Autor Subiect: ce masini am mai condus  (Citit de 68876 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #390 : 08.Iul.2019, 09:25:37 a.m. »
Intrebare catre cei care au intrat in contact cu Fiat 500 (inteleg ca sunt mai multi pe forum): cam care este parerea posesorilor cu privire la fiabilitatea si mentenanta (costuri, disponibilitate expertiza, probleme) acestor masini in RO?

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #391 : 08.Iul.2019, 10:30:01 a.m. »
Cumnata are unul cu cutie automata. Din cate stiu, n-a avut nicio problema tehnica pana acum, decat crapatul parbrizului pe care l-a inlocuit la un centru specializat. In oras consuma 8-9 (pe ruta tramvaiului 41 la ore de varf si AC), iar afara 6,5. In rest, foarte multumita, a mers si cu 160 km/ora. Despre costurile de revizie, cea de 1 an  650 lei iar cea de 2 ani (ITP included) 1100 lei.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #392 : 11.Iul.2019, 01:48:19 a.m. »
https://collectingcars.com/for-sale/1992-lancia-delta-hf-integrale-evo-1/
Asta mi-a adus aminte ca prima masina straina pe care am condus-o a fost o Lancia Delta (non-integrale). Nu-mi aduc aminte detalii despre masina, doar ca era "de vis" fata de numai Daciile pe care le condusesem pana atunci.
Dar ceva aventura cu ea mi-a ramas bine in minte. Era prin anii 90, eram la rude in Maramures (venit cu trenul) si cineva mi-a oferit sa "transport" respectiva Lancia la Bucuresti. Proprietarul ei era din Bucuresti, venise cu masina in Maramures, dar nu stiu din ce motive a plecat fara ea.
Era o dimineta de iarna, zapada, ger de crapau pietrele si am pornit masina sa o incalzesc inainte de plecare. Dupa vreun sfert de ora de idling ger inauntru la fel ca afara. Am sucit de butoane si parghii, nu prea le intelegeam functiile, am mai stat 15 minute, tot ger. Am concluzionat ca este defecta si am plecat asa, conducand cu manusi + caciula pe urechi si geam lasat de-un deget sa nu se abureasca parbrizul. Afara -15 grade dacaca nu mai frig. Dupa vreo 50 km am oprit intr-o benzinarie casa ma mai "racoresc". Acolo, cu speranta, am mai sucit iar de buotane si parghii si am inceput sa simt ceva vanticel de caldura. Am plecat, dar am condus inca 10-15km pana cand am avut curajul sa scot manusile si caciula. Ajuns la destinatoe, predau masina proprietarului si-ii spun patania cu frigu'. El zice "Băi, da tu  nu stii ca dizelu se'ncalzeste greu? Degeaba dadeai tu de parghii, ca n-a bagat caldura pana nu s-a'ncalzit bine motorul. Zic "Iarta-ma cucoane, da eu n-am crezut ca egzista masina pe lumea asta care sa se-ncalzeasca mai greu ca omietreisutele".

Si-a doua patanie. Pe la Aiud, coborare usoara si lunga in linie dreapta, asfalt inghetat (nu polei, dar avea starluciri cristaline). Un taranist iese cu o masina de pe miriste in fata mea. Nu chiar mi-a sarit in fata, era ceva distanta, dar s-ar fi cuvenit sa-mi dea prioritate acolo. Eu calm, las masina "sa curga" la vreo 100kph, asteptand ca peizanul imprudent sa demareze. Imprudent m-am dovedit eu, caci taraboanta lui nu prea se misca. Distanta pana la el se micsoreaza prea rapid, trantesc frana, masina tot inainte, cu mai putina vointa de a se opri decat imi doream eu. Distanta devine periculos de mica, incep sa ma gandesc la cum ii voi duce eu proprietarului doar volanul si husele de pe scaune. IIn ultima clipa, prosteste dpdv al unui sofer de dacie, iau brusc de volan stanga apoi dreapta si trec dincolo de obstacol fara nici o problema ... De la proprietar aflu la Bucuresti ca Lancia "mea" avea ABS!!!
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: shpeedy, toma

Offline Leutz

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #393 : 12.Feb.2020, 03:17:48 p.m. »
In excursia de sarbatori in... Europa(??!!)  :D, adica Rusia-Romania-Rusia, am condus in aceeasi ordine Hyundai Creta (~1500km), Duster I facelift (~1500km) si Kia Soul (~1000km). O sa le "discut" in postari separate. Sper sa gasesc timp pentru toate.

