Autor Subiect: ce masini am mai condus  (Citit de 47304 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online shpeedy

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #390 : 08.Iul.2019, 09:25:37 a.m. »
Intrebare catre cei care au intrat in contact cu Fiat 500 (inteleg ca sunt mai multi pe forum): cam care este parerea posesorilor cu privire la fiabilitatea si mentenanta (costuri, disponibilitate expertiza, probleme) acestor masini in RO?

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

  • 2010 SX4 & 2019 Ignis 8x8 +200bhp
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 11381
  • Thanked: 1607 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #391 : 08.Iul.2019, 10:30:01 a.m. »
Cumnata are unul cu cutie automata. Din cate stiu, n-a avut nicio problema tehnica pana acum, decat crapatul parbrizului pe care l-a inlocuit la un centru specializat. In oras consuma 8-9 (pe ruta tramvaiului 41 la ore de varf si AC), iar afara 6,5. In rest, foarte multumita, a mers si cu 160 km/ora. Despre costurile de revizie, cea de 1 an  650 lei iar cea de 2 ani (ITP included) 1100 lei.
  • SX4 by Giugiaro
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1526
  • Thanked: 544 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #392 : 11.Iul.2019, 01:48:19 a.m. »
https://collectingcars.com/for-sale/1992-lancia-delta-hf-integrale-evo-1/
Asta mi-a adus aminte ca prima masina straina pe care am condus-o a fost o Lancia Delta (non-integrale). Nu-mi aduc aminte detalii despre masina, doar ca era "de vis" fata de numai Daciile pe care le condusesem pana atunci.
Dar ceva aventura cu ea mi-a ramas bine in minte. Era prin anii 90, eram la rude in Maramures (venit cu trenul) si cineva mi-a oferit sa "transport" respectiva Lancia la Bucuresti. Proprietarul ei era din Bucuresti, venise cu masina in Maramures, dar nu stiu din ce motive a plecat fara ea.
Era o dimineta de iarna, zapada, ger de crapau pietrele si am pornit masina sa o incalzesc inainte de plecare. Dupa vreun sfert de ora de idling ger inauntru la fel ca afara. Am sucit de butoane si parghii, nu prea le intelegeam functiile, am mai stat 15 minute, tot ger. Am concluzionat ca este defecta si am plecat asa, conducand cu manusi + caciula pe urechi si geam lasat de-un deget sa nu se abureasca parbrizul. Afara -15 grade dacaca nu mai frig. Dupa vreo 50 km am oprit intr-o benzinarie casa ma mai "racoresc". Acolo, cu speranta, am mai sucit iar de buotane si parghii si am inceput sa simt ceva vanticel de caldura. Am plecat, dar am condus inca 10-15km pana cand am avut curajul sa scot manusile si caciula. Ajuns la destinatoe, predau masina proprietarului si-ii spun patania cu frigu'. El zice "Băi, da tu  nu stii ca dizelu se'ncalzeste greu? Degeaba dadeai tu de parghii, ca n-a bagat caldura pana nu s-a'ncalzit bine motorul. Zic "Iarta-ma cucoane, da eu n-am crezut ca egzista masina pe lumea asta care sa se-ncalzeasca mai greu ca omietreisutele".

Si-a doua patanie. Pe la Aiud, coborare usoara si lunga in linie dreapta, asfalt inghetat (nu polei, dar avea starluciri cristaline). Un taranist iese cu o masina de pe miriste in fata mea. Nu chiar mi-a sarit in fata, era ceva distanta, dar s-ar fi cuvenit sa-mi dea prioritate acolo. Eu calm, las masina "sa curga" la vreo 100kph, asteptand ca peizanul imprudent sa demareze. Imprudent m-am dovedit eu, caci taraboanta lui nu prea se misca. Distanta pana la el se micsoreaza prea rapid, trantesc frana, masina tot inainte, cu mai putina vointa de a se opri decat imi doream eu. Distanta devine periculos de mica, incep sa ma gandesc la cum ii voi duce eu proprietarului doar volanul si husele de pe scaune. IIn ultima clipa, prosteste dpdv al unui sofer de dacie, iau brusc de volan stanga apoi dreapta si trec dincolo de obstacol fara nici o problema ... De la proprietar aflu la Bucuresti ca Lancia "mea" avea ABS!!!
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: shpeedy, toma

Offline Leutz

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #393 : 12.Feb.2020, 03:17:48 p.m. »
In excursia de sarbatori in... Europa(??!!)  :D, adica Rusia-Romania-Rusia, am condus in aceeasi ordine Hyundai Creta (~1500km), Duster I facelift (~1500km) si Kia Soul (~1000km). O sa le "discut" in postari separate. Sper sa gasesc timp pentru toate.

