Autor Subiect: ce masini am mai condus  (Citit de 68878 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #330 : 08.Oct.2017, 03:07:04 a.m. »
(mi l-am pus cu turometru si toate culorile in bord si pe baghetele de lumina de pe portiere... mov).

putin mov*   :baston:


L-am vazut la IAA 2017 dar parca ii lipseste acel je ne sais quoi... Talisman-ul mi-a lasat o impresie mult mai buna la lansare...  :)


*e o expresie intrata in vocabular: "cu putin mov" - pe vremuri femeile usoare purtau mov

Offline shpeedy

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #331 : 09.Oct.2017, 10:11:31 a.m. »
Exact la acel mov m-am dus cu gandul - ambianta de alcov...  :-))
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Leutz

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #332 : 27.Dec.2017, 03:28:56 p.m. »
In utima perioada m-am tot plimbat cu treburi si-am inchiriat pe ici pe colo cate-o masina. Am condus o Toyota Corolla din 2017, un Hyundai i30 din 2010 si un Chevrolet Sonic (Aveo in Europa) de prin 2015.

Hyundai-ul mi s-a parut OK. Review-urile de la vremea respectiva zic ca e masina care a adus Hyundai in lumea buna a constructorilor. Si a fost masina anului in Australia la lansare. In practica, insonorizarea mi s-a parut buna, finisarile bune, plastice decente si durabile, plastice moi pe bord si usi, scaune comfortabile, placuta la condus. Singurul minus ar fi cutia automata clasica, cu doar 4 trepte, care face masina (motor de 2 litri) sa se simta lenesa.

Cu Toyota am avut noroc de echiparea maxima posibil: de la piele cu cusaturi nu-stiu-cum, pana la fel de fel de gadgeturi, deci nu prea pot sa gasesc vre-un cusur la capitolul finisari si entertainment. Totusi, masina pastreaza stilul japonez, adica ... eminamente corect, auster, fara impresia de comfort pe care o dau europenele din aceeasi clasa. Ca minus, suspensia mi s-a parut in pic prea dura pentru o compacta; si ... in mod cu totul si cu totul easteptat, destul de zgomotoasa. Altfel, motorul de 1.8 si cutia CVT fac echipa buna; si m-au scos din KKO cand m-am trezit in mod absolut stupid in fata unui tir.

Am lasat la urma Chevy-ul, pentru ca e cel care m-a impresionat. Vorbim deci despre o masina din clasa mica perceputa ca ieftinaciune. Desi imi place mult designul ultimei generatii, niciodata n-am avut-o in vedere. Am crezut ca e sub ceea ce ofera constructorii consacrati, chiar si cei mai slabuti, precum Suzuki. Nimic mai gresit  :-t.
La inchiriere am primit echiparea care in U.S. se cheama LTZ: 1.4Turbo, A/T in 6 trepte, jante de 17" ... si o gramada de gadget-uri. Singura asemanare cu o masina de clasa mica sunt plasticele tari; insa ele sunt bine inchegate si durabile, placute atingerii si vederii. Surpriza a venit de la tinuta de drum, exemplara, demna de o masina cel putin compacta. Si zic aici, suspensie comfortabila si slientioasa (peste Corolla), scaune FOARTE comfortabile, cutie de viteze foarte prompta si extreme de lina (pana sa verific pe net am fost chiar in dubiu daca nu cumva e CVT). Cireasa de pe tort: sistemul audio, care mi-a "cutremurat" stomacul cu mare aplomb. Am fost convins ca exista un woofer de buna calitate undeva in bord si chiar l-am cautat insistent, pana m-am uitat pe net si am vazut ca nu exista asa ceva in echiparea LTZ. Deci ... doar boxele standard din usi. Una peste alta, mi l-au dat baietii si cu radio-ul gata acordat pe un post FM de RnB, prin urmare timp de cateva zile am condus de nebun prin L.A. cu gemurile jos si muzica la maxim  :yeah::yeah:. Se uita lumea la mine ca la tigani ... da' ce sa fack ...
Ar mai fi de zis ca pentru iata din U.S. Aveo (Sonic) se fabrica in U.S., deci e posibil ca senzatia sa fie diferita pe modelele de pe alte piete. O sa verific cum se simt astea din Australia, chiar sunt curios.

