Autor Subiect: ce masini am mai condus  (Citit de 68873 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Utilizator_Anonim

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #370 : 31.Aug.2018, 10:23:41 p.m. »
M-am jucat cu un Fiat 500 automat, nou nout 700 km
Pozitiv
Finisata binie, multimedia mare si usor de folosit, extrem de haioasa de condus prin oras, se conecteaza orice la ea si iti da tot felul de statistici pe telefon, waze merge bine pe android, plus multe aplicatii de muzica
Acoperisul panoramic e superb
Insonorizare buna
Spatios in fata, a incaput hipopotamul lejer in habitaclu
Minusuri
Motor lesinat rau in combinatie cu transmisia automata (1.2 aspirat)
Consum maricel urban-medie de 10 prin Bucuresti, e drept cam forjat
Scaunul soferului un pic incomod, dar nu cred ca l-am reglat bine
Bancheta din spate si spatiul de la picioare aproape inexistente
Concluzii-de oras e genial
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #371 : 31.Aug.2018, 10:33:35 p.m. »
@hippo : plafonul ala panoramic e fix sau se si deschide?

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #372 : 31.Aug.2018, 10:35:23 p.m. »
Nu stiu, ca nu am incercat sa-l deschid
Dar m-am dat si cu una cabrio, acum 3 luni, care e mai haioasa
Sunt curios cum e cu motorizarea de top 1.4 turbo 180 cp Abarth
Pe asta full, de 1.2 lesinat (aspirat), 68 cp, a dat 14000€ , fara rabla pt ca nu a avut rabdare, cea cabrio e mai scumpa

Comparativ swiftul de 1.2 e ferrari, dar ca design si finisaje fiatul e peste
Multimedia de asemenea, ca functii, e mult peste ce am pe s-cross
Motorul e anemic rau, insa nu prea mai pot judeca obiectiv dupa ce merg zilnic cu saabul
« Ultima Modificare: 31.Aug.2018, 10:50:22 p.m. de hippo »
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #373 : 01.Sep.2018, 07:37:40 a.m. »
Motorul e anemic rau, insa nu prea mai pot judeca obiectiv dupa ce merg zilnic cu saabul

Cred ca asa se explica.  :)
Dupa cum ziceam aici, cumnata-mea si-a luat una de-asta anul trecut. N-are trapa si display bengos, dar are cutie automată si motorul de 1,2 cu 69 CP. N-am condus-o, doar am fost in dreapta soferului la un drum pe autostrada. N-a prea stat pe banda 1-a decat cand veneau "bizonii" din spate. Iar in oras se descurcă excelent. Si nu a costat decat 11-12 Keuro, parca. E o mașinuța fasneata.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Leutz

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #374 : 03.Sep.2018, 10:09:11 a.m. »
Intre timp s-a mai adunat cate ceva de povestit pentru topicul asta. Cu ocazia excursiei din vara in Romania si Rusia, am condus un Ford Focus Wagon si, respectiv, un Chevrolet Niva. Parerile sunt dupa cum urmeaza (o sa le pun in postari separate ca sa nu ma intend prea mult):