Incep asadar cu Hyundai Creta. Modelul e un SUV compact de ~4.3 metri, facut pentru pietele emergente. De pe internet nu a reiesit ca ar avea si varianta 4x4; la fel si pe site-urile de inchirieri din Rusia, unde nu era decat in varianta 2x4. Desi as fi vrut 4x4, pana la urma am luat ce-am gasit. Odata ajuns pe strada in Rusia, am vazut si unele cu inscriptia 4x4 si cu diferential spate vizibil. Deci in offline exista si varianta 4x4; in online nu  =)). Revin insa la review.

De afara masina arata un pic ciudat. Parca un pic neterminata d.p.d.v. vizual. Parca prea inalta si prea ingusta. Genul de impresie pe care o da o masina low cost. Impresia s-a terminat brusc cand m-am urcat in masina. In masina ne-a impresionat spatiul. In habitaclu lejeritate maxima in toate directiile, iar portbagajul foarte incapator. Finisajele din plastic tare, dar placute privirii si atingerii, bine inchegate si fara briz-briz-uri prea multe. Un interior absolut corect in toate privintele.

In scaun m-am simtit bine la doua drumuri de cate 400+ de km facute dintr-o bucata plus diverse drumuri mai scurte pana la un total de ~1500 de km. La fel s-au simtit si pasagerii; si in fata si in spate. Ca si dotari, probabil era modelul cel mai chel, cum sunt de obicei cele de la inchirieri. Avea insa mai mult decat suficient pentru nevoile noastre.

Mecanica si dinamica. La drum, zgomotul de la cauciucuri a fost un pic cam mare, insa avea niste AT-uri rusesti cu tinte (de notat ca pe strada masinile aveau cauciucuri cu tinte in proportie foarte mare. Putine am vazut/auzit fara tinte). Cauciucurile erau chiar AT-uri dedicate, nici dintre cele mai agresive, dar nici ca cele de "sufragerie" de tip geolandar; in conditiile astea am iertat-o. Nu cred ca se putea mai bine nici cu Mercedes-ul. Zgomotele de la motor si vant erau si ele un pic cam mari tradand ADN-ul "emergent" al modelului, ... dar oricum erau comparabile cu SX4-ul de acasa, deci n-am suferit.

Dinamica... foarte buna. Cutia era manuala in 6 trepte si am fost surprins sa vad ca masina era spritena inclusiv intr-a 6-a la turatii destul de mici. Foarte elastic motorul. Am fost convins ca e unul din motoarele mici turbo pe care le au si pe alte masini, dar cand m-am uitat sub capota... era un aspirat care dupa marime parea de 2 litri. Pe internet am vazut ca vine cu motoare de 1.6 si 2.0. Probabil in Rusia are 2.0, ca sa fie la paritate cu competitia de la Dacia (Duster). De altfel, ar fi fost imposibil sa fie motorul de 1.6, data fiind agilitatea masinii. Altfel, compartimentul motor arata destul de barbar pentru secolul asta, din nou ... tradand ADN-ul "emergent" al modelului.

Una peste alta insa, m-am simtit bine la volan. Spatiul, dinamica, dotarile... m-au multumit toate. De remarcat si garda la sol de 20 de cm. Deci per total o masina reusita pe care mi-as lua-o fara discutie. Eu am condus varianta 2x4, asa cum am zis mai sus. Insa cred ca varianta 4x4 e nemaipomenita.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: shpeedy, Utilizator_Anonim, toma, FlorinSuzuki

Offline shpeedy

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #394 : 12.Feb.2020, 03:27:56 p.m. »
Cumva Cordiant erau AT-urile alea rusesti?!