Una peste alta, parerea de rau e ca toate cele de mai sus sunt peste ce are Suzuki in oferta. In zona compacta i30 si Corolla ar avea un echivalent in S-Cross, sa zicem, d.p.d.v. al marimii. Ambele sunt semnificativ peste.
Sonic-ul (Aveo) e in clasa lui Swift (si Baleno); si la fel, e peste la mare distanta.

Intamplarea face ca recent am testat cateva masini impreuna cu o prietena care vrea sa-si ia masina. Sonic-ul pe care l-am condus este peste Yaris, Mazda 2 si Nissan Pulsar (compacta). Nu stiu cum sta la capitolul fiabilitate, insa daca ar fi sa aleg acum, as considera foarte serios un Aveo/Sonic/Barina in echiparea asta (LTZ).
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline JMu

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #333 : 28.Dec.2017, 11:23:03 a.m. »
Eu am fost foarte mulțumit de fiabilitate - Sonic (Aveo) am avut eu înainte de S-Cross. 5.5 ani, ~ 100.000km - probleme minore (schimbat în garanție 1 ventilator climatizare - huruia în treapta 4 și nu-mai-știu-ce plastic pe la motor). Al meu era diesel de 1.3, 95CP, dar cu un cuplu de 210 NM - excelent pentru mașina respectiva, în special împreună cu cutia manuala în 6, foarte bine treptată. A mea era făcută în Coreea.
Ținuta de drum într-adevăr era exemplară, iar diesel-ul ăsta mic scotea niște consumuri absolut incredibile - 4.8 la 130kmh pe autostradă, 7.5 București, 3-4 DN.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline ...

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #334 : 28.Dec.2017, 07:07:07 p.m. »
Am avut la firma primele 4 Aveo-uri, in 2006. 1.4 benzina, echipare bunicica. Tot din Coreea aduse. Sistem audio f. bun, dar la drum erau groaznice ca tinuta. Toate au avut interventii la motor in primii 2 ani, in garantie. Frane blocate pe spate, vara. Rugina aparuta repede. Una si-a luat zborul la 140 la ora, s-a dat peste cap si a cazut pe plafon. Dauna totala, soferul a scapat. Never Chevy.
 

Offline Leutz

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #335 : 29.Dec.2017, 04:20:20 a.m. »
In 2006 Aveo era cu totul si cu totul alta masina, o pocnitoare notorie mostenita de GM de la defunctul Daewoo; de fapt un Daewoo Kalos sters un pic de praf si vandut sub sigla GM.
La momentul 2006 nici macar facelift nu primise. Cam prin 2008 (??) GM a aplicat un facelift care a saltat destul de bine performantele si imaginea masinii, dar ... tot Daewoo Kalos a ramas in principiu.

Aveo de care vorbesc e cel din zilele noastre, o masina GM noua, construita de la zero pe una din platformele lor globale. Dupa niste cercetari am aflat si ca "For Chevrolet Sonic models built in the United States, the Sonic features suspension tuning by Corvette Racing engineer John Buttermore." Asta ar explica senzatia ...  :D inexplicabila avuta la volan.

Ala pe care l-am condus e penultimul, cel albastru, care intre timp a mai primit un facelift (cel rosu - global, cel alb - China).

  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline JMu

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #336 : 29.Dec.2017, 12:54:07 p.m. »
Kalos/Aveo "vechi" a fost pe 2 platforme: T200 și T250. Cel nou (Sonic) este platforma T300 (ca denumire, că de fapt la Sonic este platforma GM Gamma)
În pozele urcate de tine, prima (albastru mai închis) este pe platforma T250, ca și a 3-a (gri) - faceliftul din 2009 (parca) nu a schimbat nimic la platformă, ea era deja schimbată prin 2006. Poza 2 (bleu) este platforma T200. Asta pentru EU, că prin alte părți încă se produce chiar și T200 (Mexic).