Focus-ul:
L-am primit de la inchirieri de la Klass Wagen (sunt regular client) dupa ce comandasem un Focus hatchback.M-am bucurat de update-ul gratuit, mai ales ca ... bagajele abia au avut loc in Wagon. Nu stiu cum ma descurcam cu Hatch-ul. Modelul era cel de baza, fara multe brizbrizz-uri si cu motorul de 1 litru turbo.
Masina per total e bine inchegata, fnisarile sunt OK dar nu spectaculoase. Comfortul la drum lung e bun, dar dinamica inclina catre partea de comfort, masina nu se simte atat de ferm cum probabil s-ar simti Hatch-ul; lucru care mi se pare normal de altfel. Motorul de 1 litru isi face treaba si chiar se simte vioi, cu consum destul de mic pentru gabaritul si greutatea masinii. Deranjant e sunetul  :-)) pe care il situez cumva intre aparat de barbierit si ventilator. Efectiv iti da o senzatie stranie de nesiguranta. Ai impresia ca acum se face praf sau isi ia zborul... sau te lasa in drum... sau mai stiu eu ce. Parca esti in anul domnului 2018 si vrei sa zbori cu avionul lui aurel Vlaicu... ceva de genul asta.
Un minus legat de ergonomie este plansa de bord foarte, foarte joasa. Zici ca-i facuta pentru japonezi. De nenumarate ori mi-am spart genunghii in bord si coloana volanului fie incercand sa intru/ise din masina, fie pur simplu miscandu-mi picioarele in timpul mersului. Oricat am incercat sa dau scaunul la minim in jos si la maxim in spate si sa ridic volanul sus ... tot ingust era. Mi se pare o scapare majora, mai ales avand in vedere clasa masinii. Iar eu nu sunt foarte mare (1.78 inaltime) si nici nu conduc cu genunchii la gura de obicei.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: shpeedy, Emilian Sohterus

Offline Leutz

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #375 : 03.Sep.2018, 04:26:29 p.m. »
Chevrolet-ul Niva  :D e din alt film, din absolut toate punctele de vedere.

Masina pe care am condus-o e de prin 2013 si din "dotarile" secolului 21 nu are nimic, iar din cele ale secolului 20 are servo frana si servo directie. Ambele hidraulice, evident. Nimic de genul ABS, A/C, airbag-uri si alte chestii nefolositoare mersului de la A la B ...  :D in conditii de drum greu (sau lipsa drum). Dar … are oglinzi electrice si scaune incalzite  . In schimb, are un computer de bord foarte interesant si foarte evoluat, special "adaugat" pentru a da informatii legate utile offroad-ului; si anume inclinometru, consum la ora, afisaj grafic cu transmisia cuplului la punti in timp real ... si alte cateva chestii pe care nu le-am mai vazut pana acum. In plus, computerul nu numai ca afiseaza, dar "vorbeste" (evident doar in rusa) informatiile vitale si alertele de genul "ba, vezi ca te-ai inclunat prea tare si te rastorni" sau "ba vezi ca nu mai ai benzina". Iti da chiar si binete cand pornesti masina  :-)). Foarte tare.

Istoria modelului se poate citi online. In mod clar a fost o incercare de a pastra tot ce oferea sfanta Lada Niva, dar in acelasi timp de a adauga un design mai placut si ceva mai mult comfort. Inrucat exista si echipari care au ABS, A/C, airbag-rui si alte cateva dotari moderne, eu zic ca au reusit mai mult decat onorabil; iar pretul este mirobolant (... pentru Europa. Daca s-ar vinde, ar fi best seller instant si in categoria ei si in altele. Pentru Rusia ... e grele. In afara de zona Moscovei si inca cateva, e saracie mare si lumea abia isi permite "Lazi" de zeci de ani mostenite din tata-n fiu din perioada comunista. Iar in Moscova e atat banet, incat sa-ti iei Chevy Niva e jenant).