Si n-am prins-o p'aia cu AT-urile de sufragerie care 'ieste' Geolandarele...  X-(
Detaliaza, rogu-te...  :ad sub masa: :ochiu:

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #395 : 11.Iul.2020, 12:08:33 p.m. »
Mi am îndeplinit un vis din copilărie: Porsche

  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 
The following users thanked this post: gabineg, enicky

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #396 : 11.Iul.2020, 06:59:09 p.m. »
Mândră corabia, meșter carmaciul, vorba lui Zaharia Stancu!

Te-a publicat deja Rex alaltăieri pe forum. Mi-a plăcut filmulețul, atat ca realizare tehnica cat si ca abordare jurnalistica. :good:

O sa avem pe cine sa întrebam peste 5-10 ani despre EV. Cine stie, poate apare si vreun Suzuki pana atunci. On revient toujours au premier amour.💓
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Leutz

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #397 : 05.Aug.2020, 05:00:35 p.m. »
Revin si eu dupa mai mult de juma' de an cu review-urile promise cateva postari mai sus.

1) Dacia Duster Mk1 facelift 2017 4x4 1.5 diesel MT6. Stiu ca e patetic sa fac review la Duster in 2020, dar pentru mine a fost prima data. Si am gustat cu mare placere fiecare moment.
Cum veneam in tara pentru craciun si revelion si planificasem revelionul la munte, am vrut sa inchiriez ceva 4x4. Am vrut tare mult un Duster 2 4x4, dar am remarcat cu stupoare ca pretul la inchiriere e similar sau chiar mai mare pe alocuri decat a SUV-urilor 4x4 consacrate din aproximativ aceeasi clasa (Tiguan, Kuga, Qashqai, etc.). Pana la urma insa am gasit un Suzuki S-Cross la pret bun si zic hai sa-l incerc, pentru ca nici S-Cross n-am condus pana acum. Pana la urma dupa ceva complicatii cu firma lu' peste mi-au dat Duster-ul cu pricina.

Fara prea mlte comentarii, masina mi-a placut. Nu este nici pe departe atat de odioasa cum zic unii. Pentru motorul de 1.5 diesel si cutie manuala in 6 trepte, mi s-a parut ca se misca foarte bine. Altfel finisarile sunt OK, comfortul e OK, iar tinuta de drum la condus decent de la A la B este buna. Pana la 130 km/ora masina sta bine pe drum si nu da nici o emotie. Deci pentru condus normal pe drumurile din Romania (si nu numai) este mai mult decat suficient. Vazandu-ma incantat de masina, un prieten mi-a dat replica imediat: "da bah da' ia sa vezi la 150". Nu i-am raspuns cu glas tare, dar nu m-am putut abtine sa nu-i zic in sinea mea: "cu 150 in Romania (si nu numai) sa mergi tu bah prostule". Sa ma scuze cei care se falesc cu viteze mari pe drumurile publice, dar eu asa-i consider (n.r. - prosti facuti gramada) oricat de buni prieteni mi-ar fi.
Ar mai fi de spus si ca masina avea 137000 de km la bord si nu avea greieri sau alte zgomote nici in interior nici de la motor sau trenul de rulare. Pentru un diesel manual care e masina de inchiriat mi se pare mai mult decat meritoriu.

Una peste alta m-am simtit bine la volan, inclusiv la un drum de la Constanta la Valea Lunga (Dambovita) facut dintr-o bucata, dupa care m-am dat jos din masina fara sa fiu obosit psihic sau fizic. Intr-adevar, solutiile/pozitiile alese pentru cateva din controalele din habitaclu sunt un pic hazlii, diferite de orice altceva, dar dupa ce te obisnuiesti cu ele e OK. Daca as fi fost acasa mi-as fi cumparat masina. Iar Duster-ul 2, despre care se zice ca e semnificativ mai bun, mi l-as fi cumparat cu atat mai mult.

