu inteleg de ce face asta. Oricum, de umblat la ISC e clar ca n-am de ce... tre' sa-mi iau Scangauge neaparat, sa vad daca "desired RPM" difera de "actual RPM"  :-?

 IAC banuiesc ca e Idle Air Control si la Jimny corespondentul e valva de care ti-am povestit mai sus. MTIA nu stiu ce inseamna si amicul gogu' nu mi-a fost de mare ajutor.
 Fa urmatorul test: actioneaza in acelasi timp ambele butoane de ridicat geamurile (cu geamurile inchise) timp de citeva secunde. Spune-mi ce se intimpla cu turatia de relanti.

PS: ScanGauge am eu.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Jimny idle learn
« Răspuns #5 : 20.Dec.2010, 10:22:57 a.m. »
MTIA e main throttle idle actuator (un fel de IAC 2.0). Am probat azi de 2 ori cu geamurile, nu variaza deloc turatia pe turometru. Nu e o problema in sine, ca pan' la urma tine ralentiul, nu moare motorul, dar uneori sta in partea de jos intre gradatia de 600 si cea de 800, alteori in partea de sus, si ma enerveaza ca-s perfectionist  :D
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline unde

Re: Jimny idle learn
« Răspuns #6 : 20.Dec.2010, 11:53:03 a.m. »
 Cred ca Jimny nu are MTIA. Aerul la relanti se regleaza din valva ISC, iar main throttle are un cursor care se misca paralel cu "fluturele" si astfel ii comunica ECU pozitia clapetei de acceleratie.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline tdd70

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 217
  • Gen: Bărbat
Re: Jimny idle learn
« Răspuns #7 : 20.Dec.2010, 12:02:35 p.m. »
La Jimny al meu am observat ca atunci cand motorul este la relanti si actionez o treapta in plus sau minus la ventilator, sau cand actionez geamurile sau orice este actionat electric la masina, scade turatia la motor. Banuiam eu ca nu-i in regula asta, stie cineva care ar fi problema si cum se poate rezolva? Mentionez ca de cand cu gerul din Bucuresti, nu s-a intamplat niciodata sa nu porneasca masina la prima cheie. Se mai intampla uneori, la semofor cand astept cu motorul la relanti sa apara scaderi de turatie fara sa actionez vreo comanda electrica, am mai observat ca odata cu scaderea turatiei scade si intensitatea luminoasa a farurilor cand acestea sunt aprinse (asta se vede seara/noaptea cand sunt oprit in spatele cuiva la semafor). Daca aveti solutii pentru problema asta, va rog sa ma ajutati si pe mine, macar cu ceva sfaturi sa stiu ce am de facut. Regulatorul de relanti am vrut sa-l descfac eu sa il curat dar nu am avut (si nici nu am gasit) scula aia cu 5 colturi, nu am acasa decat torxuri cu 6 colturi. Daca stie cineva unde gasesc torx cu 5 colturi poate imi spune si mie...  multumesc anticipat   >:D<
Bucuresti, 43 ani, Jimny stock-2002, 1328cmc, 82CP, M13A, ABS, AC,
 

Offline >pexic<

Re: Jimny idle learn
« Răspuns #8 : 20.Dec.2010, 12:53:36 p.m. »
Sal, pune te rog o poza in care sa se vada regulatorul si ce prindere are , multumesc anticipat.

Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline tdd70

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 217
  • Gen: Bărbat
Re: Jimny idle learn
« Răspuns #9 : 20.Dec.2010, 01:21:22 p.m. »
Ok, am sa fac o poza si am sa o pun aici.
Bucuresti, 43 ani, Jimny stock-2002, 1328cmc, 82CP, M13A, ABS, AC,