Am montat NGK IFR6J11 (iridiu )recomandate pt LPG / M13A . Se comporta bine nu am observat inca diferenta fata de cele clasice de la NGK pe care le-am avut inainte
Am bântuit şi eu vreo săptămână internetul, am trimis şi mailuri la NGK, m-au pasat de la Japonia la Europa că vezi Doamne sunt clase de temperaturi bujie diferite, abureli, vrăjeli...
Într-adevăr în unele cataloage de echivalenţă bujii e dat IFR6J-11 şi pentru GPL, dar:
- la această bujie distanţa dintre electrozi este de 1,1 mm iar pentru GPL distanţa standard este de 0,7 - 0,8 mm;
- din acest motiv, există o bujie NGK specială pentru GPL echivalentă IFR6J-11, anume NGK LPG 1, garantată 50 mii km, cca 100 ron bucata. Funcţionarea motorului pe GPL înjumătăţeşte durata de utilizare a bujiei, principala cauză fiind probabil temperaturile de ardere mai mari.
Cea mai ieftină IFR6J-11 am găsit-o la 70 ron/bucata.
- pentru aceste motive eu am optat pentru BERU ULTRA (pt. GPL, 0,8 mm între electrozi), made in France, 10 ron/bucata, garantate 20 mii km. Le voi schimba la 15 mii km odată cu filtrele şi uleiul motor. Le-am montat aseară, motorul funcţionează ok, abia aştept un drum lung.
Ştiu că NGK sunt liderul de piaţă în materie de bujii, nimeni nu a fost dezamăgit folosind produsele lor însă, personal, nu consider justificată diferenţa de preţ dintre bujia nichel şi cele iridium. În Carrefour am văzut bujii pt. Logan GPL cu electrozi de argint la cca 50-60 ron setul, Brisk am impresia.
Decizia şi consecinţele şi le asumă fiecare,
important este să fim informaţi - doar de aceea mi-am prezentat punctul de vedere.