Dar sa trecem la "reviu"  :D. Si sa incepem cu spatiul.
Masina are 4 metri, dar am bagat in ea toate bagajele care au intrat in Focus Wagon (si inca ceva in plus), cu 4 persoane adulte + un copil cu scaun de copil instalat. (Ca fapt divers, la intoarcerea in Aus am constatat ca nici macar caruciorul de copil format micro (tip umbrela), cumparat din Europa, nu incape in portbagajul de la SX4  =)). Pe langa el, in Niva mai aveam 2 bagaje mari de cala pentru avion, 3 rucsaci medii, un ruscacel mic pentru copil si vre-o 2-3 papornite mici de rafie. Pentru asta nici macar nu am scos policioara portbagajului. Doar statea ridicata cativa centimetri, fara sa obtureze semnificativ vederea in spate. Astea in SX4 nu intra decat daca nu e nimeni in masina, inclusiv soferul. In Niva au intrat, dar pentru un drum scurt. Evident ca nu pentru un drum de 500 de km.
Continuam cu "formatul":
Masina are habitaclul (toata carosria de fapt) inalt, iar consolele fata/spate sunt aproape inexistente. Practic odata cu rotile aproape ca se termina si masina. Deci la cei 4 metri ampatamentul este foarte mare, iar spatiul pentru "locatari" este similar cu masini cu 2 clase peste. In efect, spatiul este mai mult decat generos si in fata si in spate in toate directiile: picioare, cap, umeri, etc. Suprafetele vitrate sunt foarte mari, iar vizibilitatea este excelenta.
Comfort si finisari:
Dat fiind spatiul mare, comfortul este si el OK. Scaunele nu sunt cince stie ce, insa am stat bine pe ele. Evident, neavand A/C si alte chestii ... condusul e obositor, mai ales ca zona respectiva are climat temperat umed. Adica ventilator la maxim, geamuri deschise la orice viteza, carpa de sters "ecranul" aburit ... viata grea, ce sa facem. Dupa 2 ore la volan ma simteam ca dupa 7 ore, ud fleasca, imputit, sinusurile in alerta maxima, panadolul in buzunar. Doar eu, restul fiind nascuti si crescuti acolo, n-aveau nici o treaba. Altfel, finisarile sunt exemplare pentru cat costa masina. Bordul e dintr-o bucata, deci o bucata intreaga, de la stanga la dreapta si de sus pana jos. Solid ca piatra, insa acoperit cu plastic moale/cauciucat, cum erau masinile premium prin anii 90. E materialul ala care rezista 20 de ani fara greieri si fara o zgarietura. Foarte placut privirii si atingerii, de altfel. Altfel, plasticele corecte ca textura si ultra solide. Captuselile, tapiseria, mocheta, izolatia fonica/termica si toate textilele de prin habitaclu de calitate buna si vadit rezistente la tavaleala. Inclusiv o gramada de plastic adaugat prin toate zonele unde se pun picioarele sau pe unde se urca sacii cu cartofi si lazile cu vodka si ating masina. Deci facuta in spirit “utilitar”. De exemplu, in zona dintre bancheta din spate si usa, jos, pragul si apoi partea din interior, au un plastic pe ele de cel putin 5 mm grosime. Ala rezista 100 de ani acolo si daca te sui zi de zi cu bocancii cu tinte.
Mecanica:
Masina e facuta pentru offroad. E clar ca buna ziua. Cele mai simple si durabile solutii au fost alese. Daca deschizi capota la o Lada Niva veche si la asta … practic totul tranasplantat aproape identic, dar pozitionat mai sus la Chevy Niva. Motorul este dispus foarte sus, tot ce poate lua apa este foarte sus, inclusiv rolele si curelele accesoriilor sunt intr-o pozitie neobisnuita, foarte, foarte sus. Nu stiu cum au reusit sa scoata din motor "axele" respective asa de sus. Practic sub toata partea mecanica e un mare gol pana la puntea fata, unde nu e o problema daca se acumuleaza cativa saci de namol si /sau iarba. Nu afecteaza nimic din functionarea masinii. Suspensia e cu amortizoare separate (fara 'strut' pe fata) si pe fata si pe spate. Capul suspensiei nu este accesibil pe sus. El se opreste intr-o ramforsare groasa care e corp comun cu sasiul. Masina are sasiu, insa este unul mai finut; un gen de caroserie portanta pe structura sasiu/scara. Sasiul exista, la fel ca la utilitarele cu sasiu, insa nu e decuplat de tabla caroseriei. Cursa suspensiei este foarte mare, la fel ca si locasul rotii in aripa. Arcurile sunt lungi, cu spire multe si groase; … cap de "rus", cum s-ar zice, nu arcuri de pix ca pe noul Ignis. Puntea fata este independenta, cea spate fixa, cu cardan clasic, de-ala rotund de camion, nu de-astea plate si usurele gen SX4. Masina are din fabrica un scut frontal din metal foarte gros (gros, adica nedeformabil daca cade masina pe el de sus cu toata greutatea), in forma de carena de vapor, care impinge namolul si alte "impuritati" catre exteriorul masinii. Asta este fix sub bara din fata, inaintea puntii. Dupa el urmeaza un scut de metal normal, plat, pozitionat la fel ca scuturile obisnuite, astea pe care le punem pe SX4&Co. Altfel, pe dedesubt, totul este bune pus sus, lipit de sasiu si acoperit cu placute metalice de diverse marimi si forme; nimic nu poate fi agatat nici daca o tarai o saptamana cu burta pe jos.