2) Kia Soul Mk2 facelift 2019 2.0 benzina AT6 - full options.
In masina asta am ajuns dintr-o intamplare. Nu as fi avut-o in vedere in nici un fel, insa dupa sarbatorile petrecute cu varf si indesat in Romania, ne-am trezit pe 3 ianuarie in Moscova ca trebuia sa plecam pe 4 dimineata catre Smolensk si la 8 seara am constatat ca toate trenurile catre Smolensk pe data de 4 erau pline ochi de la cel mai scump si rapid pana la cel mai ieftin si prapadit. In disperare de cauza, printr-un amic am ajuns la o firma de inchirieri care avea program pana la 9 seara, insa inchiriau numai pentru corporate (whatever that means in Russia  :D). Pana la urma amicul ne-a introdus la ei si au accepta sa ne inchirieze pe persoana fizica. La astia, firma cu staif  :D, n-aveau decat masini de fite. Greu am gasit printre AMG-uri si BMW-uri tunate aceasta Kia Soul, rosie si impopotonata ca o sorcova. Probabil masini de genul asta se inchiriau pentru "iubi" ale... corporatistilor.

In sfarsit, masina a fost per total dezamagitoare. La pretentiile si marketing-ul care-s pe capul ei ofera destul de putin. In primul rand, in 1000 de km n-am reusit sa-mi gasesc locul in scaun. Scaunul era pur si simplu prea mic. Un scaun sport, foarte bine reliefat, foarte tare, dar mic. Un scaun sport pentru cineva minion. In al doilea rand, zgomotul la rulare este extraordinar. Din cauza formei unghiulare dintre parbriz si plafon, de pe la 80 de km/h incepe un vuiet de parca pe plafon ar fi ceva bare transversale dintre cele mai jalnice. Apoi la 100 si peste deja devine greu de suportat. La un drum de 400 de km pana la Smolensk, foindu-ma pe scaun si cu capul tandari de la zgomot… mi-am dorit sa fi mers pe jos. A trebuit sa iau un panadol sa-mi treaca durerea de cap. La fel si la intoarcere spre Moscova.

Apoi, tinuta de drum... Nu stiu cum se face dar eu m-am simtit foarte nesigur. Masina e complet patrata si senzatia e similara (pastrand evident proportiile) cu cea data de autobuzele de tip vechi, alea la care caroseria patrata e mult mai lata decat puntile. Ai impresia ca la orice piscatura de volan "frigiderul" se rastoarna de pe roti. Apoi, combinatia cutie-motor nu-si prea facea treaba cum trebuie. Motorul era de 2 litri, identic cu cel de pe Hyundai Creta pe care am descries-o cateva postari mai sus. De fapt masinile sunt construite pe aceeasi platforma din ce-am citit. Cutia la Soul era automata in 6 trepte si pe langa faptul ca masina se simtea lenesa, cutia era vesnic nehotarata exact in zonele de viteza cele mai importante 50-60 km/h, 100-120 km/h.

Apoi… portbagajul. Pentru o masina de 4.14 metri (exact cat SX4 4x4), am fost socat sa descopar un portbagaj in care abia am reusit sa bagam un rucsac de-asta care se ia ca bagaj de mana si un geamantan de cala de marime medie pus pe inaltime. Practic asa zis-ul portbagaj concureaza cu cel de Swift, daca nu chiar mai mic, desi litrajul anuntat de constructor arata bine in cifre. Forma lui il face inutil. Litrii exista dar nu unde trebuie  :-)). SX-ul este boierie...

Altfel, o gramada de briz-briz-uri peste tot prin masina: sisetmul de infotainment si navigatie mirobolante, animatii din cele mai trasnite si colorate ruland pe multiple ecrane si butoane peste tot prin bord, s.a.m.d. Nu m-au impresionat. Cu siguranta exista o piata pentru ele, dar eu nu fac parte din ea  :dknw:.

