Autor Subiect: despre "frina de motor" ...  (Citit de 4462 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #10 : 08.Nov.2010, 12:17:13 p.m. »
Pai eu cred ca isi da seama si fara sa aibe inclinometru. E vorba de sarcina, una e sa te opresti usor in frana de motor la vale, si alta e sa franezi pe plan drept, cu consumatori porniti etc.

Sub nici o forma nu vreau sa ne certam sau sa facem offtopic aiurea. Sunt foarte multi parametrii monitorizati, si in functie de asta ECU stabileste cand si cat sa injecteze. In nici un caz nu e linie trasa la 1000 sau 1500 sau 1349 sau alta turatie fixa.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline gigelm5m3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 308
  • Gen: Bărbat
Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #11 : 08.Nov.2010, 02:17:53 p.m. »
Consumatorii nu fac decat sa sporeasca efectul de frana al motorului si aici ma refer in mod special la ac. Deci in frana de motor consumul este 0, pentru ca sarcina este 0..pana pe la 1000-1200 exact cum s-a zis mai sus cand incepe compensarea pentru ca motoru sa nu-se opreasca.
 

Offline vladys

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 31
Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #12 : 07.Nov.2011, 04:05:22 p.m. »
Imi place acest subiect...uita-ti cum fac eu ...sunt din Iasi , dupa cum stiti 7 coline si mult gropi ...avem cateva stadute in care merita frana de motor ...si " mers pe liber" strazile au o lungime in plan drept de MINIM 3km cum ar fi STRAZILE paralele cu raul Bahlui...cand cobori COPOUL...etc...Eu asa fac accelerez pina la 60-70 km/h  in 5 sec , incepind din treapta a 2a , si ajung in treapta a4a , de aici o "las pe liber " si se mentine la 50-60 km /h mai mult de 5km pe strada dreapta , imi arata consum 0 si pe urma cand ajung la semafor frana de motor in maxim 50 m de la 40/h cu a2a . Exemplu mai cocret pt. cine stie....orasul Iasi...Pod metalurgie-Iulius mall verificat de n ori dus-intors consum 3% imi iese...faceti si voi verificarea ...cu reset la AVG DE LA PLECARE!!! SPRE MALL .
 

Offline adrian_r5

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #13 : 07.Nov.2011, 04:30:16 p.m. »
o "las pe liber "
adica o scoti din viteza  :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #14 : 07.Nov.2011, 05:06:00 p.m. »
Citat
In nici un caz nu e linie trasa la 1000 sau 1500 sau 1349 sau alta turatie fixa.
Cind ai o panta pe care trebuie s-o cobori iar aceasta este ci polei (frina de serviciu si ajutor = ZERO), cum se produce frina de motor ??? Atit timp cit exista aderenta intre pneu si suprafata carosabila iar schimbatorul se afla intr-o intr-o treapta de viteza, eu zic ca masina "sta" (inainteaza) in compresia AERULUI ce se realizeaza in cilindri => consum de combustibil ZERO.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #15 : 07.Nov.2011, 05:33:06 p.m. »
Eu ziceam acolo ca sub o anumita turatie (in functie de cati consumatori ai mi s-a parut mie) incepe si iti injecteaza benzina. Asta nu inseamna ca nu mai ai frana de motor, ca nu iti injecteaza destula benzina cat sa pastreze viteza, ci iti baga un pic acolo ca sa fie stabila turatia. Cat timp ai mai putina benzina decat ar fi nevoie sa pastrezi viteza tot se produce o frana de motor. Deci inca o data, nu am observat un prag FIX de turatie la care frana de motor inceteaza, ci variaza de sarcina, treapta de viteza, temperatura lichidului de racire, etc.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline teutzue

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #16 : 13.Dec.2020, 07:06:32 p.m. »
..
L.E. Iar frana de motor a S-Cross-ului chiar imi aminteste de diesel-ul de 1,8 avut pe Ford. Iar pe zapada/gheata cred ca este fantastica.

Iertare dar motoarele diesel n-au frana de motor ;).
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline enicky

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #17 : 13.Dec.2020, 10:11:03 p.m. »
Iertare dar motoarele diesel n-au frana de motor ;).
  Ba au, tocmai asta am spus, ca are frana de motor ca un diesel ! S-a inteles altceva?!
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline teutzue

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #18 : 13.Dec.2020, 10:17:47 p.m. »
Am inteles ce ai zis: ai zis ca au. Dar in realitate nu au (au f. putina spre deloc), la masinile mici.

Uite si o sursa la ceea ce sustin:

"Diesel engines
Diesel engines in personal cars provide little engine braking as they are not equipped with a throttle body and thus cannot draw a vacuum in the intake manifold.

In heavy vehicles the engine is often made to provide extra braking power to take some strain off the vehicle's regular brake system, and to help avoid it getting too hot. In its simplest form this consists of a butterfly valve that stops the exhaust flow. This is referred to as an exhaust brake and mostly found on older trucks. It has a limited effect, and more advanced systems as described below are near universal on newer heavy vehicles."

Source: https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_braking
« Ultima Modificare: 13.Dec.2020, 10:34:49 p.m. de teutzue »
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline enicky

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #19 : 14.Dec.2020, 01:07:39 a.m. »
  Comparatia se referea la acest Ford care avea 280Nm.
   Acum nu stiu ce inteleg ei cand spun ca doar masinile mari/camioane au frana de motor de sustinere a franei de serviciu, dar la 280Nm(cat avea Fordul) daca ridicam brusc piciorul de pe acceleratie, masina dadea-n nas, pe romaneste, adica facea frana de motor.
  Acelasi lucru se-ntampla si la S-Cross hybrid. Deci cu cat cuplul este mai mare, cu atat mai mare este si frana de motor.
  Spre exemplu la Vitara cu 160Nm, frana de motor este destul de slaba, in vit. aIIIa se mai simte ceva, dar la aIVa, aproape deloc.
  E bun si net-ul, dar se pare ca unele info trebuiesc interpretate.
De exemplu Vitara diesel are 320Nm si sunt convins ca are o frana de motor mai buna ca a S-Cross-ului.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip