Vin si detaliile
Vroiam sa conduc Kizashi inca de cand a aparut
(in Europa a fost lansat pentru prima data in Elvetia la inceputul lui 2010) dar nu am avut noroc pana acum, la cativa ani de cand a disparut din oferta Suzuki.
A fost o intamplare, am facut programare pentru revizia la Outback si am intrebat ce masini au la schimb, printre ele era si un Kizashi.
Nu stiu din ce an era masina dar avea doar aprox 16.600 km la bord si i-am mai adaugat eu 96 km.
Pot sa spun ca mi-a placut masina chiar daca sunt unele aspecte mai putin placute. Dupa numarul de km se pare ca masina nu e miscata prea des, aerul inauntru era cam greu, cu miros de vechi si statut. Probabil a stat mult timp in soare.
Dupa ceva km a fost insa ok. Volanul era putin ciudat, mai subtire decat eram eu obisnuit de la SX4, S-Cross sau Swift iar pielea era mai lucioasa, asemanatoare cu cea de pe SX4 ante facelift. Butoanele in schimb (cu exceptia celor din stanga langa volan - ce par preluate de la SX4) sunt din cu totul alta liga fata de ce am vazut la Suzuki, au o senzatie foarte delicata la atingere si scot un zgomot abia perceptibil. Chiar si cele de pe volan de la volum sau tempomat, dau senzatia de filigran.
Sta insa cam prost la capitolul vizibilitate, atat spre spate cat si in dreapta fata unde montantul A si oglinda ocupa foarte mult din campul vizual, parca e mai rau ca la SX4 in stanga fata.
La capitolul dinamic insa, nota zece. In oras si la condus normal masina aproape ca nici nu se aude. Daca apesi insa fara retineri pedala de acceleratie se schimba treaba, sunetul la 6000 rot/min e o placere pentru sofer.
E mai mare dragul sa o conduci pe drumuri virajate si in panta, tractiunea integrala isi spune cuvantul
. Se aseaza foarte bine in curbe si raspunde promt la accelerari, mai ales daca te joci si cu modul manual si padelele de pe volan. Si consumu creste putin, am avut si 12,5 dar per ansamblu e ok, la sfarsit a coborat la 9,7
Ca o concluzie, mi-a placut. Se vede ca e o masina aparuta cu ceva timp in urma, nu are toate smecheriile ce le pune Suzuki acum pe masini, dar e ok si fara. Pacat ca motorul de 2.4 l-a penalizat in analiza potentialilor clienti din Europa, mi-ar fi placut sa vad mai multe pe strazi.