Motorul de 1.7 de 80cp, vechi, acelasi de pe Lada Niva, dar modernizat cu injectie. Nici vorba de turatii, cai putere, acceleratii s.a.m.d. Cuplul este slab ca cifre, insa constant si disponibil la turatii mici. Masina nu poate mai mult de 3000RPM fara sa gafaie. Practic se conduce intre 2000 si 3000, insa cuplu bun are deja de la 1200. In offroad greu nu am avut nevoie de reductor. La 1000 trage bine fara sa schimbe zgomotul a "inec", iar de la 1200 deja ai incredere cu ea. Nu e nevoie sa patinezi ambreiaj.
Dinamica on-road ... nu exista. Masina este ceea ce este si ... nu este ceea ce nu este. Am mers si cu 120, chiar 130, insa ajunge acolo greu. Odata ajunsa, merge bine la viteza aia, nu e instabila, sta bine pe drum, insa motorul nu poate mai mult, iar consumul e destul de mare. Practic de pe la 3500RPM nu mai poti sa-i ceri nimic, decat daca esti inconstient. Evident, nu se poate vorbi de cornering, de fermitate, s.a.m.d., insa daca o conduci decent te rasplateste cu suficient comfort si ... chiar cu o insonorizare neasteptat de buna pana pe la 120 la ora. Suspensia la drum e relaxanta.
Dinamica off-road
In off-road, masina e acasa la ea. Ca un scurt istoric al vietii ei, socrii mei s-au retras de vreo 5 ani la tara. Unde la tara inseamna la vre-o 50 de km de cea mai apropiata asezare umana. Locuiesc singuri, intr-o zona care a fost populata si prospera, dar care a decazut grozav dupa caderea URSS. Acum sunt una doua case ramase in picioare, restul paradite; si 1-2 locuitori ici colo, la cativa km unul de altul. Agricultura nu mai exista, paduri si buruieni cat omul au luat acum locul a orice a fost inainte amenajat si locurile arata ca o jungle in climat temperat, ca sa zic asa. Accesul acolo se face pe un “fost” drum asfaltat, acum intr-o stare in care iti extirpeaza rinichii in 10 minute si plangi fiecare secunda in spatele volanului; si pentru tine si pentru masina. Dupa ce se termina “drumul” nu mai e nimic. An de an isi deschid drum nou prin paduri si noroaie cu saraca Niva, pentru ca iarna are 9 luni, din care 8.9999 e zapada si frig crunt, iar natura se remodeleaza cat ai clipi. Iar scurta vara e foarte ploioasa.
Deci in peisajul asta si-a trait masina asta toata viata. Cu mentenanta minima spre deloc. Doar benzina bagata in ea si ici-cand o revizie in curte pe la vre-un priceputeau din satul cel mai apropiat. Nenea care o conduce e la fel de aspru ca plasticele din zona pragurilor masinii si trage de ea fara mila in orice conditii. La randul meu, desi m-am straduit s-o conduc cat mai cu grija, in drumul dintre civilizatie si casa lor, pe care l-am facut aproape zilnic cat am stat acolo … n-am putut fara s-o busesc cu burta prin toate cataroaiele de cel putin 20 de ori. Extraordinar cat de bine au pus scutul ala greu in fata. Am cazut pe el de-atatea ori, ca de fiecare data am simtit c-am rupt masina in doua; si cand colo, nici vorba.
Cand am ajuns acolo prima data, ne-au luat cu masina din ultimul sat, unde ne-a lasat un taxi. Masina arata ca din filmele cu Rambo; din partea de jos, din fata pana in spate ii atarna toata padurea si tot namolul prin care trecuse in ultima luna. Mi-a venit sa plang. Ulterior, in timpul sederii, am ajuns intr-un oras mai maricel si am dus-o la spalatorie. Au zis aia ca fac misto de ei. Noroc ca erau tineri si nelinistiti si le prindea bine un ban in plus. Le-am dat dublu pretul official si inca o data pretul in bacsis si au lucrt aproape 3 ore la ea, chiar cu pasiune, as zice. Deja vroiam noi sa plecam si ei nu ne lasau; li se pusese pata. Dup-aia ne-am intors “la tara” si la un singur drum pana acasa a fost la fel … asa ca m-am lasat pagubas.
Un ultim aspect e de remarcat dupa tot postul asta lung: masina nu are pic de rugina in ea. Nota zece pentru producator pentru tratamentul aplicat, oricare ar fi ala.
Una peste alta, e o masina pe care mi-as lua-o cu drag ca masina de tavaleala; si chiar ca prima masina daca as sta in Rusia. Acolo chiar nu merita altceva. Chiar si in Moscova daca as sta si as castiga mult, nu m-as arunca la “masini straine”; nu de alta, dar tot 9 luni are iarna si acolo  :D, chiar daca e oras.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: gabineg, shpeedy, rexkrokiDAU, Utilizator_Anonim, enicky, toma, ..., Emilian Sohterus