Incep asadar cu Hyundai Creta. Modelul e un SUV compact de ~4.3 metri, facut pentru pietele emergente. De pe internet nu a reiesit ca ar avea si varianta 4x4; la fel si pe site-urile de inchirieri din Rusia, unde nu era decat in varianta 2x4. Desi as fi vrut 4x4, pana la urma am luat ce-am gasit. Odata ajuns pe strada in Rusia, am vazut si unele cu inscriptia 4x4 si cu diferential spate vizibil. Deci in offline exista si varianta 4x4; in online nu  =)). Revin insa la review.

De afara masina arata un pic ciudat. Parca un pic neterminata d.p.d.v. vizual. Parca prea inalta si prea ingusta. Genul de impresie pe care o da o masina low cost. Impresia s-a terminat brusc cand m-am urcat in masina. In masina ne-a impresionat spatiul. In habitaclu lejeritate maxima in toate directiile, iar portbagajul foarte incapator. Finisajele din plastic tare, dar placute privirii si atingerii, bine inchegate si fara briz-briz-uri prea multe. Un interior absolut corect in toate privintele.

In scaun m-am simtit bine la doua drumuri de cate 400+ de km facute dintr-o bucata plus diverse drumuri mai scurte pana la un total de ~1500 de km. La fel s-au simtit si pasagerii; si in fata si in spate. Ca si dotari, probabil era modelul cel mai chel, cum sunt de obicei cele de la inchirieri. Avea insa mai mult decat suficient pentru nevoile noastre.

Mecanica si dinamica. La drum, zgomotul de la cauciucuri a fost un pic cam mare, insa avea niste AT-uri rusesti cu tinte (de notat ca pe strada masinile aveau cauciucuri cu tinte in proportie foarte mare. Putine am vazut/auzit fara tinte). Cauciucurile erau chiar AT-uri dedicate, nici dintre cele mai agresive, dar nici ca cele de "sufragerie" de tip geolandar; in conditiile astea am iertat-o. Nu cred ca se putea mai bine nici cu Mercedes-ul. Zgomotele de la motor si vant erau si ele un pic cam mari tradand ADN-ul "emergent" al modelului, ... dar oricum erau comparabile cu SX4-ul de acasa, deci n-am suferit.

Dinamica... foarte buna. Cutia era manuala in 6 trepte si am fost surprins sa vad ca masina era spritena inclusiv intr-a 6-a la turatii destul de mici. Foarte elastic motorul. Am fost convins ca e unul din motoarele mici turbo pe care le au si pe alte masini, dar cand m-am uitat sub capota... era un aspirat care dupa marime parea de 2 litri. Pe internet am vazut ca vine cu motoare de 1.6 si 2.0. Probabil in Rusia are 2.0, ca sa fie la paritate cu competitia de la Dacia (Duster). De altfel, ar fi fost imposibil sa fie motorul de 1.6, data fiind agilitatea masinii. Altfel, compartimentul motor arata destul de barbar pentru secolul asta, din nou ... tradand ADN-ul "emergent" al modelului.

Una peste alta insa, m-am simtit bine la volan. Spatiul, dinamica, dotarile... m-au multumit toate. De remarcat si garda la sol de 20 de cm. Deci per total o masina reusita pe care mi-as lua-o fara discutie. Eu am condus varianta 2x4, asa cum am zis mai sus. Insa cred ca varianta 4x4 e nemaipomenita.
  • Suzuki SX4 AWD 2.0 / Hyundai Getz 1.4
 
The following users thanked this post: shpeedy, hippo, toma, FlorinSuzuki

Online shpeedy

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #394 : 12.Feb.2020, 03:27:56 p.m. »
Cumva Cordiant erau AT-urile alea rusesti?!

Si n-am prins-o p'aia cu AT-urile de sufragerie care 'ieste' Geolandarele...  X-(
Detaliaza, rogu-te...  :ad sub masa: :ochiu:

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
  • 2010 SX4 & 2019 Ignis 8x8 +200bhp