Culmea e ca am avut și un T250 (fără facelift, ăla din prima poză), 1.4 94CP care a mers impecabil. Vreo 2-3 senzori de ABS și aeroterma (culmea) schimbate în 9 ani (aeroterma în garanție). Poate am fost eu mai norocos. :)
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline enicky

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #337 : 25.Mar.2018, 03:49:16 p.m. »
   Am condus un Suzuki S-cross / 2015 4wd.
https://www.olx.ro/oferta/suzuki-sx4-s-cross-sx4-s-cross-1-6-4wd-mt-premium-IDaBF7z.html
   Mai precis, prin recomandari, am determinat o familie de amici ca in decursul a vreo patru luni sa-si cumpere un Sx4/1,5/2013/36000km si acest S-cros albastru 1,6, aproape nou, 23000km.
   Ma rog, eu le-am sugerat, iar ei au studiat, decizia fiind a lor.
   Masina este impecabila as spune, doar ca nu miroase a nou. La plecare de pe loc mi s-a parut usor mai lenesa ca Vitara, dar de la a2a erau la fel.
   Comportament diferit la amortizare, adica lansa exact ca un turism, mai putin dura ca Vitara, absorbind orice soc.
   Ceva mai galagioasa, posibil si din cauza insonorizarii Vitarei, zgomot mult de conserva la inchidere de usi-capote, dar nederanjant.
   Instalatia radio+boxe superioara Vitarei, cred ca boxa din bord face toti banii.
   Modelul avea scaune incalzite, pilot automat, climatronic bi-zone. Vitezele se sch. usor, ok, masina nu trada km. facuti. Toate comenzile sunt identice cu ale Vitarei.
    Chiar mai joasa fiind, am fost incantat de ea, mai ales culoarea albastra care o "aranjeaza".
    Inca de cand te urci in ea, parca iti spune ca este o masina de familie, nimic cu tenta sportiva.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Leutz

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #338 : 04.Mai.2018, 05:04:00 p.m. »
Intre timp am reusit sa conduc Chevrolet-ul Sonic/Aveo si in Australia, unde se vinde ca Holden Barina si e facuta in Korea. Asta a fost tot de inchiriat; m-am dus cu treburile obisnuite si, in loc de obisnuita Corolla, am primit in Barina rosu - foarte sexy de altfel  >:). Am fost asa de fericit, ca nici nu le-am mai zis ca de la servici platisera pentru o compacta. A luat Barina si i-am dat bice ...

Fata de modelul condus in US, asta a avut niste minusuri, dar per total mi-am pastrat impresia foarte placuta. NU stiu cum e cu fiabilitatea, insa ca experienta a condusului in continuare o consider prima pe lista in fata modelelor similare de la Toyota, Mazda, Suzuki si VW. Restul nu le-am testat.

Cel pe care l-am condus era echiparea de baza. Nu lipseste nimic din el; are tot ce trebuie in privinta gadgeturilor; insa scaunele, desi cu forma foarte buna, mi s-au parut foarte moi. Sustinerea laterala in special, era dintr-un burete foarte elastic. Oricum, aspectul asta cred ca e corectat la versiunile superioare de echipare.

Altfel, la condus, motorul de 1.6 aspirat (singurul in oferta din Aus) si cutia A/T6 isi fac treaba foarte elegant si sufficient de sportiv, insa in mod clar cutia lucreaza altfel cu aspiratul. Masina nu mai are acelasi "fuleu" ca aia cu 1.4T.
Altfel, suspensia mi s-a parut setata in pic mai tare/dur fata de cea din US, insa nesemnificativ. Aceeasi impresie de masina de clasa mai mare.

Una peste alta mi-a sporit dorinta de a cumpara una ... undeva, candva  :)
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline shpeedy

Re: ce masini am mai condus
« Răspuns #339 : 04.Mai.2018, 05:20:06 p.m. »
Hatch sau Sedan?

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X