Offline Utilizator_Anonim

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #376 : 03.Sep.2018, 04:42:16 p.m. »
Foarte tare, e la categoria Defender
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #377 : 03.Sep.2018, 05:09:35 p.m. »
Astia zic ca - in ciuda celor 256g CO2/km - ar fi totusi Euro6...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ulise

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #378 : 04.Sep.2018, 03:19:28 p.m. »
Strasnic narator!

Nu stiam nimic despre aceasta masina.

Multam!
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline Leutz

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #379 : 04.Sep.2018, 03:38:50 p.m. »
Masina nu e chiar Defender, evident. Insa isi face treaba bine. Impresia este de lucru bine facut.

Niva clasica era buna in offroad, dar pacoste in orice alt domeniu. Si era masina care cerea in permanenta prezenta sarmei si pantentului in buzunar. Adica ... exact ca Daciile din 70'.

Asta facuta impreuna cu Chevrolet, merge ca o masina moderna; adica, fara griji. Dai cheie si ea isi face treaba. Nu e fabuloasa ca si performante dinamice pe asfalt, insa e facuta cu simt de raspundere, finisarile sunt absolut decente, iar comfortul la bord e bun. Facand abstractie de cele 0 stele la testele NCAP (variant ruseasca) si de lipsa lui X Factor cand calci acceleratia, masina poate indeplini cu success rolul de prima masina, masina de familie, etc.
Am inteles ca se vinde pe ici pe colo prin Europa (eu stiam ceva de Cehia), nu stiu in ce conditii (legale). Dupa informatiile primite in Rusia, ziceau ca astea fabricate in ultimii ani ar indeplini Euro5. Pretul in Rusia pentru full-options, care include airbag-uri, ABS, A/C, snorkel si kit de protectie suplimentara pentru caroserie, este sub echivalentul a 10000 de E-uri.

Cea din link-ul pus de @shpeedy e scumpa. Poate or fi versiuni pentru export si ca sa poata fi vandute in UE adaugirile o fac substantial mai scumpa. Sau poate taxele de import ... sau ambele.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019