Un peste alta... masina asta e NO GO pentru mine in cel mai clar mod cu putinta; si daca cititi p-aici, poate postarea va ajuta sa va feriti de ea. Nu e buna nici macar de inchiriat.
Evident, parerea e pur subiectiva. Poate altii rezoneaza mai bine... cu ceea ce ofera.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline enicky

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #398 : 05.Aug.2020, 10:06:18 p.m. »
   Da, am condus-o de cand a aparut, asa este, nivelul a crescut, scaunele s-au mai imbunatatit, nu mai fugi de pe ele, este mai bine insonorizata, doar ca la volan ma lovesc cu picioarul stang de usa, iar in dreapta tot cu stangul ma lovesc de consola centrala. Dar asta m-a deranjat poate ptr, ca tocmai coborasem de pe Vitara, cred ca te inveti cu timpul.
  Per total, acum este o masina competitiva, mai ales ca in oras are un consum foarte bun acest motor diesel de 1,5, undeva pe la 8% si se pare f.fiabil. Doar ca acum s-a introdus si AdBlue.
   
    Ultima data am condus Suzuki Sx4 S-Cross hybrid, care joaca in alta liga (fata de Duster), adica :
   Este o masina surprinzator de silentioasa, motorul este undeva la cativa metri in fata masinii, pozitia la volan confortabila, cu  bratul sprijinit pe cotiera poti schimba lesne vitezele, interiorul mult peste masina nationala dar si peste Vitara, n-as zice lux, dar formele tapiteriei mult mai atragatoare, cu linii cursive care se preling din fata spre usi, usi care nu sunt atat de spartane ca ale Vitarei, spatiu mai mare in fata(probabil din cauza bordului, mult mai lat), dar si in spate, cireasa de pe tort fiind cotiera spate.
  Cat despre demaraj, ce sa zic, foarte sprintena, cele doua propulsoare chiar isi fac treaba. Am mers cu vreo trei Vitare 1,4(una automata), dar parca nu erau asa vioaie, mai ales ca in S-Cross eram si trei grei in cabina.
   Nu stiu cum ar aranja-o Mad-urile, dar cred ar arata bine in combinatie.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Acidutzu2000

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #399 : 06.Aug.2020, 03:13:51 p.m. »
Am condus pana acum aproximativ in aceasta ordine:
 - Dacia 1410 (TLX pt cunoscatori) fabricatie 1987 - masina parintilor, cam 20.000Km facuti de mine
 - Dacia 1410 (L pt cunoscatori) fabricatie  1998 - am tinut-o cam 3 ani si 30.000 Km
 - Logan Mk1 cu motor 1,4 MPI cu care am facut cam 10.000 KM
 - Daewoo Matiz motorul de 875 cmc (cred) cu care am facut cam 5.000 Km (sprinten pana la 50Km/h, dupa care mura in chinuri)
 - Ford Fiesta cred ca Mk3 din 1998, motorizare  1.3L benzina 8 valve cu care am facut cam 8.000 Km (foarte bun motorul dar tablaria ..... sicriu pe roti)
 - Volkwagen Touran din 2003, motor 1,6 L si 115 CP, benzina, (am tinut-o 36.000Km din care cam 30.000 Km facut de sotie)
 - Opel Astra H motor 1.6L benzina 105 CP (o am si acuma) si am deja 19.000 KM in doi ani;
Ocazional am mai condus (dar mai putin de 1.000 Km)
 - Dacia Papuc (2 locuri + carosata) - condusa cam o luna pt ca o cunostinta avea permisul suspendat;
 - Dacia Dokker din  2017 motorul 1,5 Dci
 - Peugeot 407 din 2006 cu motorul de 2.0 diesel
 - Ford Focus Break din 2003, motorul de 1,7 benzina 101 CP (cea mai puturoasa masina condusa de mine)
 - Duster Mk2 cu motor benzina si EDC (am facut test drive pt a vedea cum se comporta cutia EDC de la Duster, dar nu m-a mpresionat)
 - Suzuki Vitara AllGrip1,4 Boosterjet cu 140 CP - Test Drive la Suzuki Doly Iasi
  • Suzuki Vitara Passion 2WD - Albastru Turquoise