Pai ce sa zic, a fost fabulos. Termeni de comparatie n-o sa am decat dupa ce conduc si Bugatti, Lamborghini, … etc.
Practic, un prieten m-a dus la Maranello sa vad cum arata fabrica, muzeul Ferrari, oraselul … etc. In localitate exista o firma care are vre-o 10-15 masini … 7-8 modele diferite de Ferrari si 2-3 modele Lamborghini. Pe astea le inchiriaza pentru amatorii de "senzatii tari" pentru sume mai mult sau mai putin nesimtite. Inchiriatul este numai pentru perioade mici, cat sa vina turistul si sa se distreze un pic … de la 10-15 minute pana la 2-3 ore, jumatate de zi, inclusiv posibilitatea de a conduce pe circuitul de test pentru ceva mai multa adrenalina. Se merge doar cu copilot, nu te lasa singur. Masinile sunt toate dotate cu camera video care inregistreaza experienta si (contra cost) se poate opta pentru a primi fisierul video si o poza in masina facuta de un profesionist.
Mie mi-au facut 20 E discount dar tot "reusit" sa platesc 80 de E-uri pentru 10 minute de condus (in realitate au fost vre-o 15+, ca nu prea aveau clienti si ne-am mai intins la vorba) si inca 30 de E-uri pentru fisierul video si o poza. Mai era un singur model Ferrari la 70 E-uri/10 minute. In rest toate modelele erau peste 100 de E-uri
Experienta a fost placuta. N-am avut timp prea mult sa studiez cu ochi de soacra tot ce era prin interior, desi as fi vrut, insa la 10-15 minute am preferat sa ma plimb cat mai mult
. Bordul era dealtfel destul de complicat: gramezi de ceasuri si fel de fel de sisteme ingramadite p-acolo. Eu am condus in modul auto, dar mai avea si posibilitatea de manual cu shimbare din clapete.
Am mers cu maxim 140 pe strazi normale din afara orasului si ~legal in oras. Pe parcurs m-a invitat nenea copilotul si la un gen de "quarter mile" cand am prins soseaua libera. Am oprit si apoi am plecat de pe loc cu pedala la fund
dar nu prea a iesit ca-n filme. Eu speram sa vad cum iese fum sau macar sa simt un raspuns instantaneu la calcarea nesimtita a pedalei insa n-a fost asa. Cred ca avea ESP activ pentru ca a avut un moment destul de mare de nehotarare in care s-a urnit cativa metri fara vlaga si abia apoi a pornit efectiv. Evident cand a pornit in sfarsit am reusit cu greu sa ma tin de volan
Alte chestii pe care le-am observat, la 130-140 zici ca stai pe loc
pe canapeaua de-acasa, de-abia daca-ti dai seama ca esti intr-un vehicul in miscare. Si tot la viteza asta nu-ti dai seama ca esti intr-o masina cabrio. Nici urma de adiere de vant. Doar pe locurile din spate de simt curentii de aer. Modelul pe care l-am condus era singurul cu locuri in spate, unde a stat amicul meu … si-i cam fluturau pletele. INsa eu si copilotul in fata n-am simtiti nici cea mai mica adiere.
Cam atat imi amintesc acum. Recomand daca megreti vre-odata prin Italia si ajungeti si-n Maranello.